MF Foundation & De Upside Van Down presenteren "Geef Down De Toekomst"

Woensdag 26 september aanstaande vindt, met medewerking van de AJAX Foundation, het unieke voetbalevenement plaats op de tot verbeelding sprekende trainingsvelden van de Amsterdamse voetbalclub, De Toekomst.
Op deze middag zullen acht voetbalteams, bestaande uit kinderen & jongvolwassenen al dan niet met Downsyndroom en bekende Nederlanders, tegen en met elkaar voetballen.

Het bijzondere voetbaltoernooi heeft als motto "Geef Down De Toekomst" en is één van de activiteiten van de Stichting om het imago van kinderen en jongvolwassenen met Downsyndroom te verbeteren. De aftrap zal worden genomen door niemand minder dan Humberto Tan. Aan het toernooi zullen onder andere Bryan Roy, Richard Witschge, Robin Rienstra, Sebastiaan Labrie, Rene van der Kerkhof & Sjaak Swart belangeloos meewerken.

Naast het voetbaltoernooi worden er gedurende de gehele middag verschillende activiteiten georganiseerd voor kinderen, met en zonder Downsyndroom. Iedereen is van harte welkom om te komen aanmoedigen, mee te spelen aan diverse spellen en te genieten van een gezellige dag. Zo is er bijvoorbeeld een springkussen, wordt er geschminkt, zijn er diverse voetbalgerelateerde spelletjes en leest Sesamstraat-legende Lot Lohr voor uit prent- en luisterboek De held van alle helden, een van de eerdere projecten van Stichting De Upside van Down.

De dag zal feestelijk worden afgesloten door spetterende optredens van Sita en Berget Lewis, winnares van De beste zangers van Nederland, editie 2012.
"Geef Down De Toekomst" is ook door de Ajax Foundation met veel enthousiasme omarmd. Met hun ondersteuning zal een extra positieve bijdrage aan het toernooi worden geleverd.

De MF Foundation van Frank en Myriam Vogel ondersteunt Stichting De Upside Van Down zowel organisatorisch als financieel, daar zij er 100% in geloven dat een imagoverbetering voor kinderen en jongvolwassenen met Downsyndroom zal leiden tot meer kansen en acceptatie in de huidige maatschappij, integratie is het keywoord.
Over Stichting De Upside Van Down

Stichting de Upside van Down zet zich in voor een positiever beeld van het Downsyndroom. Met eigentijdse projecten toont de stichting zoveel mogelijk aan dat de maatschappij waardevoller wordt als mensen met Downsyndroom er hun bijdrage aan mogen leveren. De goede beeldvorming staat namelijk aan de basis van acceptatie en integratie van mensen met Downsyndroom in de maatschappij. Meer info: www.deupsidevandown.nl

Over MF Foundation
Het doel van MF Foundation - opgericht in 2008 door Myriam (M) en Frank (F) Vogel - is een positieve bijdrage te leveren aan een betere wereld in de breedste zin van het woord. MF Foundation biedt o.m. hulp aan mensen met een lichamelijke- en/of geestelijke beperking. MF Foundation doneert substantieel aan onder meer War Child en de Stichting Spieren voor Spieren. Meer info: www.mffoundation.nl