Cabaretier Fabian Franciscus Nieuwe Ambassadeur NVA

Met trots kondigen wij als NVA aan dat Fabian Franciscus zich vanaf nu als ambassadeur gaat inzetten voor de NVA. Fabian Franciscus is een bekende cabaretier en acteur, en heeft MCDD, een stoornis binnen het autisme-spectrum. Hij gaat zich ervoor inzetten om misverstanden en vooroordelen over autisme bespreekbaar te maken.

Al jaren is Fabian Franciscus in heel Nederland te zien met verschillende succesvolle shows. En overal wordt hij met gelach ontvangen. Juist zijn autisme-spectrum stoornis, MCDD, maakt hem misschien wel zo hilarisch.

Het onderwerp autisme is nog lang niet altijd even open te bespreken, terwijl juist het in alle openheid bespreken tot meer begrip en acceptatie leidt. Daarnaast hoeft het hebben van autisme lang niet in alle gevallen als een grote beperking te worden ervaren.

Fabian Franciscus deelt die mening: “De berichtgeving rondom ASS (autisme-spectrum stoornis) is vaak redelijk zwaar terwijl relativering, positiviteit en zeker humor mij juist veel meer acceptatie en sterkte geven. Die kant wil ik meer belichten. De NVA heeft ook uitgesproken meer die kant op te willen, dus is wat dat betreft een goede partner.”

Karol Henke, Directeur van de NVA: “Ik ben trots dat wij als NVA Fabian als ambassadeur hebben, Fabian laat ons met een lach en een traan zien hoe autisme werkt.”

De komende maanden is Fabian Franciscus nog op verschillende podia in Nederland te zien met zijn theatertour ‘Vlafeest’, waarin hij openhartig en met veel humor vertelt over wat het hebben van autisme in zijn leven betekent.

De Nederlandse Vereniging voor Autisme (NVA) is dé vereniging die zich inzet voor de belangen van mensen met autisme en hun naasten - in alle levensfasen en op alle levensterreinen.

Geplaatst in:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de
persvoorlichter:
Joli Luijckx
m: joli@balansdigitaal.nl
t: (06) 36 10 86 15

Nederlandse Vereniging voor Autisme (NVA)

De Bilt