Scaled Agile, Inc. introduceert SAFe® 4.5 voor bedrijfsinnovatie met Lean Startup, schaalbare DevOps, en continue levering

Nieuwe configureerbare SAFe 4.5 voor Lean-ondernemingen verkort de productontwikkelingscycli, waardoor grote bedrijven in staat gesteld worden om effectiever in de digitale markt te concurreren.

BOULDER, Colorado, 26 juni 2017 /PRNewswire/ -- Scaled Agile, Inc., leverancier van 's werelds toonaangevende kader voor de wendbaarheid van ondernemingen, kondigde vandaag de algemene beschikbaarheid aan van SAFe® 4.5 voor Lean-ondernemingen. Deze versie weerspiegelt de nieuwste trends in Lean-Agile-denken, meer zichtbaar geïntegreerde DevOps en een pijplijn voor continue levering. De nieuwe versie toont ook vooruitgang in configureerbaarheid, implementatiebegeleiding, en verbeterde mogelijkheden voor het verbeteren van de gebruikerservaring (UX - user experience) en het versnellen van de marktintroductietijd.

Belangrijkste verbeteringen in SAFe 4.5 zijn:

-- Extra flexibiliteit door middel van vier nieuwe configuraties. SAFe 4.5
ondersteunt het volledige assortiment ontwikkelingsomgevingen, van
eenvoudig tot zeer geavanceerd. De configuraties omvatten: Essential
SAFe--een vereenvoudigd startpunt voor organisaties die zo snel mogelijk
willen beginnen met het uitvoeren en realiseren van de
voordelen--alsmede de opties Portfolio SAFe, Large Solution SAFe, en
Full SAFe die verschillende mate van organisatorische omvang en
complexiteit behandelen.
-- Snellere innovatie met de Lean Startup Cycle en Lean UX. Dit bevordert
een omgeving waar feedback zo vroeg mogelijk wordt geïntroduceerd in
het ontwikkelingsproces zodat het gebruikt kan worden om ideeën uit te
proberen en de besluitvorming te versnellen.
-- Versnelde levering van de nieuwe functie met schaalbare DevOps en een
pijplijn voor continue levering. Dit nieuwe mechanisme, het middelpunt
van de 4.5 update, stelt de organisatie in staat om naadloos
oplossingselementen te definiëren en aan de eindgebruiker te leveren,
zonder enige vorm van overdracht, buitensporige externe productie, of
operationele ondersteuning. Het resultaat is een flexibelere en
stabielere productieomgeving die in staat is om vaker waarde te leveren.
-- Verbeterde begeleiding door middel van het nieuw stappenplan voor de
implementatie van SAFe. Ontworpen voor het bedrijf zodat vroege
overwinningen behalen kunnen worden evenals duurzame langetermijn
winsten. Het stappenplan beschrijft een reeks stappen die door het
bedrijf genomen kunnen worden om een ordelijke, betrouwbare en
succesvolle SAFe-implementatie te verzekeren.
SAFe 4.5 is volledig achterwaarts compatibel, waardoor een eenvoudige migratie mogelijk is. Een organisatie kan overstappen naar de nieuwe versie, de nieuwe praktijken in eigen tempo doorvoeren, en profiteren van de nieuwe functies zonder aanzienlijke gevolgen voor de huidige implementatie. SAFe 4.0, en de bijbehorende courseware, zal tot juni 2018 ondersteund worden.

Drie cursussen uit Scaled Agile's functiegebaseerde curriculum zijn bijgewerkt met de nieuwe functionaliteiten van SAFe 4.5. Deze omvatten het Implementing SAFe, Leading SAFe, en SAFe for Teams. De overige cursussen zullen in de komende weken worden bijgewerkt.

Kom meer te weten over SAFe 4.5 via scaledagileframework.com/whats-new-in-safe-45 en vind SAFe-cursussen wereldwijd via scaledagile.com.

Over Scaled Agile, Inc., leverancier van SAFe®

Scaled Agile, Inc. (SAI) helpt bedrijven met het bouwen van betere systemen, het verbeteren van de betrokkenheid van de werknemers, en het verbeteren van het bedrijfsresultaat door middel van het invoeren van de Lean-Agile-beginselen en -praktijken die gebaseerd zijn op het Scaled Agile Framework® (SAFe). SAI ondersteunt meer dan 130.000 gebruikers van het Framework door middel van training, certificering, diensten, en een wereldwijd partnernetwerk dat actief is in meer dan 35 landen. SAI is een bijdragend lid van de Pledge 1% beweging voor bedrijfsfilantropie en vrijwilligerswerk.

CONTACT: Regina Cleveland, Director of Communications, regina.cleveland@scaledagile.com

PR Newswire