Bol.com gebruikt MobileIron als basis voor zijn mobiliteitsprogramma

AMSTERDAM en MOUNTAIN VIEW, Californië, 28 april 2017 /PRNewswire/ -- Bol.com is de grootste online retailer in Nederland en België met 7 miljoen klanten en is het eigendom van Ahold Delhaize. Een groot aantal medewerkers van bol.com is buiten het kantoor werkzaam en daarom is het uiterst belangrijk dat zakelijke apps en gegevens op mobiele apparaten beveiligd worden. Bol.com heeft de belangrijkste managementplatforms voor bedrijfsmobiliteit (EMM - enterprise mobility management) geëvalueerd en heeft uiteindelijk gekozen voor MobileIron , de beveiligingsruggengraat voor de digitale onderneming. Als implementatiepartner werd BLAUD geselecteerd als gevolg van hun kennis op het gebied van het samenstellen, configureren, ondersteunen en doorlopend beheren van het MobileIron-platform.

Lees de volledige casestudy: www.mobileiron.com/en/customers/case-studies/bol-com [http://www.mobileiron.com/en/customers/case-studies/bol-com]

"Met MobileIron konden we onmiddellijk voldoen aan de meest belangrijke doelstellingen op het gebied van mobiliteit," aldus Gerard Abma, manager kantoorautomatisering bij bol.com. "We bieden medewerkers de mogelijkheid om veilige bedrijf- en persoonlijke mobiele toestellen voor bedrijfswerkzaamheden te gebruiken. We kunnen gevoelige informatie verwijderen van verloren of gestolen toestellen. Wij kijken ernaar uit om de volgende fase van ons mobiliteitsplan met MobileIron te implementeren."

Veilige mobiele productiviteit Bol.com's kritieke EMM-vereisten hielden onder meer in het vermogen om veilige toegang tot e-mails en andere toepassingen te bieden op zowel iOS- als Android-toestellen, ongeacht of het hier handelt om bedrijf- of persoonlijke apparatuur. Om zakelijke e-mails te beveiligen maakt bol.com gebruik van het oorspronkelijke e-mailsysteem voor iOS-toestellen en biedt het de keuze tussen Email+ van MobileIron en het oorspronkelijke e-mailsysteem voor Android-toestellen.

"Veilige apps en gegevens zijn van essentieel belang voor ons," vervolgde Abma. "Met MobileIron weten we zeker dat onze apps en onze informatie veilig zijn op elk mobiele toestel dat we beheren. Als een medewerker het bedrijf verlaat, of als een toestel verloren of gestolen wordt, dan kunnen we alle apps en alle gegevens op dat toestel verwijderen zodat gegarandeerd wordt dat de informatie niet in de verkeerde handen zal vallen."

IT mobiel maken Bol.com vertrouwt tevens op het Web@Work van MobileIron om wikigegevens via Web@Work te beheren. Zowel het IT-personeel als de zakelijke medewerkers kunnen via hun mobiele toestellen op een veilige manier toegang verkrijgen tot relevante informatie. Het personeel is daarom niet afhankelijk van een desktopomgeving of laptop om op een veilige manier toegang te verkrijgen tot informatie.

Over MobileIron MobileIron biedt een veilige fundering voor bedrijven wereldwijd om hun bedrijf in een 'Mobile First'-organisatie om te zetten. Ga voor meer informatie naar: http://www.mobileiron.com/ [http://www.mobileiron.com/].

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/466847/mobileiron_logo.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/466847/mobileiron_logo.jpg]

CONTACT: Clarissa Horowitz, MobileIron, +1-415-608-6825, clarissa@mobileiron.com

Web site: http://www.mobileiron.com/

PR Newswire