PHELIX N.V. keert terug tot de gewone notering

AMSTERDAM, 31 Mei 2017

Het aandeel PHELIX N.V. keert met ingang van 1 juni 2017 terug naar de gewone notering. De overstap markeert het succes van de genomen maatregelen en opent de deur verder naar een nieuwe toekomst.

Op 1 juni 2017 worden de aandelen van PHELIX N.V. overgeheveld van handelsgroep JC naar handelsgroep J1. Daarmee treedt PHELIX N.V. uit de recovery box en terug tot de "gewone" notering aan de Amsterdamse beurs.

PHELIX N.V. - destijds nog Inverko N.V. geheten - kwam in mei 2016 in de recovery box terecht. Deze door Euronext Amsterdam opgelegde noteringsmaatregel fungeerde als waarschuwing naar beleggers toe om aan te geven dat er problemen rond het bedrijf bestonden. Inverko N.V. verkeerde op dat moment in surseance van betaling.

Met de teruggang naar de reguliere handelsgroep en uittreding uit de recovery box, onderbouwt Euronext Amsterdam dat de financiële situatie volledig op orde is gebracht. PHELIX N.V. heeft de kostenstroom onder controle gekregen en de vennootschap ruimschoots voorzien van liquiditeiten.

De terugplaatsing naar de gewone notering correspondeert met de ingeslagen weg van het nieuwe bestuur van PHELIX N.V. De vennootschap zet stappen richting het aanwenden van nieuwe activiteiten om zodoende een nieuwe invulling en toenemende waarde binnen de beursnotering te creëren.

Selwyn Duijvestijn

CEO Inverko N.V.