De hoofdstedelijke regering van Tokio nodigt buitenlandse bedrijven uit om deel te nemen aan FinTech Business Camp Tokyo

TOKIO, 23 juni 2017 /PRNewswire/ -- De hoofdstedelijke regering van Tokio bereidt een nieuw plan voor dat aangeduid kan worden als de "Financiële systeemhervorming van Tokio -- Tokio's oerknal", om de status als belangrijkste internationale financiële stad in Azië te herwinnen. Dit nieuwe plan zal in de herfst officieel aangekondigd worden. Voorafgaand aan de aankondiging van het nieuwe plan, heeft TMG op 9 juni een samenvatting veropenbaard getiteld "Interim Report on Policy for 'Global Financial City Tokyo'" ("Tussentijds rapport inzake beleid voor 'Wereldwijde financiële stad Tokio") (hierna "het rapport" genoemd). In dit rapport kondigde TMG de introductie van een nieuw initiatief aan om de FinTech-sector te ontwikkelen alsmede initiatieven op te starten om het etablissement en de ontwikkeling van innovatieve bedrijven te ondersteunen.

Verwijzing: http://www.seisakukikaku.metro.tokyo.jp/GFCT/english/index.html [http://www.seisakukikaku.metro.tokyo.jp/GFCT/english/index.html] Om de geavanceerde technologie en knowhow over te brengen vanuit het buitenland naar de Japanse bedrijven, heeft TMG het initiatief genomen om buitenlandse bedrijven aan te trekken. In deze context, zoals vermeld in het rapport, introduceert TMG nu een nieuw initiatief onder de naam "Accelerator Program -- FinTech Business Camp Tokyo" (hierna "het programma" genoemd). TMG streeft ernaar om met baanbrekende innovaties te komen om het gemak voor de inwoners van Tokio te verbeteren, en om de economie van Tokio nieuw leven in te blazen door het belangrijke, drie maanden durende programma intensief uit te voeren. 1. Programmaoverzicht - Doelmaatschappijen Buitenlandse bedrijven met geavanceerde FinTech-technologieën en bedrijfsmodellen (betalingen, financiering, fondsbeheer, vermogensbeheer, assurantie, beveiliging enz.) die nog niet in Japan gevestigd zijn. (raadpleeg voor meer informatie de "Application Guidelines" (aanvraagrichtlijnen) op de website van TMG) - Aanvraag Raadpleeg de "Application Guidelines" en download de vereiste documenten via de volgende website: http://www.seisakukikaku.metro.tokyo.jp/invest_tokyo/english/fintechaccelerator/index.html [http://www.seisakukikaku.metro.tokyo.jp/invest_tokyo/english/fintechaccelerator/index.html]

- Uiterlijke indieningstermijn vrijdag 14 juli 2017, 23:59 uur (standaardtijd Japan) 2. Voorlopig schema - juni: acceptatie van aanvragen - augustus: selectie en aankondiging van ongeveer vijf buitenlandse bedrijven - september: inleidend seminar - oktober - november: implementatie mentorschap / samenstelling van een bedrijfsplan / netwerkevenementen / zakelijke afstemming - aanvang december: pitch-evenementen (open-deur / gesloten-deur)

CONTACT: Dhr. Masahiko Kidera, External Relations Section, Coordination Division, Office of the Governor for Policy Planning, Tokyo Metropolitan Government (TMG), Tel: +81-3-5388-2117, Kantoortijden: 9:00 - 18:00 uur (standaardtijd Japan / zat., zon. en nationale feestdagen gesloten), e-mail: Masahiko_Kidera@member.metro.tokyo.jp

PR Newswire