Fit opstaan met wake-up app ondanks wintertijd

Uur langer slapen kost energie
Wakker worden met opkomende zon

Mijdrecht 27 oktober 2011 - Dit weekend mag iedereen een uur langer slapen. De Nationale EnergieBarometer toont echter aan dat een uur extra slaap juist energie kan kosten. Licht heeft daarentegen een positief effect op het energieniveau. De Wake-up app van Supradyn maakt hiervan gebruik.

De EnergieBarometer is een jaarlijks onderzoek uitgevoerd door GfK onder 1.188 Nederlanders in opdracht van Supradyn multivitamine. Bij 8 uur slaap ligt het ervaren energieniveau op een 7,1, terwijl het bij 9 uur of langer maar een 6,6 is. Dat extra uur slaap kan dus ten koste gaan van het ervaren energieniveau

Effect van verzetten van de klok is groot
Wetenschappers van de Rijksuniversiteit Groningen en de Ludwig-Maximilians-Universität München hebben in 2007 al aangetoond dat de zomertijd een langdurig en behoorlijk groot effect heeft op onze biologische klok. Genoemde klachten zijn hoofdpijn, slaapstoornissen en stress. Dit weekend gaan we terug naar de werkelijke tijd, waardoor de biologische klok hiermee weer in de pas loopt.

Licht heeft een positief effect op het energieniveau
Het is wetenschappelijk bewezen dat licht een positief effect heeft op het ervaren energieniveau. Voor iedereen met een iPhone, iPad of Android is dit effect nu gratis binnen handbereik. De Morning Energy Alarm Clock van Surpradyn is een wekker-app waarbij je wakker wordt met de opkomende zon. De donkere dagen hebben het aantal downloads doen stijgen tot over de 15.000.

De opkomende zon van Wake-up app van Supradyn maakt energiek wakker
Je kiest een tijdstip uit waarop je wakker wilt worden. De app begint een half uur voor dat tijdstip al met de zonsopgang. De warme ochtendgloed komt in een half uur op, tot de zon op volle kracht naar je toe straalt. Op het tijdstip dat je wakker wilt worden en de zon voluit schijnt, begint de gekozen muziek te spelen. Je hebt de keuze om door fluitende vogeltjes te worden gewekt, óf een liedje te kiezen uit de afspeellijst op de telefoon. Zo wordt je prettig en energiek wakker.

Supradyn multivitaminen activeren je natuurlijke energie
Voldoende slapen en prettig gewekt worden geven energie, dat voel je aan je lichaam. Ook voldoende beweging en gezonde voeding zijn van groot belang voor een energiek leven. Je lichaam heeft dagelijks de juiste voedingsstoffen nodig om energie te activeren en te kunnen blijven functioneren, na te denken en te bewegen. Supradyn multivitamine is speciaal ontwikkeld om, als aanvulling op de voeding, natuurlijke energie in het lichaam te activeren.

VOOR MEER INFORMATIE

Hélène de Kruijs
Bayer B.V.
Energieweg 1
3641 RT Mijdrecht
Tel: 0297 280426 / 06 22463921
helenede.kruijs@bayer.com

(NLD-BHC-2011-0684)

Referenties naar onderzoek:
Link naar onderzoek Rijksuniversiteit Groningen en de Ludwig-Maximilians-Universität München: http://www.rug.nl/corporate/nieuws/archief/archief2007/persberichten/107 07
Lichtonderzoek, The effect of dawn simulation on the cortisol response to awakening in healthy participants - L. Thorn 2004

Over Bayer HealthCare
Bayer is een wereldwijde onderneming met kernactiviteiten op het gebied van gezondheid, voiding en hoogwaardige materialen. Bayer HealthCare, een subgroep van Bayer AG met een omzet van meer dan 16,9 miljard euro (2010) per jaar, behoort tot 's werelds toonaangevende innovatieve bedrijven op het gebied van gezondheidszorg en medische producten. Bayer HealthCare verenigt de wereldwijde activiteiten van de divisies Animal Health, Consumer Care, Medical Care en Pharmaceuticals. Bayer HealthCare ontwikkelt en vervaardigt innovatieve producten met als doel de gezondheid van mens en dier te bevorderen. Bayer HealthCare heeft een internationaal personeelsbestand van 55.700 werknemers en is vertegenwoordigd in meer dan 100 landen.

Toekomstgerichte uitspraken
Dit persbericht kan toekomstgerichte mededelingen bevatten, op basis van de huidige inzichten en veronderstellingen van het management van de Bayer-groep of de subgroepen ervan. Diverse bekende en onbekende risico's, onzekerheden en andere factoren zouden tot substantiële verschillen tussen de daadwerkelijke toekomstige resultaten, financiële situatie, ontwikkeling of prestaties van de onderneming en de hier vermelde ramingen kunnen leiden. Dit betreft onder andere de factoren als besproken in de openbare publicaties van Bayer, die beschikbaar zijn op de Bayer-website www.bayer.com. De onderneming verplicht zich op geen enkele wijze tot het actualiseren van deze toekomstgerichte mededelingen of het aanpassen ervan aan toekomstige gebeurtenissen of ontwikkelingen.