Investering in digitale druk: Onlineprinters koopt HP Indigo 12000

AMSTERDAM, June 21, 2017 /PRNewswire/ --

Nieuwe drukcapaciteiten vanwege stijgende orderaantallen

Opnieuw heeft Onlineprinters geïnvesteerd in digitale druktechniek. De onlinedrukkerij heeft haar machinepark uitgebreid met een HP Indigo 12000. "Aanleiding voor de aankoop was een sterk gestegen orderaanbod voor de kleine oplagen en spoeddruk-producten, die nog op de werkdag van bestelling worden geproduceerd. Met de HP Indigo-technologie kunnen wij nog beter voldoen aan de wensen van onze klanten", becommentarieert dr. Michael Fries, CEO van Onlineprinters, de nieuwe aanschaf.

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/525962/Onlineprinters.jpg )

Plaatsing in recordtijd

"Voor klanten zoals Onlineprinters, die de nieuwe drukcapaciteiten heel snel nodig hebben, zetten wij drie tot vier monteurs in. Daarom kon de HP Indigo 12000 in slechts drie dagen gebruiksklaar worden gemaakt" legt Francesco Crotti, sales director EMEA bij HP Graphics uit. Ralf Schraud, hoofd digitale druk bij Onlineprinters, vult aan: "De installatie van een dergelijk hightechapparaat kost veel tijd. Wanneer de machine is geplaatst en de stekker in het stopcontact is gestoken, is het werk nog niet af." Tegelijk met de plaatsing moest worden gezorgd voor de passende infrastructuur: stroom, netwerk en koelleidingen werden gelijktijdig geïnstalleerd. Voor het lopende jaar zijn bij Onlineprinters nog meer investeringen in het machinepark gepland.

Grotere kleurruimte en meer dragers

Een hogere productiviteit door kortere ombouwtijden en verbeterde software maakte van de HP Indigo 12000 een interessante investering voor Onlineprinters. De nieuwe digitale pers beschikt over zeven inktstations, waardoor een grotere kleurruimte kan worden afgebeeld. De inktbezetting op het substraat vindt niet na elkaar plaats, maar tegelijk, waardoor aanzienlijk meer dragermaterialen kunnen worden bedrukt, waardoor de flexibiliteit verder wordt vergroot. Per maand kunnen tot wel twee miljoen stuks gedrukte producten worden  geproduceerd.

Over Onlineprinters

Onlineprinters GmbH was met zijn oprichting in 2004 een van de eerste onlineshops voor drukwerk in Europa. Als enige van de grote onlinedrukkerijen kwam de onderneming in de  e-commerce voort uit een traditionele drukkerij. Alle producten worden uitsluitend in de eigen fabrieken op de Duitse bedrijfslocatie in Neustadt an der Aisch geproduceerd.

Videobijdrage "Een blik achter de schermen bij Onlineprinters"

Onlineprinters GmbH
Patrick Piecha