Essen Motor Show Start bij 50e Ronde vanaf Poleposition

ESSEN, Duitsland, October 23, 2017 /PRNewswire/ --

Zaallicht uit, podiumlicht aan: Van 2 tot en met 10 december (1 december 1: Dag van de Preview) zal de Essen Motor Show voor de 50e keer zorgen voor een uitstekende stemming onder autofanaten en tuners. Wat begon als de "International Sports and Racing Car Exhibition Essen" in 1968 is heden ten dage het ongeëvenaarde performance festival onder de automobielbeurzen. Meer dan 500 exposanten zullen hun innovaties vieren en premières houden op de Messe Essen. Deelnemers zijn onder meer Ford-Werke, Lada, Peugeot, Porsche, Renault, Shelby, Skoda en VW Motorsport. De Japanse merken Lexus en Nissan zullen vertegenwoordigd zijn door handelspartners. Andere exposanten zijn Mercedes FanWorld en bandenproducenten Continental, Hankook en Toyo Tires.

"Wij zijn bijzonder blij met de toenemende vraag uit de autoindustrie vanwege het ronde jubileumgetal. De producenten waarderen de Essen Motor Show omdat ze hun producten hier op een bijzondere emotionele manier kunnen presenteren, " aldus Oliver P. Kuhrt, CEO van Messe Essen, in een toelichting op de ontwikkeling van beurs tot performance festival. Voor de bezoekers is de Essen Motor Show vooral een belevenis. Sportieve voertuigseries, tuning, motorsport en klassieke auto's vormen de pijlers van de wondere wereld van de automobiel, die wellicht meer dan 300.000 fans zal trekken. Al 30 jaar zit de Algemene Duitse Automobiel Club (ADAC) eveneens aan het stuur gezeten als de ideale sponsor en heeft de club in Essen de motorsporten en speciale programma's voor jonge coureurs gepresenteerd.

Het hart van de Essen Motor Show zal gevuld zijn met enthousiasme voor performance voertuigen - ongeacht de aard van de rit. Deze vraag wordt weerspiegeld door het divers ondersteunend programma: Ter ere van het 50-jarig jubileum van Mercedes-AMG zullen bezoekers in Zaal 3 een speciale show voorgeschoteld krijgen met spectaculaire tentoongestelde stukken als de Mercedes 300 SEL 6.8 AMG uit 1971 en de huidige Mercedes-AMG GT3. Pal ernaast zullen bezoekers kennismaken met de mobiliteit van de toekomst: deelauto-provider eShare.one/RUHRAUTOe zal duurzaam aangedreven voertuigen presenteren, waaronder de drie huidige Tesla-modellen. Daarnaast zijn er onder meer de 2018 e-cars van BMW i, Hyundai, Kia, Nissan, Opel, Renault, Smart en Toyota.

Foto's zijn beschikbaar via epa european pressphoto agency (http://www.epa.eu )

Perscontact:
Tom Kraayvanger, Press Officer