Allereerste live Stream Store ter wereld opent deuren in Alkmaar

AMSTERDAM, September 26, 2017 /PRNewswire/ --

Kaan's Kaashandel en ABN AMRO beleven vandaag een primeur met de lancering van 's werelds eerste live Stream Store in Alkmaar. Real time ambachtelijke kazen bestellen vanachter je scherm, alsof je in de winkel staat. Omnichannel is niet meer weg te denken uit het retaillandschap en zelfs grote online spelers openen een fysieke winkel. Met dit experiment schetst ABN AMRO een optimale beleving, waarbij online en fysiek naadloos in elkaar overlopen. De expertise, authenticiteit en beleving van een fysieke kaaswinkel gecombineerd met het gemak en de snelheid van een webshop. Online klanten kunnen tot 30 september terecht in Kaan's Stream Store.  

Deze week biedt Kaan's Kaashandel haar producten ook aan bij online bezoekers van 's werelds eerste live Stream Store. Hier zijn de winkel en het personeel te zien en kunnen klanten hun aankoop starten via een live chat. Kaan en zijn team geven antwoord via de videoverbinding, helpen klanten met recepttips, snijden de kazen live in beeld en pakken ze in. Door een van de kazen in de (fysieke winkel) aan te tikken, opent een informatiescherm met de productomschrijving.

Kaan's Kaashandel heeft een trouwe klantenkring, maar bedient ook nationale en internationale toeristen.

"We hebben het jaren op de ouderwetse manier gedaan, maar willen mee met de tijd. De consument en de markt veranderen, de winkelstraat verandert en wij moeten mee", zegt Kaan. "ABN AMRO heeft ons gevraagd aan dit experiment mee te werken. Online zijn we nog niet goed zichtbaar en dat was aanleiding om mee te doen. Ik hoop dat de Stream Store een aanzet is om de online verkoop van onze kazen een impuls te geven. Alkmaar staat bekend als een echte kaasstad, en zo kunnen we ook internationale klanten voorzien van lekkere kaas."

Volgens ABN AMRO zijn zelfstandige winkeliers onmisbaar in de winkelstraat, maar ervaren zij online concurrentie. Daarnaast is omnichannel voor veel retailers nog een vergezicht. "We zijn dit experiment gestart om de klantbeleving een impuls te geven, door een koppeling tussen het authentieke karakter van een fysieke, ambachtelijke kaaswinkel en het gemak en de snelheid van online", vertelt Henk Hofstede, Sector Banker Retail van ABN AMRO. "Hiermee bieden we zelfstandige winkeliers een frisse kijk op innovatie en hopen we hen te inspireren."



Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
ABN AMRO
Ariën Bikker
Arien.bikker@nl.abnamro.com
+44(0)20-628-57-19




 

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234