Succes van het schrijversportaal vraagt om provinciale invulling

Op 16 april 2010 startte uitgeverij B for Books met Het Schrijversportaal om auteurs in spe een Tom-Tom te bieden in uitgevend Nederland. Twee jaar later zijn maar liefst 1.835 auteurs bijgestaan met allerhande vragen aangaande hun manuscript.
'Vorig jaar zijn we gestart met de serie Literair Limburg. Hierdoor kregen we extra veel aanvragen van auteurs uit Limburg en vonden we het een logisch vervolg om het merk Literair Limburg een eigen portaal te geven binnen Het Schrijversportaal www.literairlimburg.nl,' zegt uitgever Carla Voorendonk.
In de serie Literair Limburg verschijnen jaarlijks vier delen. Per deel een verhaal van een bekend Nederlands auteur die geboren of wonend is in Limburg (o.a. Palmen, Vriens, Huys, Van Loon). In dezelfde band zit de vertaling van het verhaal in een van de tachtig dialecten die Limburg rijk is.

Met een feestje in de Hoofdwacht aan het Vrijthof in Maastricht is deze week het portaal www.literairlimburg.nl gelanceerd. Op deze website kunnen aankomende Limburgse auteurs alle hulp vinden die zij nodig hebben om van hun teksten een goed manuscript te maken en uiteindelijk een boek voor lezers - landelijk.
Bij de lancering werd een uurtje live de website nagespeeld: aspirant auteurs konden hun vragen kwijt aan de auteurs Connie Palmen, Elle Eggels, Jacques Vriens, Anouschka Voskuijl en Margriet Kousen. Jacques Vriens vertelde met de nodige humor hoe ook zijn manuscripten ooit werden afgewezen ("Blijft u maar schoolmeester") totdat hij door Paul Biegel himself ontdekt werd. Er is dus altijd hoop voor toegewijde schrijvers-in-de-dop, maar zij moeten er wel voor zorgen dat hun manuscript er optimaal uitziet. Daarbij kan www.literairlimburg.nl de broodnodige hulp bieden. Correctie, redactie, manuscriptbeoordeling met het oog op uitgave, of een verhaalanalyse, hulp van een schrijverscoach of van bekende auteurs in de Auteurslounge.
De nieuwe Tom-Tom voor Limburgse schrijvers in spe lijkt in een leemte te voorzien.

B for Books (Maartensdijk) is een unieke uitgeverij; de enige écht marktgerichte speler in de sterk productgerichte uitgeverijbranche. B for Books onderscheidt zich zichtbaar door initiatief, commercialiteit en creativiteit; zowel in haar productontwikkeling, in klantbenadering als in de keuze van afzetkanalen.

Voor vragen: Carla Voorendonk - uitgever B for Books B.V. : 0346-217100

Uitgeverij B for Books B.V.