Legale radardetectoren getest door Beroepschauffeurs

AMSTERDAM/BRUSSEL - De verenigde Beroepschauffeurs, bestaande uit 72 chauffeurs uit 13 Europese landen hebben 48 radardetectoren getest. Alleen de testresultaten van legale radardetectoren zijn gepubliceerd op snelheidsboete.nl. Vanuit diverse automobielfederaties kwam de vraag om deze test, aangezien diverse websites waaronder flitsservice.nl wel commentaar geven op radardetectoren maar dit doen zonder in de praktijk te hebben getest in heel Europa. De beroepschauffeurs presenteren een bijzondere uitkomst: niet de radardetectoren die vermeld staan op de site maar juist een elektromsmogmeter STIG scoort het beste. De verenigde Beroepschauffeurs stellen dus dat automobilisten onnodig te veel betaalden voor een goede detector of nodeloze snelheidsboetes kregen.

De beste legale radardetectoren zijn: STIG gevolgd door Coyote en Stinger. Met name de prijs in verhouding tot de kwaliteit heeft de STIG het meeste punten opgeleverd. Stinger is een goede radarverklikker, maar is veel duur en moet worden ingebouwd. De Coyote heeft als nadeel dat er een abonnement moet worden afgesloten en men afhankelijk is van andere weggebruikers.

De zomervakantie brengt veel automobilisten op de been en daarom zijn de testresultaten nu gepubliceerd. De verenigde beroepschauffeurs willen niet aansporen om onverantwoord hard te rijden en zijn blij met snelheidscontroles die het doel hebben om de verkeersveiligheid te vergroten.

www.snelheidsboete.nl of www.snelheidsboete.be
E-mail: professionaldriversunited@gmail.com
Voorzitter: Dhr. Pawel Jedrzejewski

Voor vragen mailt u het best in het Engels