FashionTV ongecodeerd te ontvangen via ASTRA-satelliet

Hilversum, 12 april - Tijdens de recente MIPTV in Cannes hebben satellietbedrijf SES, eigenaar en beheerder van het ASTRA Satellietsysteem, en FashionTV een overeenkomst gesloten voor de free-to-air distributie via ASTRA 19.2 graden Oost.

Dankzij deze overeenkomst krijgt FashionTV toegang tot meer dan 110 miljoen Europese televisiehuishoudens, waaronder 40 miljoen huishoudens die ASTRA 19.2 graden Oost direct via de satelliet ontvangen.

FashionTV is al 15 jaar het belangrijkste 'modemedium' ter wereld, met een bereik van meer dan 350 miljoen huishoudens. FashionTV brengt 24 uur per dag het laatste nieuws op het gebied van mode, trends en stijl.

Een van de markten waar FashionTV zich via ASTRA op gaat richten, is Spanje. Hiervoor heeft het kanaal een overeenkomst afgesloten met Spainmedia, uitgever van mode- en lifestylebladen als Harper's Bazaar, Esquire, Robb Report and Orizon magazines. Spainmedia TV zal FashionTV-programma's produceren, die speciaal op de Spaanse markt zijn gericht.

"FashionTV is een bekend en populair kanaal, dat we graag aan boord van onze satellietvloot verwelkomen", aldus Bill Wijdeveld, Managing Director ASTRA Benelux. "We feliciteren FashionTV van harte met haar 15e verjaardag en zien uit naar een mooie samenwerking in de komende jaren."

Michel Adam, President en oprichter van FashionTV zegt: "We zijn zeer blij met de overeenkomst met SES en Spainmedia TV. SES is geroemd om haar kwalitatief hoogstaande distributie en een ongeëvenaard huishoudbereik. We hopen onze samenwerking in de nabije toekomst dan ook verder uit te breiden."

Andres Rodriguez, President van Spainmedia TV voegt toe: "Ik ben trots op de start van Spainmedia TV in samenwerking met FashionTV en SES. Ik ben ervan overtuigd dat dit ons portfolio op het gebied vanbladen en events een belangrijke boost zal geven."

FashionTV zal gaan uitzenden via ASTRA 19.2 graden Oost, 11656.00 MHz, verticaal. De startdatum zal binnenkort bekend worden gemaakt.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Remko Klein
ASTRA Benelux
Tel. +31 (0)35 625 4492
remko.klein@ses.com

FashionTV
Michal Pelach
Michal@ftv.com

Spainmedia TV
Airin Milá de la Roca
Tel. +34681319954
amila@spainmedia.es

Follow SES on:
Twitter: https://twitter.com/SES Satellites
Facebook: https://www.facebook.com/SES.YourSatelliteCompany
YouTube: http://www.youtube.com/SESVideoChannel
Blog: http://en.ses.com/4243715/blog
Find pictures and videos under: http://www.ses.com/4245221/library
Over SES
SES is een van de grootste satellietbedrijven ter wereld met 50 geostationaire satellieten in beheer. Het bedrijf voorziet in satellietcommunicatiediensten voor tv- en radiozenders, internet service providers, mobiele en vaste netwerk operators, internationale ondernemingen en overheden. Onder de naam ASTRA biedt SES in Europa het grootste Direct-to-Home satellietplatform aan met een bereik van 135 miljoen huishoudens. SES (Euronext Paris and Luxembourg Stock Exchange: SESG) heeft aandelen in Ciel in Canada en QuetzSat in Mexico, evenals een strategisch belang in O3b Networks. SES heeft diverse regiokantoren, waaronder ASTRA Benelux in Hilversum. Voor meer informatie: www.ses.com, www.onastra.nl.

ASTRA Benelux B.V.