Baanbrekend voor consumenten met krediet: Lening Zonder Provisie

Sinds 1 februari 2012 is het voor consumenten mogelijk hun lening over te sluiten naar Lening Zonder Provisie en maandelijks geld terug te krijgen. Lening Zonder Provisie onderscheid zich van banken en andere tussenpersonen door als eerste en enige in Nederland de provisie die zij ontvangt over de lening, rechtstreeks door te storten aan de klant. Dit kan voor klanten behoorlijk oplopen, tot wel 2000 euro per jaar. In de toekomst zal dit meer zijn, afhankelijk van het succes.

Consumenten met een lening kunnen - zonder enige bijkomende kosten - overstappen naar deze nieuwe vorm van lenen, waardoor zij maandelijks een bedrag terug krijgen. Het maakt niet uit of de klant een lening heeft bij de Rabobank, ING, Interbank, ABN of Fortis: iedereen met een lening komt in aanmerking.

Over het verdienmodel kan de oprichter kort zijn: "In de toekomst zullen wij ook verzekeringen aanbieden, met verdiensten in abonnementsvorm. In eerste instantie is het doel om naamsbekendheid te creëren en zoveel mogelijk klanten te voorzien van de goedkoopste lening."

Wij rekenen geen kosten voor de advisering of bemiddeling in bijproducten en verzekeringen op provisiebasis zijn er niet. Als wij een verzekering adviseren dan is dit op basis van netto premie, geen euro provisie en geen bemiddelingskosten.

Lening Zonder Provisie is een baanbrekend en uniek concept binnen de financiële dienstverlening. Waar het tegenwoordig mogelijk is om verzekeringen en hypotheken zonder provisie af te sluiten, gebeurt dit bij leningen nog steeds niet. Duinkerken: "Niemand doet ons dit 1-op-1 na, de grote landelijke spelers kunnen dit niet want hun verdienmodel rust op doorlopende provisie."

Daarnaast kunnen klanten dubbel voordeel genieten. "Het terugbetalen van de provisie aan klanten werkt als een sneeuwbal: hoe meer klanten zich bij ons aanmelden, hoe meer provisie wij in de toekomst zullen krijgen en des te meer wij per klant kunnen doorstorten." Klanten werken dus mee aan het succes van Lening Zonder Provisie en profiteren daar zelf ook van.

Lening Zonder Provisie verwacht gemengde reacties. Enerzijds zullen er veel mensen zijn die maandelijks provisie terug willen krijgen, anderzijds zullen concurrenten niet blij zijn met het initiatief omdat deze nieuwe vorm van lenen altijd goedkoper is dan bij de concurrent. Duinkerken: "zelfs al biedt de concurrent het laagste rentetarief, bij bijv. Defam of Interbank, dan zijn wij met datzelfde tarief vele malen aantrekkelijker voor de klant".

Toch lijkt Lening Zonder Provisie zich weinig aan te trekken van andere tussenpersonen: "Wat anderen hier van vinden is niet belangrijk, het gaat om de klant en de klant alleen. Afhankelijk van de provisie kunnen mensen tot wel 200 euro per maand terugkrijgen. Daarmee zijn wij met recht de nummer 1 in goedkoop lenen."

Geplaatst in:

D&D Financieringen B.V.