Clearpool tekent haar eerste licentieovereenkomst met een in Europa gevestigde broker, Atlantic Equities, waardoor haar marktpositie in Europa ve

NEW YORK, 31 juli 2018 /PRNewswire/ -- Clearpool Group, een leverancier van holistische, elektronische handelsoplossingen die zijn ontworpen om grotere transparantie te brengen in broker-routering en broker-dealer uitvoeringsdienstverlening met onafhankelijke agentschappen, kondigt haar eerste licentieovereenkomst aan met een in Europa gevestigde broker, Atlantic Equities LLP. In het kader van een algoritmische handelsovereenkomst verstrekt Clearpool een licentie voor haar Algorithmic Management System (AMS)-infrastructuur aan Atlantic Equities, voor haar Europese institutionele klanten die in Amerikaanse aandelen handelen.

https://mma.prnewswire.com/media/456763/Clearpool_Logo.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/456763/Clearpool_Logo.jpg ]

"Wij zijn blij dat Atlantic Equities onze relatie door middel van een licentieovereenkomst verstevigt. Atlantic heeft een significante waarde gevonden in het platform van Clearpool, dat tegemoet komt aan de behoefte aan technologie die brokers en hun klanten aan koperszijde kan helpen richten op een zo goed mogelijke uitvoering, in naleving van de MiFID II", gaf Brian Schaeffer, President van Clearpool aan. "Bij de uitbreiding van onze internationale voetafdruk naar Canada, en de versteviging van onze Europese relaties, zetten wij ons in om Atlantic Equities de technologie en domeinexpertise te geven waarmee zij een gedifferentieerde elektronische handelsoplossing kunnen blijven uitbreiden."

Clearpools cloudgebaseerde AMS transformeert de elektronische handel door middel van een volledig op maat te maken suite van algoritmische handelsmiddelen, voor een volledige zichtbaarheid en controle, van strategie tot uitvoering. De partners van Clearpool krijgen middelen en inzicht voor een effectieve samenwerking met hun klanten, om algoritmische handelsstrategieën op maat te maken en te optimaliseren, en om de technologie op schaal te beheren.

"Wij werken met veel enthousiasme samen met Clearpool als eerste in Europa gevestigde broker die toegang biedt tot haar AMS-platform. Het is al sinds lange tijd een prioriteit van ons om klanten onafhankelijke en niet conflicterende toegang te verlenen tot Amerikaanse markten, en met deze unieke routinglogica kunnen wij dit nu doen. Ook onderstreept het ons vermogen om steeds transparantere uitvoering te leveren aan onze klanten", zei Rupert Della-Porta, COO van Atlantic Equities. "Bij onze blijvende aanname van de analytics vaardigheden van de AMS, vertrouwen wij erop dat de licentieovereenkomst ons in staat blijft stellen onze handelsprestaties te tonen aan onze klanten, en onze relatie met hen te versterken."

Over Clearpool

Clearpool Group, Inc. werd opgericht in 2014 en is gevestigd in New York. Het bedrijf levert elektronische handelssoftware en zorgt voor broker-dealer uitvoeringsdienstverlening met onafhankelijke agentschappen. Clearpool heeft meer dan 120 AMS-klanten, en voert ongeveer 2% van het Amerikaanse vermogensmarktvolume uit. De geavanceerde AMS van het bedrijf stelt marktdeelnemers in staat om een betere kwaliteit te leveren door geavanceerde elektronische handelsoplossingen te leveren voor een opkomende vermogensmarkt microstructuur en een concurrerende omgeving. www.clearpoolgroup.com [http://www.clearpoolgroup.com/]

Over Atlantic Equities

Atlantic Equities is een Amerikaanse vermogensmakelaar die in Londen gevestigd is, en enkel en alleen is gericht op het bedienen van Europese institutionele investeerders. Met haar in Europa gevestigde analisten voert Atlantic Equities fundamenteel diepgravend onderzoek uit naar mid- en large-cap Amerikaanse bedrijven, en het bedrijf publiceert dit onderzoek. Makelaarsdiensten voor aandelen worden in Europa aangeboden via Atlantic Equities LLP, en geautoriseerd en gereguleerd door de UK Financial Conduct Authority. www.atlantic-equities.com [http://www.atlantic-equities.com/]