Nederlandse consumenten niet op hun gemak met slimme apparaten die winkelen namens hen

AMSTERDAM, September 27, 2017 /PRNewswire/ --

Zorgen over privacy en veiligheid van gegevens blijven de grootste drempel voor

consumenten  

Nieuw onderzoek door Worldpay laat zien dat bijna de helft (48%) van de Nederlands consumenten zich niet prettig voelt bij het idee van een slim apparaat in huis, zoals een verbonden koelkast die voor hen producten besteld. Ter vergelijking, slechts 29% van de ondervraagden is bereid hun apparaten dit niveau van vrijheid te geven.

Ondanks een toenemend aantal consumenten dat het potentieel van verbonden apparaten ziet, blijven beveiliging van gegevens en privacy de grootste drempels. Het onderzoek van Worldpay heeft aangetoond dat 72% van de Nederlandse consumenten zich zorgen maakt over fabrikanten van apparaten die hun persoonlijke gegevens delen en het risico dat deze apparaten gehackt kunnen worden.

Terwijl de interesse van de Nederlanders voor verbonden technologieën op een omslagpunt staat, is het aan bedrijven om consumenten gerust te stellen door hen de controle over hun apparaten te geven. Bijna 40% van de Nederlandse ondervraagden zegt dat het waarschijnlijker is dat ze verbonden apparaten zullen vertrouwen als kan worden bepaald wat wanneer wordt aangeschaft.

Rogier de Boer, VP Business Development voor EMEA bij Worldpay zegt: "Ongeacht of het wordt uitgevoerd door een mens of een machine, het is belangrijk voor consumenten om de controle te hebben als het gaat om de uitbesteding van winkelen. Ons onderzoek heeft aangetoond dat er altijd een bewuste "toestemmingshandeling" moet zijn, hetzij via een bestellingsnotificatie, bestedingslimiet of vooropgestelde regels die vooraf goedgekeurd moeten worden. Het mooie van technologische ontwikkelingen zijn de vele mogelijkheden voor virtuele assistenten en verbonden apparaten om het leven van consumenten eenvoudiger te maken. Als deze verbonden apparaten consumenten ook een "huishoud"-service kunnen bieden die de dagelijkse administratieve taken en routine klusjes vermindert, is er geen reden waarom consumenten hun gedrag niet zouden veranderen en sommige van hun winkelverantwoordelijkheden zouden uitbesteden - uiteindelijk waardeert iedereen wel een beetje extra tijd voor zichzelf."

Om bedrijven te helpen bij het verkennen van de mogelijkheden van betalingen van machine-tot-machine, test Worldpay een open source software-ontwikkelingspakket (SDK) om betalingen tussen verbonden apparaten mogelijk te maken. Worldpay Within is een geïntegreerde betalingsagent waarmee slimme apparaten eenvoudig, snel en veilig betalingen kunnen doen en kunnen accepteren. Nu het aantal verbonden apparaten wereldwijd wordt geschat op 20 miljard aan het einde van 2017[1], is het cruciaal om ervoor te zorgen dat deze technologieën effectief en veilig kunnen communiceren om er optimaal gebruik van te kunnen maken.

Van 17 tot 19 november host Worldpay zijn eerste hackathon ooit in Boekarest, Roemenië. Daar worden deelnemers uitgedaagd om Worldpay Within te gebruiken voor het ontwikkelen van innovatieve applicaties van IoT-technologie in betalingen. Ga naar de evenementpagina [http://bit.ly/iotpay ] om te registreren voor de Worldpay Payments & IoT hackathon.

Over de gegevens

Het onderzoek werd uitgevoerd door onderzoeksbureau Opinium in juni 2017 waarbij 20.000 consumenten zijn ondervraagd die hebben gehoord van het Internet der dingen in Australië, Brazilië, China, Duitsland, Nederland, Singapore, Spanje, Zweden, Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het volledige rapport Connected Consumer is op aanvraag beschikbaar. In Nederland werden er 2003 consumenten ondervraagd.

Over Worldpay

Worldpay is een toonaangevende betalingsprovider met een wereldwijd bereik. Wij bieden een uitgebreid assortiment van technologische betaalproducten en -diensten voor ongeveer 400.000 klanten om hun bedrijven te laten groeien en succesvol te maken. Wij beheren deze toegenomen complexiteit van het betaallandschap door onze consumenten een scala aan betaalmogelijkheden over de hele wereld aan te bieden. Door gebruik te maken van ons netwerk en onze technologie zijn wij in staat om betalingen te verwerken uit regio's die 99% van het mondiale BBP beslaan, over 146 landen en in 126 valuta's. We helpen onze klanten bij het accepteren van meer dan 300 verschillende betaalmogelijkheden. Ga naar http://www.worldpay.com/global voor meer informatie

1. Statista: IoT - Aantal verbonden apparaten wereldwijd 2015-2025 [https://www.statista.com/statistics/471264/iot-number-of-connected-devices-worldwide ]

CONTACT: Neem voor meer informatie contact op met: Global eCom, Emily Lahey, directeur PR, E-mail: emily.lahey@worldpay.com, Telefoon: +44 (0) 203 664 5663 Golin, Nitesh Khetani, worldpayecommteam@golin.com, +44 (0) 207 067 0128

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234