Obligaties Raedthuys windpark uitverkocht

Op 15 maart jl. startte de Raedthuys Groep met de verkoop van obligaties ten behoeve van haar nieuwe duurzame energieproject Windpark Oldebroekertocht in Dronten. Ruim voor de sluitingsdatum van 1 juli 2012 zijn alle 1.000 beschikbare obligaties uitverkocht.

"Een mooie prestatie", aldus Arthur Vermeulen directeur van Raedthuys Windenergie. "Het is fijn te constateren dat een investering in windenergie zoveel vertrouwen wekt". Bij het aanbieden van de obligaties was sprake van een extra voordeel voor inwoners van de gemeente Dronten. Hen werd namelijk een hogere jaarlijkse rentevergoeding in het vooruitzicht gesteld dan de belangstellenden van buiten de gemeente: namelijk 7% versus 6%. "We hadden graag alle obligaties verkocht in Dronten. Wij vinden het namelijk van belang dat een deel van de opbrengsten terugvloeien naar de inwoners, omdat het windmolenpark binnen de gemeentegrenzen is gerealiseerd. Maar wie dit soort financiële producten - hoe mooi het rendement ook is - niet kent, moet eerst een aantal drempels overwinnen. Helaas zijn onze campagnebudgetten niet zodanig dat we die drempels in één keer weg kunnen nemen. Het feit dat we zo snel uitverkocht zijn geeft de Drontenaren voor de volgende keer hopelijk nog meer vertrouwen. We zijn nu blij met de 340 stuks die we in de gemeente aan de man hebben gebracht."

De obligatielening is een onderdeel van het participatieprogramma van Raedthuys. Sinds
eind jaren '90 kunnen particulieren investeren in de duurzame energie installaties van het bedrijf. "Op die manier delen ze in de revenuen van onze windparken", vervolgt Vermeulen. "Ze raken nauw betrokken. Duizenden particulieren hebben al eens meegedaan. Zij zijn nu extra enthousiast over windenergie. Zo creëren wij draagvlak."

Voor geïnteresseerden dient zich op redelijk korte termijn alweer een nieuwe investeringsmogelijkheid aan. Windpark De Hondtocht wordt in de zomermaanden van 2012 namelijk gebouwd in de gemeente Dronten. De inschrijvingsprocedure voor de obligatielening van dit project start naar verwachting in september 2012 en zal vergelijkbare voorwaarden kennen.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.

Geplaatst in:

Achtergrondinformatie

Raedthuys Groep B.V. - gevestigd in Enschede - is een duurzaam energiebedrijf en levert 100% pure energie. Al haar energiebronnen bevinden zich verspreid over Nederland. Raedthuys werkt volledig klimaatneutraal. Sinds 1995 is de onderneming uitgegroeid tot één van de belangrijkste spelers op het gebied van windenergie en duurzaam investeren. Duizenden investeerders hebben al deelgenomen in één van de duurzame energieprojecten van het bedrijf. In 2011 bouwde Raedthuys haar eerste grootschalige zonne-energie installatie in Enschede. In de tweede helft van 2012 wil het bedrijf - dat sinds kort in het bezit is van haar eigen leveringsvergunning - zelf energie gaan leveren aan eindverbruikers.

Voor nadere informatie kunt u terecht bij:

Raedthuys Groep B.V.
Contactpersoon: Harold Weerkamp