BDO benoemt externe leden Raad van Toezicht

BDO heeft Mariëtte Doornekamp en Paul Thijssen RA benoemd tot respectievelijk externe voorzitter en extern lid van de Raad van Toezicht (RvT) van BDO Nederland. Beiden treden toe per 1 mei 2012.

Over Mariëtte Doornekamp
Mariëtte Doornekamp startte haar carrière binnen het bankwezen. Na zeventien jaar stapte ze over naar een CFO-functie binnen Damen Shipyards. Daarna bekleedde ze respectievelijk een bestuurs- en directiefunctie bij MCB International en Velocity Private Equity. Mariëtte Doornekamp beschikt over ruime toezichthoudende ervaring. Op dit moment is ze onder meer lid van de Raad van Commissarissen van Menzis, Zorgpunt BV en Conclusion en lid van het bestuur van Pensioenfonds ABP.

Over Paul Thijssen
Paul Thijssen is ruim 19 jaar actief geweest in de accountancywereld. Bij Andersen Nederland was hij in eerste instantie werkzaam als accountant, daarna als partner Consultancy en daarna als partner verantwoordelijk voor de ondersteunende functies. Na zijn overstap naar Deloitte werd hij eindverantwoordelijk voor Shared Services & Outsourcing. Vanaf 2006 tot 2012 was Paul Thijssen lid van het College van Bestuur van het ROC Midden Nederland. Daar was hij verantwoordelijk voor de portefeuilles Vastgoed, Finance, Contractactiviteiten en de ontwikkeling van de Shared Services. Momenteel is hij werkzaam als zelfstandig adviseur bij diverse maatschappelijke organisaties.

Vervanging huidige externe leden in RvT
Mariëtte Doornekamp neemt per 28 juni 2012 de functie van de huidige externe voorzitter, Tom Rusting, over. De functie van huidig extern lid Marcel Wanrooy wordt door Paul Thijssen per 1 januari 2013 overgenomen. Beide vertrekkende leden zijn sinds 2005 lid van de RvT en hun benoemingsperiode liep ten einde. Naast de twee externe leden hebben drie interne leden zitting in de RvT van BDO.

Geplaatst in:

Over BDO
BDO Accountants & Adviseurs verleent vanuit vestigingen in heel Nederland en met ruim 2.000 professionals diensten op het gebied van accountancy, belastingadvies en consultancy. BDO adviseert ondernemingen in tal van branches en is sterk in de advisering aan het Nederlandse middenbedrijf en familiebedrijven. BDO maakt deel uit van het internationale BDO-netwerk dat bestaat uit zelfstandige en onafhankelijke organisaties, die over de hele wereld onder de merknaam BDO actief zijn op het gebied van de zakelijke dienstverlening.

BDO is een op naam van Stichting BDO te Amsterdam geregistreerd merk.

In deze publicatie wordt BDO gebruikt ter aanduiding van de organisatie die onder de merknaam 'BDO' actief is op het gebied van de zakelijke dienstverlening (accountancy, belastingadvies en consultancy).

BDO Accountants & Adviseurs is een op naam van BDO Holding B.V. te Eindhoven geregistreerde handelsnaam en wordt gebruikt ter aanduiding van een aantal met elkaar in een groep verbonden rechtspersonen, die ieder afzonderlijk onder de merknaam 'BDO' actief zijn op een bepaald terrein van de zakelijke dienstverlening (accountancy, belastingadvies en consultancy).

BDO Holding B.V. is lid van BDO International Ltd, een rechtspersoon naar Engels recht met beperkte aansprakelijkheid, en maakt deel uit van het wereldwijde netwerk van juridisch zelfstandige organisaties die onder de naam 'BDO' optreden.

BDO is de merknaam die wordt gebruikt ter aanduiding van het BDO-netwerk en van elk van de BDO Member Firms.

BDO
BDO is a world wide network of public accounting firms, called BDO Member Firms. Each BDO Member Firm is an independent legal entity in its own country. The combined total fee income of all BDO Member Firms was euro 4.064 million in 2011. The global network has more than 1.110 offices in 135 countries, and more than 48,750 partners and staff provide business advisory services throughout the world.

Sara Sprakel
Woordvoering