iXledger en Gen Re kondigen strategische samenwerking aan

LONDEN en NEW YORK, 29 augustus 2017 /PRNewswire/ -- iXledger [http://www.ixledger.com/] (voorheen InsureX Technologies), het in Londen gevestigde technologiebedrijf dat unieke, transformatieve verzekeringsoplossingen ontwikkelt met behulp van blockchain, kondigde vandaag een samenwerkingsverband aan met Gen Re [http://www.genre.com/], een van 's werelds grootste herverzekeringsmaatschappijen.

iXledger en Gen Re zullen gezamenlijk oplossingen ontwikkelen voor levens- en ziektekostenverzekeringen waarbij in de beginfase gebruik gemaakt zal worden van blockchain en andere geavanceerde technologieën. Als een vroegtijdige gebruiker van de iXledger blockchain-oplossing zal Gen Re profiteren van hun expertise op het gebied van het bouwen van financiële software en het gebruik van geavanceerde technologieën om de volgende generatie van marktplaatsen te creëren.

Het hoofdkantoor van iXledger is momenteel gevestigd in Londen en het bedrijf breidt zich snel uit binnen de VS, Europa en Azië.

"We zijn zeer verheugd dat we deze strategische samenwerking met iXledger hebben kunnen opzetten zodat transformatieve oplossingen gecreëerd kunnen worden die beter zullen voldoen aan de behoeften van onze klanten," aldus Ross Campbell, Chief Underwriter, Life/Health Research & Development, Gen Re.

Ingemar Svensson, CEO, iXledger merkte op, "We bevinden ons in een tijdperk waar technologie gebruik kan maken van de kracht van gegevens en connectiviteit om de gemeenschappen beter van dienst te kunnen zijn. In een gereglementeerde industrie die rijk is aan informatie, kan blockchain transparantie en vertrouwen bieden."

Het doel is om overtuigende gebruiksgevallen te ontwikkelen voor iXledger-technologie met behulp van Gen Re's klanten binnen de levens- en zorgverzekeringsbranche, en om hen van transformatieve processen te voorzien. Dit project zal zich in eerste instantie op het Verenigd Koninkrijk richten, met de mogelijkheid om zich uit te breiden naar andere geografische gebieden, waaronder Europa, Azië en de VS.

Gen Re levert oplossingen op het gebied van herverzekeringen aan de branche voor levens/gezondheids- en eigendom/ongevallenverzekeringen. Met $ 13 miljard aan kapitaal en ongeveer $ 5,6 miljard aan premies, is het een van de belangrijkste herverzekeraars in de wereld met een wereldwijd netwerk van kantoren in belangrijke herverzekeringsmarkten.

Neem voor aanvullende informatie contact op met:

iXledger Ltd marketing@iXledger.com [mailto:marketing@iXledger.com] 44 (0) 203 318 9801

Ross Campbell Chief Underwriter Life/Health Research & Development Gen Re, VK

Over iXledger iXledger biedt innovatieve verzekeringsoplossingen, gebaseerd op blockchain-technologie, die het potentieel hebben om de doeltreffendheid te verbeteren en te zorgen voor de privacy van gegevens. Ga voor meer informatie naar: http://www.ixledger.com/ [http://www.ixledger.com/]

Over Gen Re Gen Re levert oplossingen op het gebied van herverzekeringen aan de branche voor levens/gezondheids- en eigendom/ongevallenverzekeringen. General Reinsurance, het in Londen gevestigde bedrijf is een filiaal van General Reinsurance AG. General Reinsurance AG is een dochteronderneming van Berkshire Hathaway Inc. We werken nauw met onze klanten samen om een goed inzicht te krijgen van hun strategische en operationele doelen. We bieden een breed scala aan producten, instrumenten en hulpmiddelen die erop gericht zijn om de groei en het succes van onze klanten te bevorderen. Als directe herverzekeraar maken wij deel uit van de branche voor risicoaanvaarding, net zoals onze klanten. Ons gezamenlijke perspectief helpt ons om de moeilijkste risico's te begrijpen en evalueren - en de juiste oplossingen voor te stellen. Gen Re maakt deel uit van de Berkshire Hathaway-groep en heeft een superieure score voor financiële draagkracht verkregen van elk van de belangrijkste ratingbureaus. Ga voor meer informatie naar http://www.genre.com/ [http://www.genre.com/].

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/548674/iXledger_Blockchain_Insurance_Solutions_Logo.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/548674/iXledger_Blockchain_Insurance_Solutions_Logo.jpg]

Web site: https://ixledger.com/

PR Newswire