De toekomst van flexibele arbeid is Flax.

Volgens kenners gaat de flexibilisering van de arbeidsmarkt nog veel verder. De behoefte aan flexibiliteit is er bij werkgevers, maar ook bij werknemers. Menno Kloostra, een goede bekende in de wereld van flexibele arbeidskrachten ziet daarom grote kansen. Samen met Dimitri Volkers heeft hij een nieuwe organisatie opgericht: Flax.People.

Overkoepelende organisatie

Menno Kloostra, één van de oprichters van Flax People vertelt: “Wij zijn een overkoepelende organisatie van intermediairs op de arbeidsmarkt, met name gericht op de wereld van bouw en techniek. Ons enorme netwerk strekt zich uit van verreweg de meeste bouwbedrijven en installateurs tot en met juridische en administratieve dienstverlening.”

Kloostra en Volkers zijn in deze markt zeer goed bekend. Hun kennis en ervaring in deze wereld van samen ruim 50 jaar vormen de basis voor het nieuwe bedrijf. Volkers, die algemeen directeur van Flax.People is: “Een zzp’er die een mooie klus zoekt kunnen we snel helpen. Natuurlijk beschikt hij (of zij) over zijn/haar eigen agenda. Maar naast die flexibiliteit bieden we hem/haar vooral ook stabiliteit. Want voordat een klus is afgerond gaan we al op zoek naar een nieuwe, als-ie dat wil.”

Eigenzinnig

Menno Kloostra legt uit dat Flax.People zeker niet ‘meer van hetzelfde’ wordt. Hij wil vooral meer voor zijn mensen doen dan andere intermediairs en echte waarde toevoegen.

“We zijn een eigenzinnige club met ambities. Niet alleen voor onszelf of voor de opdrachtgever. Juist de zzp’er en uitzendkracht  moet  van onze ambities en successen kunnen mee profiteren,” vertelt hij. Zo nodig worden de Flax medewerkers annex zzp’ers  getraind en gecoacht om hun werk beter te kunnen verrichten. Dat kan vakinhoudelijk zijn, maar ook financieel-administratief bijvoorbeeld. “En een vakman of vakvrouw die als Flaxer wil aansluiten maar nog geen zzp’er is helpen we op alle fronten om dat te worden. We gaan voor onderlinge commitment en daarmee voor de lange termijn.” voegt Kloostra eraan toe. “We zijn vooral ook trots op wat we doen. Oftewel, zoals we altijd zeggen: #companyproud.”

Vliegende start

Dat het allemaal geen hole kreten zijn bewijst de vliegende start die het bedrijf maakt. Inmiddels zijn er al 80 man via Flax People aan het werk en heeft het drie vestigingen geopend: in Rotterdam, Tilburg en Maastricht. Daarvoor zijn Partners in Techniek BV in Maastricht en Forza Unita BV uit Tilburg overgenomen. De vierde vestiging komt binnenkort in Vianen.

Internationaal

Over ambities gesproken. Zelfs Flax.People International BV is al opgericht. Daarvan is Robin Taal de directeur en mede eigenaar. Met deze vennootschap wil men vooral ook buitenlandse werknemers aantrekken.

Dat de heren Kloostra, Volkers en Taal oude bekenden zijn in de flexibele arbeidsmarkt brengt als voordeel mee, dat er van meet af aan alle kennis en ervaring in huis is. Het is juist de ambitie om het anders te doen en meer toegevoegde waarde te leveren, waardoor het zogezegd ‘nieuwe wijn in nieuwe zakken wordt’.

Geplaatst in:

Flax.people bv