65-plussers hebben meer energie dan jongere mensen

65-plussers hebben meer energie dan jongere mensen
65-Plussers zijn energiek en piekeren minder. De Nationale EnergieBarometer, een jaarlijks onderzoek uitgevoerd door GfK namens activeerjeenergie.nl en Supradyn multivitamine, bestudeert hoe energiek Nederland is. Hoe ouder de deelnemer, des te energieker die zich voelt. Ouderen beleven veel plezier en eten het gezondst. Wijsheid komt met de jaren, uit de energiebarometer blijkt dat ook energie met de jaren komt.

65-plussers ervaren weinig stress
De 65-plusser scoort maar liefst een 7,19 op de EnergieBarometer, terwijl de gemiddelde Nederlander een 6,88 haalt. Op een schaal van 1 tot en met 10 geeft maarliefst 47% van de 65-plussers zichzelf een 8 of hoger. Ze voelen zich het minst vaak moe en 32% zegt helemaal geen stress te hebben. Er zijn 5 belangrijke factoren die invloed hebben op hoe energiek je je voelt. De factor Plezier&Geluk is de belangrijkste, gevolgd door Fysieke en Mentale Gesteldheid, Sport en Leefstijl. de factor Leefstijl is de minst belangrijke. De 65-plussers gaan in iedere factor aan kop, behalve Sport. Daar wint de categorie 50-64 jaar. Doordat de factor Sport op de vierde plaats staat, is deze score niet bepalend genoeg voor het eindcijfer. De 65-plussers steken er dan ook met kop en schouders bovenuit.

Energie krijg je van leuke dingen doen
65-Plussers krijgen vooral veel energie van leuke dingen doen. Velen geven daarnaast aan lekker in hun vel te zitten. Meer dan gemiddeld noemen de 65-plussers ook gezond eten en het gebruik van multivitamines. Muziek luisteren is minder belangrijk onder de 65-plussers dan onder de andere leeftijdscategorieën. Ook een romantische nacht wordt weinig genoemd als bron voor energie. Bij de vraag "Wat kost u energie?" staat fysieke inspanning op nummer 1, snel gevolgd door het huishouden.

Complimenten geven energie
Naar mate men ouder wordt, krijgen we steeds minder complimenten. Van de leeftijdscategorie jongeren t/m 29 jaar krijgt 66% regelmatig een compliment en maar 55% van de 65-plussers. Na de groep jongeren t/m 29 jaar zijn 65-plussers echter het meest tevreden met hun uiterlijk. Van de leeftijdscategorie 18-29 jaar is 59% tevreden over zijn lichaam, in de categorie 40-49 jaar zien we een dip (maar 45%), terwijl 56% van de 65-plussers tevreden is over zijn lichaam. Uit het onderzoek blijkt tevens dat het krijgen van complimenten en een goed gevoel over je uiterlijk verband houden met een hoger energieniveau.

Hoe je het ook went of keert, 65-plussers voelen zich energieker dan jongere mensen. Ze leven gezond, hebben plezier in het leven en maken zich niet te druk.

NLD-BHC-2010-0927

Noot voor de redactie:
De Nationale EnergieBarometer wordt uitgevoerd door GfK namens activeerjeenergie.nl, onderdeel van Supradyn multivitamine, één van de merken van Bayer Consumer Care. Voor meer informatie over het onderzoek kunt u contact opnemen met GfK, Lianne van der Wijst (tel. 06-53910856) of Kristel Lambregts (tel. 0162 384164)

Over activeerjeenergie.nl
Activeerjeenergie.nl is een platform dat informatie en tips geeft hoe men zijn natuurlijke energie kan activeren. Op de website staat onder andere een persoonlijke energietest, gemaakt door GfK.

Over Bayer
Bayer is een op onderzoek, innovatie en groei gerichte multinational. De kernactiviteiten van de drie subgroepen Bayer Healthcare, Bayer CropScience en Bayer MaterialScience richten zich op het gebied van gezondheid, voeding en hoogwaardige materialen.

Bayer HealthCare is één van 's werelds vooraanstaande vernieuwers in de gezondheidszorg en op het gebied van medische producten. Bayer HealthCare verenigt de mondiale activiteiten van de divisies Bayer Schering Pharma, Consumer Care, Animal Health en Diabetes Care.

Consumer Care bekleedt wereldwijd en in Nederland een toonaangevende positie op het gebied van receptvrije merkgeneesmiddelen en gezondheidsproducten, die vrij verkrijgbaar zijn bij drogist, supermarkt en apotheker.

Over GfK
GfK Panel Services Benelux is een full-service marktonderzoeksbureau en onderdeel van de divisie GfK ConsumerTracking Europe. GfK Panel Services Benelux bv ondersteunt bedrijven bij het verkrijgen van inzicht in het gedrag van de consument door het uitvoeren van verschillende vormen van onderzoek. Meer informatie vindt u op de website van GfK www.gfk.nl.


Toekomstgerichte mededelingen
Dit persbericht kan toekomstgerichte mededelingen bevatten, op basis van de huidige inzichten en veronderstellingen van het management van de Bayer-groep of de subgroepen ervan. Diverse bekende en onbekende risico's, onzekerheden en andere factoren zouden tot substantiële verschillen tussen de daadwerkelijke toekomstige resultaten, financiële situatie, ontwikkeling of prestaties van de onderneming en de hier vermelde ramingen kunnen leiden. Dit betreft onder andere de factoren als besproken in de openbare publicaties van Bayer, die beschikbaar zijn op de Bayer-website www.bayer.com. De onderneming verplicht zich op geen enkele wijze tot het actualiseren van deze toekomstgerichte mededelingen of het aanpassen ervan aan toekomstige gebeurtenissen of ontwikkelingen.

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234