Nederlandse consumenten lopen in Europa voorop in m-commerce

LONDEN, January 23, 2019 /PRNewswire/ --

Wereldwijd overtreft m-commerce de verkoop via desktop in 2023 - en Nederland is

koploper

Nederlandse consumenten blijven op zoek naar gemak terwijl mobiel winkelen meer en meer gewoon wordt, blijkt uit nieuwe data van Worldpay, Inc. , een wereldleider in de branche van betalingstechnologie.

Uit het Rapport Wereldwijde Betalingen 2018 van Worldpay bleek dat Nederland de snelst groeiende markt voor m-commerce is in Europa, met een groei van 26 procent per jaar. Deze mobiele revolutie wordt mogelijk gemaakt doordat consumenten alternatieve betaalmethodes omarmen, met in het bijzonder een sterke stijging in het gebruiken van e-facturatie. Uit het rapport van Worldpay blijkt dat e-facturatie op weg is  het marktaandeel bijna te verdriedubbelen tussen nu en 2022 en zo de populairste manier van online betalen zal worden.

De populariteit van e-wallets groeit ook en neemt jaarlijks toe met 22 procent, vóór bankoverschrijvingen en credit- en debitcards -  de verwachting is dat het marktaandeel in de komende vier jaar bijna verdubbelt. Echter, met de uitrol van PSD2 in Europa volgend jaar, winnen andere oplossingen zoals bankoverschrijvingen mogelijk weer aan populariteit, afhankelijk van de introductie van nieuwe oplossingen voor open bankieren op het continent.

Mark Fleming, General Manager bij EMEA, Global Enterprise e-commerce bij Worldpay vertelt: "In de wereld van vandaag zijn mensen afhankelijk van hun telefoon voor meerdere activiteiten, van betalingen tot financieel plannen. De opkomst van m-commerce is één van die activiteiten, en het geeft handelaren de mogelijkheid om verwachtingen vanuit de betreffende markten te begrijpen.

Nederlandse consumenten in het bijzonder hebben hoge verwachtingen wanneer het gaat om mobiel winkelen, zo laten de gegevens zien. Om bij te blijven zullen handelaren moeten investeren in hun eigen apps, een probleemloze kassa-beleving voor elk apparaat bouwen en verschillende digitale betaalmethodes ondersteunen."

Worldpay heeft een handleiding gepubliceerd om handelaren te helpen om de mogelijkheid van wereldwijde m-commerce te benutten:

1) Overweeg het ontwikkelen van een branded app, want de meerderheid van de klanten
geeft de voorkeur aan apps boven mobiele browsers wanneer ze shoppen op hun
smartphone.[1] Het is niet langer genoeg om alleen een voor mobiel geoptimaliseerde
website te hebben - als u geen prioriteit geeft aan een transactionele app voor uw
merk, zet u niet uw beste been voor.
2) Gebruik biometrie om het proces te versnellen. Klanten raken steeds meer gewend aan
het scannen van vingerafdrukken en aan gezichtsherkenning, dus aarzel niet om deze
methodes te gebruiken als manier van authenticatie. Met biometrie hoeft de gebruiker
niet lang na te denken over de betaling, waardoor deze 'onzichtbaar' lijkt.
3) Bepaal wat de populairste betaalmethodes zijn in elk gebied waar u in opereert. Voor
geen enkele regio is er een pasklare oplossing dus u moet inzicht hebben in de beste
opties voor uw bedrijf.

Ga naar https://worldpay.globalpaymentsreport.com voor meer informatie over deze belangrijke inzichten en trends in wereldwijde betalingen.

Over het Rapport Wereldwijde Betalingen 2018

Het Rapport Wereldwijde Betalingen 2018 geeft een momentopname van het huidige landschap van betalingen in 36 landen wereldwijd. Het marktonderzoekteam van Worldpay heeft het Rapport Wereldwijde Betalingen samengesteld uit een combinatie van gezaghebbende externe verkopers en andere openbaar beschikbare gegevens. Deze samengestelde gegevens zijn geanalyseerd met gebruik van het eigen gegevensmodel en indelingsschema van Worldpay, ondersteund door McKinsey. Het rapport maakt ook gebruik van de tientallen jaren ervaring die Worldpay heeft in het leveren van wereldwijde oplossingen voor e-commerce, gebaseerd op de meer dan 40 miljard transacties via meer dan 300 betaalmethodes die wij jaarlijks verwerken in 146 landen en in 126 valuta's.

De in dit rapport voorspelde groeicijfers zijn afkomstig van GlobalData en McKinsey en hebben betrekking op de branche als geheel, en niet op de bedrijfsgegevens van Worldpay. De gegevens zijn verzameld met gebruik van enquêtes onder klanten, onder B2B en input van plaatselijke onderzoeksteams. Er werden 45.000 consumenten wereldwijd ondervraagd.

Alle indicatieve voorspellingen die zijn gebaseerd op de gebruikte gegevens, dienen als zodanig te worden gezien. Er wordt geen verklaring of garantie, expliciet of impliciet, gegeven door Worldpay, Inc. en/of haar dochterondernemingen, directeuren, functionarissen, werknemers, agenten of adviseurs aangaande de betrouwbaarheid, nauwkeurigheid, tijdigheid of volledigheid van alle informatie, meningen of analyses in dit document, die niet bedoeld zijn om door u of enig ander persoon van afhankelijk te zijn voor welke reden dan ook.

Over Worldpay

Worldpay, Inc. is een toonaangevend bedrijf op het gebied van betalingstechnologie met unieke mogelijkheden om de wereldwijde omni-commerce een boost te geven. Met een ongeëvenaard geïntegreerd technologieplatform biedt Worldpay een uitgebreid pakket van producten en diensten wereldwijd, via één leverancier. Worldpay verwerkt jaarlijks meer dan 40 miljard transacties en ondersteunt meer dan 300 betaalmogelijkheden in 146 landen en 126 valuta's. De focus van het bedrijf is gericht op uitbreiding naar snelgroeiende markten en klantsegmenten, waaronder wereldwijde e-commerce, geïntegreerde betalingen en B2B. Bezoek ons op www.worldpay.com [http://www.worldpay.com ].

Referenties:

1. Worldpay Mobile Payment Journey 2018

CONTACT: Neem voor meer informatie contact op met:Emily Lahey, emily.lahey@worldpay.com, +44 (0)758-433-9633. Katie McCracken, worldpayecommteam@golin.com,+44-207-067-0128

PR Newswire