Omzet Fastned groeit 150%

AMSTERDAM, July 31, 2018 /PRNewswire/ --

Bouwer Europees snellaadnetwerk maakt halfjaarcijfers bekend

Ten opzichte van het eerste halfjaar van 2017, zijn de afzet, omzet en het aantal klanten van Fastned in het eerste halfjaar van 2018 sterk toegenomen:

- Omzet: EUR 467.770 (+150%)
- Afzet: 1,05 miljoen kWh (+166%)
- Aantal actieve klanten: 9.533 (+140%)

Highlights:

- Met een afzetgroei van 166% groeide Fastned sneller dan het aantal verkochte
elektrische auto's (79% in dezelfde periode).
- Er werden 11 nieuwe stations geopend in de eerste 6 maanden, in totaal heeft Fastned
nu een netwerk van 76 stations operationeel.
- Daarnaast plaatste Fastned 175 kW snelladers op 13 stations, waarmee elektrische
auto's nog sneller kunnen laden.
- Eind juni opende Fastned het eerste snellaadstation in Duitsland, aan de A3 nabij
Limburg an der Lahn.
- Fastned won een tender voor het realiseren en exploiteren van twee snellaadstations in
Newcastle en Sunderland (Verenigd Koninkrijk).
- Fastned tekende een overeenkomst met het vastgoedbedrijf van Albert Heijn voor een
pilot met snelladers bij drie supermarkten.
- Fastned implementeerde Autocharge, waarmee geregistreerde klanten gemakkelijk kunnen
laden zonder laadpas.
- Fastned ontving in juli een subsidie van maximaal ruim EUR 1,4 miljoen van het
Benefic-programma ter ondersteuning van de bouw van 40 snellaadstations in Nederland,
Vlaanderen en Brussel.
- Fastned wordt bijgestaan door zakenbank Lincoln International bij het aantrekken van
EUR 30 miljoen nieuw kapitaal via een private placement. Het nieuwe kapitaal is
bedoeld voor de bouw van 80 tot 100 nieuwe snellaadstations.

Bekijk hier [https://fastned.nl/nl/investor-relations ] het Fastned H1 2018 verslag, cijfers en bijbehorende grafieken.

Noot: bovenstaande cijfers zijn nog niet gecontroleerd door de accountant. De gecontroleerde jaarcijfers zullen begin 2019 worden gepubliceerd.

Algemene informatie Fastned

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle elektrische auto's snel kunnen laden. De stations worden gebouwd op A-locaties langs de snelweg en in steden, waar elektrische auto's in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om straks door heel Europa te kunnen rijden. Momenteel heeft Fastned ruim 75 snellaadstations operationeel in Nederland en Duitsland. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Er wordt actief gewerkt aan snellaadstations in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Fastned is genoteerd aan de Nxchange effectenbeurs.

De realisatie van een Europees netwerk van snellaadstations door Fastned speelt in op de snelle ontwikkeling van elektrisch rijden. Fabrikanten investeren miljarden in de ontwikkeling en productie van deze auto's. Het aantal elektrische auto's op de weg groeit steeds sneller en daarmee groeit de vraag naar kwalitatieve laadinfrastructuur. Fastned speelt in op deze ontwikkeling en bouwt nu aan de duurzame tankstations van morgen. Mede-oprichter Michiel Langezaal: "Wij zijn de Shell van de toekomst, alleen onze bronnen zijn zon en wind."

Voor meer informatie ga naar http://www.fastned.nl.

PRN NLD

CONTACT: Voor meer informatie, zie http://www.fastned.nl. Of ga naar de pressroom, in de presskit zijn logo's, foto's en filmpjes beschikbaar. Voor meer informatie en/of een interview met een van de oprichters, Bart Lubbers of Michiel Langezaal, kun je contact opnemen met Kyra Hartlief: kyra.hartlief@fastned.nl, tel nr 020-7055320 (ook buiten kantooruren bereikbaar).

PR Newswire