19 april De Nationale Dag Tegen Pesten

Voor pesten bestaat geen excuus. Toch wordt er dagelijks gepest zonder reden. Op school, het werk, via internet, zelfs in de professionele sportwereld is het aan de orde van de dag. De gevolgen voor degenen die gepest worden zijn groot.

Op 19 april 2012, De Nationale Dag Tegen Pesten, presenteert Elles Springs (TVOH2) samen met Hip Hop MC Master Surreal, de single en de videoclip van de song 'Stay Cool'. De tekst van de song en de clip geven speciale aandacht aan pesten op school. Zangeres Elles Springs schreef de song 'Stay Cool', nadat zij geïnspireerd raakte door het blog van Glenn Eilbracht, een website over pesten. Daarnaast hebben haar persoonlijke ervaringen hier ook aan bijgedragen.

SAMENWERKING
Tijdens de opnames van 'Stay Cool' kwam Elles in contact met de veelzijdige Hip Hop MC Master Surreal, o.a bekend van Kyteman's Hip Hop Orchestra. Deze bijzondere combinatie leverde een verrassend resultaat op. Een krachtige song met een boodschap en daarbij een aangrijpende videoclip.

DE STICHTING
Inmiddels zijn de krachten gebundeld met De Stichting Aandacht voor Pesten. Een initiatief van Kinder-en Jeugdtherapeuten Anja van de Weerd en Mieke Elberts. Belangeloos hebben zij de Stichting opgezet en is er inmiddels een landelijk netwerk van hulpverleners aangesloten die direct hulp kunnen verlenen aan slachtoffers.

OPBRENGST
'Stay Cool' wordt opgedragen aan alle slachtoffers van pestgedrag. Vanaf 19 april is de single te downloaden via I Tunes. De opbrengst gaat volledig naar de Stichting Aandacht voor Pesten. Ook via het gironummer 1259 t.n.v. Stichting Aandacht voor Pesten, kan de Stichting worden gesteund. De donaties zullen grotendeels worden besteed aan: onderzoek, scholing en het zichtbaar maken van de ernstige gevolgen van pesten.

Noot voor de redactie:
Voor informatie:
www.ellessprings.nl , mail@ellessprings.nl , vickmusic@live.nl , tel: 06-14423722 (Vick Gorelikow)

www.aandachtvoorpesten.nl , info@aandachtvoorpesten.nl ,
tel: 06-42671403 (Anja van de Weerd) of 06-15531012 (Mieke Elberts)

Dit bericht mag tevens worden beschouwd als een uitnodiging. De symbolische uitreiking van de single 'Stay Cool' vindt plaats op donderdag 19 april 2012, Basisschool De Holtbanck, Arnhemseweg 30, 6991 DP RHEDEN

Stichting Aandacht voor Pesten