Heidrick & Struggles zet zich in voor versterking team voor Scandinavische klanten

Gaat overeenkomst aan voor de acquisitie van Amrop Denmark, marktleidend bedrijf voor de selectie van leidinggevenden en leiderschapsconsulting

CHICAGO en KOPENHAGEN, Denemarken, 28 september 2017 /PRNewswire/ -- Heidrick & Struggles [http://www.heidrick.com/] , een toonaangevende dienstverlener op het gebied van selectie van leidinggevenden, leiderschapsconsulting en cultuurvorming wereldwijd, is een overeenkomst aangegaan voor de acquisitie van Amrop Denmark, een toonaangevend bedrijf voor selectie van leidinggevenden en leiderschapsconsulting in Denemarken. De acquisitie wordt naar verwachting afgerond op 31 december 2017.

Alle vijf partners van Amrop Denmark zullen naar verwachting als partners toetreden tot de vestiging van Heidrick & Struggles in Kopenhagen. De samengevoegde organisatie zal naar verwachting het grootste adviesbureau op het gebied van leiderschap in de Deense markt worden, met negen cliëntgerichte consultants en in totaal 37 medewerkers.

"Samen met onze consultants in Helsinki en Stockholm zal ons recentelijk uitgebreide team in Kopenhagen cliënten in de hele Scandinavische regio bedienen met strategisch advies over hun talenten en hun vragen rondom leiderschap", zei Krishnan Rajagopalan, President en Chief Executive Officer van Heidrick & Struggles. "De toevoeging van het Amrop Denmark-team zal ons vermogen om cliënten in de Scandinavische markt te begeleiden bij de selectie van leidinggevenden en bij consultingdiensten, inclusief effectiviteit van organisaties en teams, beoordeling en ontwikkeling van leiderschap en cultuurvorming, verder versterken."

Jan N. Lauridsen, Managing Partner van Heidrick & Struggles Nordic, zei: "Onze nieuwe collega's zullen de expertise die we onze cliënten in Denemarken en de rest van de Scandinavische landen aanbieden in belangrijke mate aanvullen en versterken. Onze nieuwe consultants zijn met name sterk op het gebied van financiële dienstverlening, financiële technologie en technologie in bredere zin, en de industriële en de publieke sector, terwijl ons vertrouwde Heidrick-team sterk is in industriële activiteiten, gezondheidszorg, menswetenschappen en de consumentensectoren. Daarnaast zal de brancheleidende methodologie en analysemethode 'Accelerating Performance' die Heidrick heeft ontwikkeld de expertise op het gebied van leiderschapsconsulting van het Amrop Denmark-team versterken, waarmee wij onze adviescapaciteiten in de Scandinavische regio in belangrijke mate kunnen uitbreiden."

Peter Christiansen, Managing Partner van Amrop Denmark, zei: "Steeds meer Deense bedrijven vragen ons onze dienstverlening uit te breiden buiten Denemarken bij het vinden van leidinggevenden voor hun internationale activiteiten. De wereldwijde voetafdruk en geïntegreerde operaties van Heidrick & Struggles bieden ons een uitstekende kans om onze cliënten overal ter wereld te bedienen met een consistente en hoogwaardige dienstverlening."

Over Heidrick & Struggles: Heidrick & Struggles bedient de behoeften van managementtalent en leiderschap in toonaangevende wereldwijde organisaties, als topleverancier van leiderschapsconsulting, cultuurvorming en rekrutering van management op senior niveau. Heidrick & Struggles was meer dan 60 jaar geleden een pionier in de rekrutering van topmanagement. Vandaag de dag dient het bedrijf als vertrouwd adviseur, met geïntegreerde leiderschapsoplossingen, en helpt het klanten de wereld te veranderen, door steeds één leidinggevend team tegelijk te veranderen. www.heidrick.com [http://www.heidrick.com/].

Contactpersonen:

Corinna Christophorou +44 20 7075 4109 Jon Harmon +1 630.815.6586

cchristophorou@heidrick.com jharmon@heidrick.com

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/563364/Heidrick_Struggles_Logo.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/563364/Heidrick_Struggles_Logo.jpg]

Web site: http://www.heidrick.com/

PR Newswire