AutoMobility LA(TM) roept GhostWave, Innoviz Technologies en WayRay uit als de Drie Beste Startup-bedrijven

De drie beste bedrijven richten zich op ADAS-radars, LiDAR-oplossingen voor teledetectie en augmented-gerelateerde technologieën

Het startup-programma van AutoMobility LA's kent ondernemers meer dan $ 200.000 aan prijzengeld toe

LOS ANGELES, 27 november 2017 /PRNewswire/ -- De Los Angeles Auto Show (LA Auto Show®) en AutoMobility LA(TM) kondigden vandaag aan dat GhostWave [http://www.ghostwaveinc.com/], Innoviz Technologies [https://www.innoviz.tech/] en WayRay [https://wayray.com/] geselecteerd zijn als de drie beste bedrijven voor de 2017 Top Ten Automotive Startups(TM)-competitie (Top Tien), gepresenteerd door Magna International, Inc. De finalisten zullen op dinsdag 28 november erkend worden tijdens de AutoMobility LA, de eerste echte beurs voor de nieuwe transportsector, waar de winnaar van de hoofdprijs bekend gemaakt zal worden.

http://mma.prnewswire.com/media/609699/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/609699/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg]

GhostWave, Innoviz Technologies en WayRay, geselecteerd uit een groep van bijna 300 kandidaten, werden erkend als de meest opvallende startups voor hun innovatieve en unieke benaderingen voor het oplossen van de huidige en toekomstige uitdagingen op het gebied van mobiliteit. De beste drie startups van dit jaar maken allemaal gebruik van de allernieuwste technologie om de manier waarop mensen van A naar B komen te verbeteren.

GhostWave, met het hoofdkantoor in Ohio, is van plan om de radartechnologie te revolutioneren. Het bedrijf levert geavanceerde hulpsystemen voor de bestuurder (ADAS)-radareenheden met twee strategische technologieën - de eerste is immuniteit tegen wederzijdse inmenging, dat ondersteuning biedt voor Dode Hoek Detectie (BSD - Blind Spot Detection) en het voorkomen van ongelukken. Het tweede is een waarschuwingsradar voor obstakels voor voertuigen dat discrimineert wordt tussen objecten met een hoge en lage prioriteit, zoals bijvoorbeeld dieren, voetgangers en kuilen.

Innoviz Technologies, gevestigd in Israël, ontwikkelt hypermoderne LiDAR-oplossingen voor teledetectie om massale commercialisering van autonome voertuigen mogelijk te maken. LiDAR is belangrijk voor autonome systemen omdat het het nauwkeurig uitzetten van de positie van het voertuig ten opzichte van andere objecten mogelijk maakt. Innoviz werd gekozen omdat hun technologie superieure prestaties kan leveren tegen een betaalbare prijs en met de benodigde grootte voor acceptatie in de massamarkt.

WayRay, gevestigd in Zwitserland, is een ontwikkelaar van technologieën voor holografische augmented reality voor geavanceerde aangesloten auto's. Het systeem revolutioneert de manier waarop mensen in hun auto's toegang verkrijgen tot informatie, waarbij de voorruit gebruikt wordt als het meest natuurlijke medium voor het leveren van inhoud met augmented reality-technologieën.

"GhostWave, Innoviz Technologies en WayRay hebben elk technologieën ontwikkeld waarvan we denken dat ze een grote impact zal hebben op de toekomst van mobiliteit," aldus Manuela Papadopol, medeoprichter van Sansea Consulting en lid van de adviesraad voor AutoMobility LA. "We hadden in 2017 een ongelooflijk indrukwekkende groep met startups die zich hadden aangemeld voor de Top Tien-competitie en we zijn zeer enthousiast over de finalisten voor dit jaar en de nieuw aangekondigde top drie. De complexiteit van autonome voertuigen zal alleen nog maar meer toenemen nu we toetreden tot een nieuw tijdperk van mobiliteit, en we geloven dat al deze startups goed gepositioneerd zijn om succesvol te zijn en om een impact op de transportsector te hebben."

Alle finalisten zullen geëerd worden tijdens de AutoMobility LA ten aanzien van 25.000 professionals uit de media en branche, waaronder afgevaardigden van autofabrikanten, technische executives, ontwerpers, ontwikkelaars, investeerders, dealers, overheidsfunctionarissen, analisten, andere startup-bedrijven en velen meer. Bovendien zullen de bedrijven in de Top Tien van dit jaar toegang hebben tot alle belangrijke AutoMobility LA-netwerkevenementen en een uitnodiging ontvangen voor een VIP-receptie met het uitvoerende team van AutoMobility LA, de leden van de adviesraad, belangrijke investeerders en kaderleden uit de branche.

Op dinsdag 28 november zal de hoofdprijs voor de Top Tien-competitie van dit jaar officieel live on stage bekend gemaakt worden. Het winnende bedrijf zal deelnemen aan een adviserende sessie met een geselecteerd jury, en zal tevens promotionele steun en belangrijke prijzen ontvangen - waaronder een contante geldprijs van $ 15.000 - om hun bedrijf verder te laten groeien.

De Top Tien-finalisten werden geselecteerd door de gewaardeerde jury, die bestond uit kaderleden van het uitvoerende team van de LA Auto Show, Microsoft, NVIDIA, Porsche Consulting, Sansea Consulting en Time Inc.'s The Drive.

Ga voor meer informatie over AutoMobility LA en de LA Auto Show pnaar http://www.automobilityla.com/ [http://www.automobilityla.com/] en http://laautoshow.com/ [http://laautoshow.com/].

Over de Los Angeles Auto Show en AutoMobility LA

De Los Angeles Auto Show (LA Auto Show®), opgericht in 1907, is de eerste belangrijke Noord-Amerikaanse autoshow van het jaar. In 2016, ging de Press & Trade Days van de show op in de Connected Car Expo (CCE) en werd de AutoMobility LA(TM) de eerste vakbeurs binnen de branche waarbij de technologie- en autobranche samenkwamen om nieuwe producten en technologieën te introduceren en de meeste belangrijke kwesties over de toekomst van transport en mobiliteit te bespreken. AutoMobility LA 2017 zal plaatsvinden in de Los Angeles Convention Center van 27-30 november, en zal de onthulling van nieuwe voertuigen van verschillende fabrikanten omvatten. De LA Auto Show 2017 zal van 1-10 december voor het grote publiek geopend worden. AutoMobility LA is waar de nieuwe autobranche zaken doet, baanbrekende nieuwe producten onthult en strategische aankondigingen maakt in de aanwezigheid van mondiale media- en brancheprofessionals. LA Auto Show wordt gesteund door de Greater L.A. New Car Dealer Association en wordt geëxploiteerd door ANSA Productions. Om de meest actuele berichtgeving en informatie over de show te ontvangen, kunt u LA Auto Show op Twitter via twitter.com/LAAutoShow [https://twitter.com/LAAutoShow], op Facebook via facebook.com/LAAutoShow [http://www.facebook.com/LAAutoShow/] of op Instagram via https://www.instagram.com/laautoshow/ [https://www.instagram.com/laautoshow/] volgen of u kunt zich aanmelden op http://www.laautoshow.com/ [http://www.laautoshow.com/] voor het ontvangen van nieuwsberichten. Ga voor meer informatie over AutoMobility LA naar http://www.automobilityla.com/ [http://www.automobilityla.com/].

Contactpersonen media: Brian Alexander/Amanda Niklowitz JMPR Public Relations, Inc. (818) 992-4353 balexander@jmprpublicrelations.com [mailto:balexander@jmprpublicrelations.com] aniklowitz@jmprpublicrelations.com [mailto:aniklowitz@jmprpublicrelations.com]

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/609699/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/609699/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg]

Web site: http://www.laautoshow.com/

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234