Nieuw rapport van GBTA Foundation onthult dat het bedrijven ontbreekt aan veiligheidsservices en transparantie van zakelijke reisplannen

Nieuwste studie laat de gevolgen zien die het boekingsgedrag van zakenreizigers heeft op veiligheid

FRANKFURT, Duitsland, 28 november 2017 /PRNewswire/ -- Een nieuw rapport van de Global Business Travel Association (GBTA) Foundation [http://www.gbta.org/foundation/Pages/default.aspx] dat vandaag is uitgebracht, laat zien dat meer dan driekwart van de zakelijke reizigers in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk het eens zijn met de stelling dat hun organisaties bezorgd zijn over hun veiligheid wanneer ze op reis zijn voor het werk. Het onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met Concur en heeft als titel How Traveller Booking Behaviour Impacts Safety [https://www.concur.com/en-us/resources/how-safe-are-your-business-travellers]. Uit het onderzoek blijkt ook dat services voor risicobeheer ter ondersteuning van zakenreizigers nog steeds niet uitgebreid genoeg en universeel zijn.

http://mma.prnewswire.com/media/609695/Concur_Logo.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/609695/Concur_Logo.jpg]

"In deze tijden van wereldwijde onzekerheid is het de verantwoordelijkheid van bedrijfsleiders om te weten waar werknemers zijn en ze veilig en geïnformeerd te houden", aldus Scott Torrey, Chief Revenue Officer van Concur. "Een van de meest verrassende uitkomsten van het onderzoek is dat meer dan de helft van de zakenreizigers weet dat niet via de bedrijfskanalen gemaakte boekingen gevolgen kunnen hebben voor hun veiligheid, maar dat een meerderheid toch dergelijke boekingen maakt. Dat betekent dat bedrijven een grotere nadruk moeten leggen op veiligheid en het is mijn overtuiging dat het serieus nemen van die zorgplicht een van de belangrijkste dingen is die een bedrijf kan doen voor de werknemers".

Zakenreizigers in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk stemmen in met de stelling dat hun organisaties bezorgd zijn om hun veiligheid. De GBTA Foundation heeft dan ook vastgesteld dat een overgrote meerderheid van zakenreizigers van hun bedrijf verwacht dat het proactief contact met hen opneemt bij een noodgeval of beveiligingsgebeurtenis. Ten minste tweederde verwacht dat het bedrijf dat doet binnen twee uur.

Tweederde van de zakenreizigers geeft echter toe dat het niet boeken via bedrijfskanalen gevolgen kan hebben voor de veiligheid omdat het daarmee moeilijker wordt voor het bedrijf of de TMC (Travel Management Company) om hun te vinden en contact op te nemen bij een noodgeval. De ironie is dat pakweg zeven van de 10 reizigers gedurende het afgelopen jaar ten minste één keer had geboekt buiten de bedrijfskanalen om, zelfs wanneer een TMC voor ze klaar stond of ze toegang hadden tot een OBT (Online Booking Tool).

Dat suggereert dat organisaties meer kunnen doen om werknemers te beschermen met services en technologieën op het gebied van risicobeheer, en met een betere training in de beschikbare services en beleidsregels die werknemers ondersteunen op zakenreizen.

Het rapport heeft nog een aantal andere trends in risicobeheer voor Britse, Duitse en Franse zakenreizigers blootgelegd.


-- Directe boekingen. Gedurende het afgelopen jaar gebruikte bijna de helft
van de zakenreizigers een OBT van het bedrijf. Maar bijna 70 procent van
de zakenreizigers van bedrijven die gebruik maken van de diensten van
een TMC, zegt dat ze het afgelopen jaar ten minste één zakenreis
direct bij een leverancier hebben geboekt. Minder dan 40 procent zegt
dat hun organisatie een systeem heeft ingevoerd voor het vastleggen van
reisplannen en reisroutes die direct bij leveranciers zijn geboekt.
-- Reizigers lokaliseren. Reizigers verwachten van hun bedrijf dat het een
scala aan gegevens gebruikt om hen snel te lokaliseren bij een noodgeval
of beveiligingsgebeurtenis, waaronder reisroutes (53 procent),
GPS-gegevens van door de werkgever verstrekte smartphone-apps (44
procent) en gegevens van kostendeclaraties (32 procent).
-- Services voor reizigers. Minder dan de helft van de Duitse
zakenreizigers (49 procent) zegt dat hun organisatie voorziet in een
speciale telefoonlijn voor noodgevallen, terwijl er meer zakenreizigers
in het Verenigd Koninkrijk (57 procent) en Frankrijk (65 procent) zijn
die toegang hebben tot een telefoonlijn voor noodgevallen van hun
bedrijf.
-- Training en resources. Meer dan de helft van de zakenreizigers verklaart
dat hun organisaties zorgen voor trainingen in veilig reizen, maar de
consensus is dat er meer kan worden gedaan. Ongeveer 61 procent van de
reizigers zegt interesse te hebben in groepstrainingen en één-op-één
trainingen, en de meerderheid (ongeveer 65 procent) zou het liefst
enkele trainingen per jaar krijgen.
"We hebben drie jaar aan boekingsgegevens getraceerd en het blijkt dat een meerderheid van de zakenreizigers die toegang hadden tot een OBT, blijft zeggen dat ze het afgelopen jaar direct hebben geboekt bij een leverancier of een OTA (Online Travel Agency) en dat betekent dat het bedrijf mogelijk geen toegang had tot de reisgegevens", aldus Monica Sanchez, directeur voor research van de GBTA Foundation. "Ontbrekende of onvolledige boekingsgegevens maken het voor een bedrijf veel moeilijker om zorg te dragen voor de reizigers, aangezien die gegevens een sleutelrol spelen in de zorgplicht. De gegevens zijn essentieel voor praktisch elke functie van risicobeheer die een bedrijf heeft geïmplementeerd".

Om het hoofd te bieden aan de groeiende uitdagingen op het gebied van risicobeheer voor reizigers, heeft Concur eerder dit jaar Concur Locate [https://www.concur.com/en-us/concur-locate] en Active Monitoring geïntroduceerd. Concur Locate met Active Monitoring, aangestuurd door Healix, is de eerste geïntegreerde oplossing voor risicobeheer voor reizigers en is gebaseerd op de meest uitgebreide gegevensset in de bedrijfstak, inclusief reis- en kostengegevens, direct geboekte routes die zijn vastgelegd via TripLink en TripIt en elektronische betalingsbewijzen van leveranciers. Bedrijven van elke omvang kunnen 24/7 hun voordeel doen met bewaking, ondersteuning van communicatie en reizigersassistentie, zonder dat ze de infrastructuur of het personeel hoeven in te zetten die horen bij een wereldwijd beveiligingscentrum.

De aankondiging van vandaag is gedaan in het kader van de GBTA Conference voor 2017 in Frankfurt. Bezoekers kunnen tijdens het congres meer informatie over de onderzoeksresultaten te weten komen op donderdag 30 november om 9:00 a.m. CET [https://gbtaeurope17.mapyourshow.com/7_0/sessions/session-grid.cfm?grid-eventsby=EventType&grid-eventtypeid=2&grid-pageload=sessions%252Fsession-details.cfm%253FScheduleID%253D25&CFID=14735483&CFTOKEN=c281e53124ea5e33-2CA1887D-A33E-A1C7-177ED9FC3E]. Bezoekers kunnen meer horen over Concur Locate en Active Monitoring bij stand #28.

Voor het onderzoek How Traveller Booking Behaviour Impacts Safety zijn 735 zakenreizigers in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk ondervraagd in september en oktober 2017. Voor meer informatie over de uitkomsten en methodologie kan het rapport hier worden gedownload [https://www.concur.com/en-us/resources/how-safe-are-your-business-travellers].

Over Concur
Concur, een SAP-onderneming, biedt bedrijven, van groot tot klein en van start-up tot volwassen bedrijf, een volledig geautomatiseerde oplossing voor het online beheer van reizen, onkostendeclaraties, facturatie, naleving en risico's en kan daarbij bogen op ruim 20 jaar ervaring. Concur beschikt over wereldwijde expertise, biedt toonaangevende innovaties binnen de sector, biedt zijn klanten tijdbesparende tools en maakt gebruik van geavanceerde technologie en dataconnectiviteit binnen een dynamisch ecosysteem van verschillende partners en applicaties. Klanten profiteren van de gebruikersvriendelijke en bedrijfsklare oplossingen en het verbeterde en vereenvoudigde inzicht in de onkosten, waardoor ze deze proactief kunnen beheren. Meer informatie is te vinden op concur.com [http://www.concur.com/] of het Concur blog [https://www.concur.com/blog].

Contactpersonen:

Katharine Kemp
Katharine.Kemp@concur.com [mailto:Katharine.Kemp@concur.com]
+1.425.590.5377

Laurel Cifala
Laurel.Cifala@Edelman.com [mailto:Laurel.Cifala@Edelman.com]
+1.206.268.2229

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/609695/Concur_Logo.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/609695/Concur_Logo.jpg]

Web site: http://www.concur.com/

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234