Tiger Beer en WWF werken samen in de strijd tegen de illegale handel in tijgers

Partnerschap begint met een donatie van 1 miljoen USD aan het WWF en een digitaal aangestuurde campagne waarmee de kracht van kunst wordt ingezet voor een vergroting van de bewustwording en voor de strijd tegen de illegale handel in tijgers

LONDEN en AMSTERDAM, 30 mei 2017 /PRNewswire/ -- Tiger Beer en het WWF nodigen mensen van over de hele wereld uit om te helpen bij de strijd tegen de illegale handel in tijgers, en om zich aan te sluiten bij 3890Tigers, een digitaal aangestuurde campagne die kunst en creativiteit ontsluit voor een vergrote internationale bewustwording van het lot van wilde tijgers.

Wilde tijgers worden wereldwijd bedreigd; het aantal wilde tijgers is in de vorige eeuw 96 procent gedaald, van een geschatte 100.000 tot slechts 3890 vandaag. De illegale handel in tijgers vormt een van de belangrijkste redenen voor het verdwijnen van de tijger. Elk jaar worden meer dan honderd tijgers gedood, en ze worden met een winstoogmerk in delen verkocht door internationale criminele organisaties. Ieder deel van de tijger, van huid en botten tot snorharen en tanden, wordt uitgebuit en gebruikt om producten te maken, zoals medicijnen, siervoorwerpen en textiel. Op dit moment bedraagt de illegale handel in tijgers en het bredere probleem van handel in wilde dieren naar schatting 20 miljard USD* per jaar.

3890Tigers maakt onderdeel uit van een zes jaar durend wereldwijd partnerschap tussen Tiger Beer en het WWF, ter ondersteuning van Tx2, een wereldwijde inzet van de overheden van de 13 landen waarin tijgers voorkomen om de wereldwijde wilde tijgerpopulatie te verdubbelen, naar 6000 in 2022. Het zes jaar durende samenwerkingsverband begint in 2017, met een donatie van 1 miljoen USD van Tiger Beer.

Omdat tijgers als roofdieren bovenaan de voedselketen staan spelen ze een cruciale rol bij het behoud van gezonde ecosystemen, die vele andere diersoorten ondersteunen. Deze zullen gauw verdwijnen als er niets worden gedaan, en zonder tijgers in het ecosysteem zullen vele andere diersoorten getroffen worden.

Tiger Beer maakt gebruik van de kracht van kunst, om zo zes kunstenaars uit zes verschillende landen samen te brengen om hun creativiteit te ontsluiten, en unieke kunstwerken te creëren. Met behulp van Tiger Art Intelligence, een creatief digitaal mechanisme op basis van Kunstmatige Intelligentie (KI), kunnen mensen nu virtueel samenwerken met deze kunstenaars om hun eigen unieke versies van deze bijzondere kunstwerken te creëren. Ieder selfie-kunstwerk dat door de KI wordt gegenereerd bevat een selfie van de gebruiker, samen met die van een tijger, in de stijl van een van de zes kunstenaars.

"Het is voor ons een eer om samen te werken met het WWF, ter ondersteuning van hun inzet voor natuurbehoud. Wij kunnen ons geen wereld voorstellen zonder tijgers, en als deze dieren verdwijnen, is dit niet alleen van invloed op het milieu, maar het zou ook een groot verlies betekenen voor onze cultuur. Tijgers zijn prachtige wezens, die symbool staan voor kracht, moed en macht, en het is volkomen logisch dat in het verleden zoveel kunstwerken zijn geïnspireerd door tijgers. Daarom hebben wij gekozen voor kunst als een manier om dit samen met onze klanten uit te drukken. 3890Tigers brengt mensen en kunstenaars samen door middel van technologie, en het is ons doel om een wereldwijde beweging te inspireren door een nieuwe generatie jonge mensen in staat te stellen om zich sterk te maken tegen de illegale handel in tijgers, en om producten waarin delen van tijgers worden gebruikt sociaal onaanvaardbaar te maken", zei Mie-Leng Wong, Global Director van Tiger Beer, HEINEKEN Asia Pacific.

"Het doel Tx2 is onze beste kans om de toekomst van wilde tijgers veilig te stellen, maar we hebben niet veel tijd meer. Als we nu niet duidelijk en gezamenlijk actie ondernemen, hebben de wilde tijgers misschien geen tweede kans meer. Deze campagne met kunstenaars stelt elk van ons in staat om onze stem te geven aan tijgers. Elk portret dat wordt gemaakt weerspiegelt de boodschap dat de illegale handel in tijgers direct op moet houden, "zei Mike Baltzer, Leader van WWF Tigers Alive.

Om deel te nemen aan deze beweging, kan men naar 3890Tigers.com [http://www.3890tigers.com/] gaan om een selfie te uploaden en een kunstenaar te selecteren, waarmee direct een uniek selfie-kunstwerk wordt aangemaakt door middel van KI. Mysterieuze combinaties van street-art en kaligrafie, verfijnde illustraties met verf en inkt of fladderende regenboog-origami; mensen kunnen hier kiezen uit de artistieke stijlen van Hua Tunan uit China, Mademoiselle Maurice uit Frankrijk, Kenji Chai uit Maleisië, Nootk uit Rusland, Nick Gentry uit het Verenigd Koninkrijk of de Amerikaanse Tran Nguyen om hun selfie-kunstwerk te creëren.

Door deze selfie-kunstwerken te delen op sociale netwerken met de hashtag #3890Tigers kan de internationale gemeenschap steun toezeggen aan de strijd tegen de handel in illegale tijgers en helpen de vraag naar tijgerproducten stop te zetten.

Nick Gentry, de kunstenaar uit het Verenigd Koninkrijk, spreekt over de mogelijkheid om zijn kunst voor dit doel in te zetten, en zegt: "Nu mensen zich steeds meer verliezen in het wonder van de technologie, zijn we op een punt gekomen waarop we dringend onze band met de natuur moeten herontdekken. Laten we kunst en technologie op een positieve manier inzetten, om de creativiteit de ruimte te geven en elkaar te inspireren om te zorgen voor het milieu, waarvan wij het voorrecht hebben om dit te mogen delen met deze prachtige dieren."

Om de urgentie van deze situatie duidelijk te maken zal het karakteristieke bier van Azië de tijger uit haar logo verwijderen en een ontwerp in beperkte oplage op specifieke verpakkingen introduceren, zonder de karakteristieke tijger, voor het eerst in 84 jaar, als symbool van het gevaar van de verdwijning van de wilde tijger.

3890Tigers werd op 30 mei 2017 voor het eerst geïntroduceerd in Singapore, de plek waar Tiger Beer vandaan komt, en zal in andere landen over de hele wereld actief zijn, waaronder Maleisië, Cambodja, het vaste land van China, Hong Kong, Rusland, de Verenigde Staten en Nieuw-Zeeland. Op 29 juli 2017, de Internationale Dag van de Tijger, wordt de campagne afgerond met een serie evenementen om gedurende een periode van acht weken de steun door mensen van over de hele wereld te vieren.

Sluit u aan bij deze beweging. Ga naar 3890tigers.com [http://www.3890tigers.com/] en stimuleer kunst in de strijd tegen de illegale handel in tijgers.

OPMERKINGEN VOOR REDACTEURS:

*De illegale handel in tijgers maakt onderdeel uit van het bredere probleem van de handel in wilde dieren, die naar schatting 20 miljard USD per jaar bedraagt, waardoor de handel in wilde dieren de op drie na grootste illegale handel is, na drugs, mensenhandel en de handel in namaakproducten.

OVER TIGER:

Tiger Beer werd in 1932 geboren op de straten van Singapore. De unieke tropische lageringstechniek, vlakbij de evenaar, heeft ervoor gezorgd dat er een bier gebrouwen kon worden om Azië koel te houden. In 2015 begon het de stralen van de tropische zon te gebruiken voor het brouwproces, waarbij meer dan 8000 zonnepanelen zijn geïnstalleerd op het dak van haar locatie in Singapore. Nu wordt al het Tiger Beer in Singapore in het zonnetje gebrouwen. In 2017 zorgde Tiger Beer er ook voor dat Air-Ink(TM), de eerste inkt ter wereld die is gemaakt van luchtvervuiling, op de straten verscheen, door middel van een creatief samenwerkingsverband tussen de uitvinder en de beste nieuwe internationale kunstenaars. Tiger Beer is kwaliteitsbier nummer één van Azië, en het snelst groeiende kwaliteitsbier ter wereld, verkrijgbaar in meer dan 50 markten wereldwijd. Ga voor meer informatie naar www.tigerbeer.com [http://www.tigerbeer.com/].

OVER HEINEKEN:

HEINEKEN is de meest internationale brouwer ter wereld. Het is de meest toonaangevende ontwikkelaar en vermarkter van kwaliteitsbier en cidermerken. De Groep wordt aangedreven door het merk Heineken®, en heeft een sterke portfolio van meer dan 250 internationale, regionale, lokale en specialistische bieren en ciders. Wij zetten ons in voor innovatie, investering in het merk op de lange termijn, gedisciplineerde uitvoering van de verkoop en gericht kostenbeheer. Door middel van "Brewing a Better World" wordt duurzaamheid een onderdeel van het bedrijf, en wordt waarde gecreëerd voor alle belanghebbenden. HEINEKEN heeft een goed uitgebalanceerde geografische voetafdruk, met posities van leiderschap in zowel ontwikkelde markten als ontwikkelingsmarkten. Wij hebben ongeveer 73.500 mensen in dienst en opereren meer dan 165 brouwerijen, mouterijen, ciderfabrieken en andere productiefaciliteiten in meer dan 70 landen. Aandelen van Heineken N.V. en Heineken Holding N.V. worden verhandeld op de Euronext in Amsterdam. Prijzen voor normale aandelen kunnen worden ingezien op Bloomberg onder de symbolen HEIA NA en HEIO NA en op Reuters onder HEIN.AS en HEIO.AS. De meest actuele informatie is beschikbaar op de website van HEINEKEN: www.theHEINEKENcompany.com [http://www.theheinekencompany.com/]

OVER WWF:

Het WWF is een van de grootste en meest gerespecteerde onafhankelijke organisaties voor natuurbehoud, met meer dan 5 miljoen pleitbezorgers en een wereldwijd netwerk dat actief is in meer dan 100 landen. De missie van het WWF is het stopzetten van de afbreuk van de natuurlijke omgeving van de aarde, en het creëren van een toekomst waarin mensen in harmonie kunnen leven met de natuur, door de biodiversiteit van de wereld te behouden, waardoor duurzaamheid bij het gebruik van natuurlijke middelen wordt gegarandeerd, en het terugdringen van vervuiling en verspillende consumptie. Ga naar panda.org/news [http://media.ne.cision.com/l/abkseqqu/www.panda.org/news] voor het laatste nieuws en middelen voor de media.

CONTACTPERSONEN:

Ogilvy Public Relations voor Tiger Beer Kimberly Mah kimberly.mah@ogilvy.com [mailto:kimberly.mah@ogilvy.com] +65 6213 9940

HEINEKEN Asia Pacific Ika Noviera ika.noviera@heineken.com [mailto:ika.noviera@heineken.com] +65 6933 5630

World Wide Fund for Nature WWF Tigers Alive Lim Jia Ling jllim@wwfnet.org [mailto:jllim@wwfnet.org] +65 6730 8100

http://mma.prnewswire.com/media/517135/Hua_Tunan.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/517135/Hua_Tunan.jpg]

http://mma.prnewswire.com/media/517136/Nick_Gentry.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/517136/Nick_Gentry.jpg]

http://mma.prnewswire.com/media/517128/American_rapper.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/517128/American_rapper.jpg]

http://mma.prnewswire.com/media/517129/Tiger_Logo.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/517129/Tiger_Logo.jpg]

http://mma.prnewswire.com/media/517151/Tigers_campaign.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/517151/Tigers_campaign.jpg]

Video - http://www.youtube.com/watch?v=u4ec--2sBDw [http://www.youtube.com/watch?v=u4ec--2sBDw] Foto - http://mma.prnewswire.com/media/517135/Hua_Tunan.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/517135/Hua_Tunan.jpg] Foto - http://mma.prnewswire.com/media/517136/Nick_Gentry.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/517136/Nick_Gentry.jpg] Foto - http://mma.prnewswire.com/media/517128/American_rapper.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/517128/American_rapper.jpg] Foto - http://mma.prnewswire.com/media/517129/Tiger_Logo.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/517129/Tiger_Logo.jpg] Foto - http://mma.prnewswire.com/media/517151/Tigers_campaign.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/517151/Tigers_campaign.jpg]

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234