Resultaten 2018 Emakina Group: Inkomsten omhoog met 15,0% naar 92.390 KEUR EBITDA groeit met 6,6% naar 6.107 KEUR

Bevoorrechte en gereglementeerde informatie - Samenvatting van het officieel Franstalig bericht [http://www.emakina.com/financial/news]

BRUSSEL, 29 maart 2019 /PRNewswire/ -- Emakina Group [http://www.emakina.com/] , toonaangevende Europese groep van onafhankelijke digitale bureaus, publiceert zijn jaarresultaten voor 2018. De geconsolideerde bedrijfsopbrengsten namen toe met 15% tot 92.390 KEUR tegenover 80.305 KEUR in 2017, gestuwd door de groei met 18,5% van de activiteiten 'buiten België'.

Stijging EBITDA met bijna 7%

De EBITDA bedraagt 6.107.455 EUR tegenover 5.726.817 EUR in 2017, een stijging met 6,6% in absolute waarde. In verhouding tot de totale bedrijfsopbrengsten daalt de EBITDA van 7,1% naar 6,7%.

Licht gestegen winst uit de gewone bedrijfsuitoefening

De winst uit de gewone bedrijfsuitoefening vóór belastingen bedraagt 1.383.048 EUR. Dit is vooral te verklaren door de evolutie van de operationele prestaties, de stijging van de afschrijvingen op de consolidatieverschillen ('goodwill') verbonden aan de externe groeistrategie en door de daling van het financieel resultaat door de waardedaling van de Turkse lira.

Financiële draagkracht

De financiële draagkracht van de groep bleef sterk dankzij een positief nettoresultaat, een schuldgraad in lijn met de internationaliseringsstrategie van de groep, en de beschikbaarheid van kredietlijnen aangepast aan de ontwikkeling van de activiteiten.

Nieuwe klanten

Emakina Group heette een reeks nieuwe klanten welkom, waaronder Arçelik, ATPS, Bardahl, Beko, Brady Seton, Comdata Group, Ecco, Fermacell, Frankstahl, Groupe Descamps, Hema, Hutchison 3G, Kastner & Öhler, KitchenAid, Longchamp, LuLu Hypermarkets, Micromania-Zing, Omron, Pierre Hardy en REWE/Öcard.

De geografische expansie van de groep gaat verder

In februari 2018 verwierf Emakina Group 100% van het kapitaal van het New Yorkse agentschap Karbyn, met een tiental medewerkers, via het dochterbedrijf The Reference uit Gent.

In maart 2018 nam Emakina Group ook 100% van de aandelen over van WittyCommerce, expert in digitale strategie en in het ontwikkelen van e-commerce-websites, via zijn Turkse dochter Emakina.TR.

Vooruitzichten voor 2019

Emakina Group verwacht voor 2019 een stijging van het geconsolideerd bedrijfsresultaat van de groep met één cijfer, op basis van de huidige commerciële situatie en de bestaande consolidatiekring.

www.emakina.com [http://www.emakina.com/]

Contact Frédéric Desonnay CFO Emakina Group fds@emakina.com [mailto:fds@emakina.com]

Dit is een samenvatting van het officieel franstalig bericht [http://www.emakina.com/financial/news]

CONTACT: Luc Malcorps, Director of Media Relations, lma@emakina.com, +32-475-594-456