Uitvindster levert belangrijke bijdrage aan de gezondheidszorg

Irene Best, eerste vrouwelijke Nederlandse uitvindster met Europees patent erkend lid van de Nederlandse Orde van Uitvinders

Tijdens de algemene ledenvergadering van de Nederlandse Orde Van Uitvinders (NOVU) op 20 april in Zoetermeer is de officiële Oorkonde uitgereikt als Erkend lid aan Irene Best voor haar uitvinding van het Decupré matras en zitkussen systeem. Daarmee is zij de eerste vrouwelijke Nederlandse uitvindster met een Europees patent die is erkend door de NOVU.

Decupré draagt tegen lage kosten effectief bij aan de preventie en behandeling van Decubitus. Decubitus, ook wel doorlig wonden genoemd, berokkent veel leed, kan tot blijvende invaliditeit leiden en vormt een kostenpost in de gezondheidszorg van meerdere honderden miljoenen euro's.

Irene Best, uitvindster en directrice van Decupré B.V.: 'ik voel me zeer vereerd om als uitvinder te worden erkend door de NOVU, maar ik vind het vooral belangrijk dat wij zoveel leed kunnen voorkomen'.
Op de uitvinding is door de Irene Best, directrice van Decupré, een Europees patent verkregen. De Decupré matrassen en zitkussens zijn inmiddels succesvol ingevoerd in een flink aantal academische en algemene ziekenhuizen, in verzorgingstehuizen en in thuissituaties.

In de gezondheidszorg kunnen met de gepatenteerde Decupré producten belangrijke besparingen worden gerealiseerd door verlaging van behandel kosten en verlaging van de inzet van lucht(wissel)systemen. De terugverdien periode van de investering wordt hiermee zeer kort.

Voor nadere informatie:

Irene Best, Directrice
T +31 (0)316 540 758
F +31 (0)316 540 819
M +31 (0)652 067 963
E-mail info@decupre.com Website:www.decupré.com
Curriculum Vitae van Irene Best: www.decupre.com/nl/bestuur.

Voor een foto van Irene Best en/of een grafiek van de resultaten met Decupré bij Universitair Medisch Centrum St Radboud mail of bel ons.

Decupré B.V.