Voetbaltoernooi "Geef Down De Toekomst" zeer succesvol

Vele kinderen en jongvolwassenen al dan niet met Downsyndroom en aangevuld met bekende Nederlanders hebben bijgedragen aan een geslaagd voetbaltoernooi. Met de fortuinlijke donatie van de MF Foundation krijgt het doel om jongeren met Downsyndroom een beter imago te geven een extra impuls!

Op woensdag 26 september heeft met medewerking van de AJAX Foundation, Stichting De Upside Van Down, de MF Foundation en de All-In Group het unieke voetbalevenement plaatsgevonden op de trainingsvelden van de Amsterdamse voetbalclub, De Toekomst. Het motto "Geef Down De Toekomst" stond daarbij centraal.

Acht voetbalteams bestaande uit kinderen, jongvolwassenen en bekende Nederlanders hebben gevoetbald voor "Geef Down De Toekomst". De aftrap werd genomen door Humberto Tan en op het veld speelden Sebastiaan Labrie, René van de Kerkhof, Bert Konterman, Felix-Jan Kuypers, Arthur Numan, Sjaak Swart, Bryan Roy, Maarten Wansink en Richard Witsche belangeloos mee. Sita voetbalde en zong niet alleen mee, maar had ook een speciale meet & greet. Lot Lohr las verhalen voor en Berget Lewis sloot af met een spetterend optreden.

Frank en Myriam Vogel wilden zowel organisatorisch met de All-In Group als financieel met MF Foundation aan de Stichting De Upside van Down bijdragen. Zij geloven 100% dat een imagoverbetering voor kinderen en jongvolwassenen met Downsyndroom zal leiden tot meer kansen en acceptatie in de huidige maatschappij, integratie is het keywoord.

Monique Abels mocht namens de Stichting De Upside van Down de fortuinlijke cheque van Euro 100.000,- in ontvangst nemen. "Geweldig dat door samenwerking met verschillende stichtingen, zo'n mooi initiatief van de familie Vogel, zo'n top bedrag oplevert voor een betere toekomst voor kinderen en jongvolwassenen met Downsyndroom". Hiermee kwam een einde aan een geweldige dag.

Over Stichting De Upside Van Down
Stichting de Upside van Down zet zich in voor een positiever beeld van het Downsyndroom. Met eigentijdse projecten toont de stichting zoveel mogelijk aan dat de maatschappij waardevoller wordt als mensen met Downsyndroom er hun bijdrage aan mogen leveren. De goede beeldvorming staat namelijk aan de basis van acceptatie en integratie van mensen met Downsyndroom in de maatschappij. Meer info: www.deupsidevandown.nl

Over MF Foundation
Het doel van MF Foundation - opgericht in 2008 door Myriam (M) en Frank (F) Vogel - is een positieve bijdrage te leveren aan een betere wereld in de breedste zin van het woord. MF Foundation biedt o.m. hulp aan mensen met een lichamelijke- en/of geestelijke beperking. MF Foundation doneert substantieel aan onder meer War Child en de Stichting Spieren voor Spieren. Meer info: www.mffoundation.nl