Mindtree sluit fiscaal jaar 2020 af met hoogste dealwinsten van USD 1,2 miljard en omzettoename van 9,4% wat betreft CC

WARREN, New Jersey en BANGALORE, India, 27 april 2020 PRNewswire/ -- Mindtree [http://www.mindtree.com/], een internationaal bedrijf op het gebied van technologieservices en digitale transformatie die haar klanten helpen sneller zakelijke resultaten te verkrijgen, heeft vandaag zijn geconsolideerde resultaten bekendgemaakt voor het vierde kwartaal, eindigend op 31 maart 2020, zoals goedgekeurd door de raad van bestuur.

"Onze niet-aflatende focus en klantgerichte benadering hebben geresulteerd in een degelijke prestatie in K4 op diverse vlakken. Bijvoorbeeld een omzetgroei van 1,9% bij constante wisselkoers, uitbreiding van exploitatiemarge van 150 basispunten en het binnenhalen van recorddeals van USD 393m", aldus Debashis Chatterjee, Chief Executive Officer en Managing Director. "Als we vooruitkijken naar het fiscale jaar van 2021, anticiperen we vanwege de ongekende COVID-19-pandemie een verlaging in de vraag. We zijn echter goed toegerust om de wereldwijde crisis aan te kunnen op basis van het bedrijfscontuïteitsplan dat we hebben geïmplementeerd voor de gezondheid en het welzijn van onze werknemers, opdat zij onze klanten wereldwijd kunnen blijven ondersteunen. We blijven vertrouwen houden dat we waarde kunnen toevoegen voor onze klanten, winstgevende groei kunnen bevorderen, toekomstgericht talent kunnen ontwikkelen en de waarde voor aandeelhouders kunnen maximaliseren."

Belangrijkste financiële hoogtepunten:

Kwartaal dat eindigde op 31 maart 2020

-- In USD:

-- In INR:
Jaar dat eindigde op 31 maart 2020

-- In USD:

-- In Indiase roepies:
Overige hoogtepunten:

-- Klanten:

-- Medewerkers:

-- BOT's*:
*Software die autonoom kan handelen, vrij van inmenging van de mens of anderszins, om een belangrijke taak uit te voeren die anders door een mens zou moeten worden uitgevoerd

-- Gewonnen deals in K4 van toonaangevende, internationale klanten:
Nieuwe klanten:

Bestaande klanten:

-- Erkenning:

-- Aankondigingen
Over Mindtree

Mindtree (NSE: MINDTREE) is een internationale onderneming op het gebied van technologieconsultancy en -services en helpt ondernemingen omvang te verenigen met flexibiliteit om concurrentievoordeel te realiseren. Sinds het digitale ontstaan in 1999 en inmiddels een onderneming in de Larsen & Toubro Group, past Mindtree haar diepgaande domeinkennis toe op meer dan 300 grootzakelijke klanten om silo's af te breken, inzicht te krijgen in digitale complexiteit en sneller nieuwe initiatieven op de markt te brengen. We stellen IT in staat mee te bewegen met de snelheid van het bedrijf, gebruik te maken van opkomende technologieën en de efficiëntie van Continuous Delivery om bedrijfsinnovatie te stimuleren. We zijn actief in meer dan 15 landen over de hele wereld en worden steeds weer gezien als een van de beste plekken om te werken. Dit wordt dagelijks verwezenlijkt door onze winnaarscultuur die bestaat uit 21.000 ondernemende, collaboratieve en toegewijde 'Mindtree-minds'.

Voor meer informatie gaat u naar www.mindtree.com [http://www.mindtree.com/] of kunt u ons volgen via @Mindtree_Ltd

Veilige haven

Bepaalde verklaringen in dit bericht met betrekking tot onze groeivooruitzichten zijn toekomstgerichte uitspraken waarop een aantal risico's en onzekerheden van toepassing is waardoor de werkelijke resultaten aanzienlijk kunnen afwijken van de resultaten die in dergelijke toekomstgerichte uitspraken worden gemeld. De omstandigheden die worden veroorzaakt door de COVID-19-pandemie kunnen ertoe leiden dat uitgaven door klanten aan technologie afnemen en de vraag naar onze services daardoor wordt beïnvloed, dat potentiële aankopen van klanten worden uitgesteld en dat onze mogelijkheid om consultancyservices op locatie te bieden, wordt geraakt. Dit alles kan onze omzet, winstmarge en algehele financiële prestaties in de toekomst negatief beïnvloeden. Onze werkzaamheden kunnen ook negatief worden beïnvloed door een verscheidenheid aan externe factoren die te maken hebben met de COVID-19-pandemie en die wij niet in de hand hebben. We zullen mogelijke toekomstgerichte uitspraken die van tijd tot tijd door ons of uit onze naam worden gedaan, niet bijwerken.

Neem voor meer informatie contact op met:

INDIA
Tanuja Singh
Mindtree Ltd
+91-9741000266
Tanuja.Singh@mindtree.com [mailto:Tanuja.Singh@mindtree.com]

VERENIGDE STATEN
Erik Arvidson
Matter Communications
+978-518-4542
earvidson@matternow.com [mailto:earvidson@matternow.com]

EUROPA