Opening grootste IJsattractie van Nederland in Attractiepark Slagharen

Deze winter is Attractie- & Vakantiepark Slagharen geopend. Voor het eerst sinds haar 48 jarig bestaan zal onder de naam IJskoud Slagharen het park worden omgetoverd tot een winters avonturenpark.
Vanaf 2 tot en met 18 december kan de bezoeker, geheel in kerstsfeer, genieten van wel 20 attracties, shoppen op de gezellige kerstmarkt, opwarmen bij knapperende vuurkorven en genieten van veel winter entertainment.
Met deze ijskoude publiekstrekker speelt Slagharen in op de toenemende belangstelling voor de kerstshoppende Nederlander.
De route van de gezelige Christmas Fair neemt de bezoeker mee door het pretpark en zal worden onderbroken bij alle favoriete attracties. De route eindigt bij de nieuwste aanwinst, een ware IJsattractie.

Unieke IJsbeleving!
Ter introductie van deze nieuwe stap voor het attractiepark heeft de organisatie gekozen om een nieuwe IJsattractie te lanceren. De officiële opening vindt a.s. zaterdag, 24 september plaats.
Het multidisciplinaire ijspark is gerealiseerd in samenwerking met Nederlands grootste bouwer van mobiele Ijsbanen, Ice-World, goed voor zo'n 600 ijsbanen wereldwijd per jaar. Een project als dit is uniek in de wereld, want nooit tevoren werd een ijsbaan geïntegreerd met een FunSlide (ijsglijbaan), een FunTrack (ijspad) en een quarterpipe (schans van ijs) waardoor nog meer sensatie aan de ijspret wordt toegevoegd (zie afbeelding)

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.

Geplaatst in:

Noot voor de redactie

Het Nederlandse bedrijf Ice-World bestaat inmiddels 20 jaar en realiseert samen met haar 22 dealers van Japan tot Chili ruim 600 ijsbaanprojecten per jaar.

Het opvouwbare aluminium ijsbaansysteem is wereldwijd gepatenteerd en is speciaal ontwikkeld om binnen 1 dag een echte ijsbaan te realiseren. Het systeem wordt ondertussen ingezet voor 7 specifieke ijsbaanproducten:
1. de rechthoekige stadsplein ijsbaan,
2. de Funtrack (2 meter breed ijspad)
3. de Ice-track (tot 12 meter breed) voor o.a. een 5 kilometer lange ijsbaan (Biddinghuizen)
4. De Funslide (glijbaan van ijs)
5. Ice-Park (quarterpipes en schuine hellingen voor freestyle ice-skating)
6. de ijshockeybaan
7. de 400 meter Grand Oval

Uniek in de ijsbaanwereld is dat alle Ice-World ijsbanen op windenergie draaien, daartoe is er een contract afgesloten met de Windunie waarbij Ice-World garant staat voor een bijdrage van minimaal 3 megawatt aan windenergie aan het globale energienetwerk.

Uniek aan het project slagharen:
Ice-World heeft een continue focus op vernieuwing van haar product maar ervaart dat vooral ijsbeleving de "key to succes" is medio 2011. De aanleg van de meeste nieuwe mobiele ijsbaanproducten op het attractiepark wordt daarom aangevuld met sfeer- en attractieverhogende activiteiten die door alle ijsbaanminnende klanten zelf ook gekopieerd kunnen worden naar hun eigen ijsbaanproject voor komende winter. Te zien is onder andere het showteam StreetwiCe dat met haar Freestyle Ice-Skating de schaatssport een nieuwe dimensie geeft door het gebruik van schansen en andere spectaculaire attributen op het ijs. De jeugd die al kan schaatsen zal enorm geïnspireerd raken. Het StreetwiCe team speelt hierop handig in door het geven van clinics aan durfals die (met helm op) ook het Ice Park op willen.

Meer informatie; www.ice-world.nl
Jochem Feldberg 06-50245914