Fox-IT verkoopt business unit Replay aan het Amerikaanse NetScout

Delft, 26 september 2011
Fox-IT verkoopt haar internettapdivisie Replay aan het Amerikaanse bedrijf NetScout Systems, Inc. Fox-IT verwacht dat Replay binnen deze nieuwe omgeving verder zal kunnen groeien naar een internationalere en bredere klantenkring. Met de opbrengsten van deze transactie zal Fox-IT nieuwe innovaties financieren. NetScout, gevestigd in Westford MA, USA, zal de tapsoftware doorontwikkelen en de mogelijkheden van haar nGenius(R) Service Assurance Solution productlijn uitbreiden richting het cybersecurity domein. Financiële details van de overname worden niet vrijgegeven.

Nieuwe mogelijkheden
NetScout is marktleider in Unified Service Delivery Management oplossingen. NetScout heeft een breed scala aan producten en diensten in haar portfolio waarmee inzicht kan worden gekregen in de status van IT-netwerken van organisaties. De Fox Replay technologie is een logische aanvulling op dit portfolio. NetScout kan zich beter op de kaart zetten op cybersecuritygebied door het aanbieden van sessiereconstructie en het geven van een duidelijk inzicht in gebruikersactiviteiten. Aan de analisten wordt letterlijk getoond wat de gebruikers zien en horen.

Innovatiestrategie
"Deze overname is het bewijs dat onze innovatie strategie werkt, het schept ruimte voor nieuwe ontwikkelingen" zegt Menno van der Marel, CEO en medeoprichter van Fox-IT. "Wij hebben er het volste vertrouwen in dat Replay in goede handen is bij NetScout en dat zij de technologie zullen blijven gebruiken om de samenleving veiliger te maken."

CyberSecurity
"Beveiliging van bedrijfsmiddelen en IT-diensten blijft van groot belang voor IT-organisaties van zowel overheidsdiensten als grote ondernemingen. Om dit belang proactief aan te pakken moet de IT-afdeling beschikken over applicatie-specifieke forensische mogelijkheden" zegt Anil Singhal, president en CEO van NetScout. "Met de overname van Replay zal NetScout onmisbare technologie en expertise in handen krijgen welke ons zullen helpen verder te bouwen op onze packet-flow informatie strategie en onze innovatie, om de cybersecurityzorgen van onze klanten aan te pakken, zullen versnellen.

Over FoxReplay Analyst
FoxReplay Analyst is in gebruik door overheidsinstellingen over de hele wereld. FoxReplay Analyst biedt analisten vertrouwde en gedetailleerde real-time interpretatie van internetactiviteiten van de gebruikers op een logische manier in de juiste context. De technologie ondersteunt een breed scala aan applicaties waaronder e-mail, web, IP-communicatie en instant messaging, waardoor de analisten kunnen achterhalen wat de gebruikers zien en horen.

Over Fox-IT
Fox-IT is een IT Security bedrijf met het hoofdkantoor in Nederland. Het levert wereldwijd bijzondere security- en intelligence-oplossingen voor overheden en maatschappelijk belangrijke organisaties. De kernactiviteiten zijn het ontwikkelen van oplossingen voor het beschermen van geheimen, het uitvoeren van digitale rechercheonderzoeken, het bestrijden van cybercrime en het maken van analyseproducten voor opsporingsdiensten. Voor meer informatie zie www.fox-it.com

Over NetScout Systems, Inc.
NetScout Systems (NASDAQ: NTCT) is marktleider in Unified Service Delivery Management en biedt organisaties uitgebreide end-to-end netwerk- en applicatiezekerheid. Sinds 27 jaar biedt NetScout baanbrekende packet-flow technologie waardoor vertrouwde en uitgebreide real-time netwerk en applicatie prestatie informatie wordt verschaft. Deze oplossingen zorgen ervoor dat IT-organisaties netwerk- en applicatieproblemen kunnen voorkomen, voorspellen en oplossen, terwijl tegelijkertijd optimalisatie en capaciteitsplanning van het netwerk wordt ondersteund. nGenius(R) en Sniffer(R) oplossingen zijn uitgerold in meer dan 20.000 van 's werelds grootste bedrijven, overheidsinstellingen en meer dan 130 service providers. Meer dan 740.000 netwerksegmenten worden door de producten van NetScout in de gaten gehouden.

Voor meer informatie zie www.netscout.com.

NetScout, nGenius, InfiniStream and Sniffer zijn geregistreerde handelsmerken van NetScout Systems, Inc.

Geplaatst in:

Contactpersoon Fox-IT: Joost Bijl, Marketing Manager
Telefoon: +31 (0) 641784938 E-mail: bijl@fox-it.com

NetScout contactpersonen:
Stephanie Xavier
Senior Public and Analyst Relations Manager
NetScout Systems
408.571.5343
stephanie.xavier@netscout.com
Joseph Rigoli
Davies Murphy Group, Inc.
781.418.2460
netscout@daviesmurphy.com