Succesvolle entree Schuttelaar & Partners in Transparantiebenchmark

Schuttelaar & Partners is met plaats 94 het hoogst genoteerde communicatieadviesbureau in de Transparantiebenchmark 2011. Het bureau behaalde 106,4 punten en is daarmee een succesvolle nieuwkomer in de ranglijst. Binnen de sector Dienstverlening bezet Schuttelaar & Partners plaats 17 uit 40, voor KPMG, Randstad en Ricoh. Met haar jaarlijkse magazine scoort Schuttelaar & Partners hoog op de onderdelen strategie & beleid en relevantie.

Practice what you preach
Suzanne van der Pijll, managing partner Schuttelaar & Partners: "We zijn blij met deze score. 'Practice what you preach' is ons motto. Wij adviseren onze klanten om transparant te zijn over hun MVO-beleid en activiteiten. Dus zijn we dat zelf ook. Transparantie wordt gewaardeerd door stakeholders en stimuleert de samenwerking, het brengt een dialoog op gang."

MagaZINe
Sinds 2007 brengt Schuttelaar & Partners jaarlijks een inspirerend maatschappelijk jaarverslag uit: het MagaZINe. Hierin geeft het bedrijf, aan de hand van internationale richtlijnen voor MVO-verslaglegging (GRI), inzicht in haar filosofie, activiteiten, klanten en medewerkers. Ook is er meer aandacht voor de reductie van de CO2-uitstoot van de organisatie, gezondheid en beweging en maatschappelijke betrokkenheid. Komend jaar brengt het bureau een interactief verslag voor tablet en smartphone uit.

De Transparantiebenchmark
De overheid vraagt bedrijven transparant te zijn over hun activiteiten. De Transparantiebenchmark van het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw & Innovatie (EL&I) beoordeelt jaarlijks de verslaglegging op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen van de 500 grootste Nederlandse bedrijven. Ook kleinere bedrijven kunnen op vrijwillige basis meedoen aan de benchmark. De ranglijst van 2011 bestaat in totaal uit 469 organisaties.

Schuttelaar & Partners is het communicatie- en adviesbureau voor een gezonde en duurzame wereld. Met strategisch advies, inhoudelijke expertise en verrassende communicatie helpen wij onze klanten een aanpak te kiezen die oog heeft voor science, society & sense.

Voor meer informatie: Suzanne van der Pijll, 070-318 44 44.

Schuttelaar & Partners B.V.