AutoMobility LA(TM): bekendmaking sponsor en prijzen voor de Top Ten Automotive Startups(TM)-wedstrijd 2017

- De wereldwijd toonaangevende automotive leverancier Magna International Inc. sponsort de wedstrijd in 2017

- Top tien-winnaars krijgen de kans om mee te doen aan de Extreme Tech Challenge op Sir Richard Branson's Necker Island

- Start-ups gaan de strijd aan om prijzen ter waarde van meer dan $ 200.000, ter beschikking gesteld door Elektrobit, Microsoft, NVIDIA en Porsche Consulting

LOS ANGELES, 20 juli 2017 /PRNewswire/ -- The Los Angeles Auto Show's [http://laautoshow.com/] (LA Auto Show®) AutoMobility LA [https://automobilityla.com/](TM) heeft vandaag bekendgemaakt dat de wereldwijd toonaangevende automotive leverancier Magna International Inc. sponsor zal zijn van de Top Ten Automotive Startups(TM)-wedstrijd 2017 (Top Tien). Top Tien ontwikkelt zich voortdurend. Magna International Inc. wordt het eerste bedrijf dat de start-up-wedstrijd gaat sponsoren.

"Door ons werk met start-ups blijven we in de voorhoede van opkomende technologieën en kunnen we deze mogelijk valideren voor automotivetoepassingen," aldus Swamy Kotagiri, Magna's Chief Technology Officer. "We zien veel mogelijkheden in het vormen van wederzijdse voordelige relaties met uitvinders en ondernemers om zo te helpen ideeën op de markt te brengen. "

Bovendien heeft de show prijzen onthuld die worden uitgereikt aan de Top Drie en de winnaars van de hoofdprijs. De Top Drie en de hoofdprijswinnaars krijgen meer dan twee jaar een Microsoft BizSpark Plus-prijs van $ 120.000 aan Azure credits, consultancy van Elektrobit, Microsoft en Porsche Consulting, een NVIDIA DRIVE(TM) PX 2 AI-computerplatform voor in de auto, en een open software framework van EB robinos voor het versnellen van de ontwikkeling van de functionaliteiten voor autonoom rijden. De hoofdprijswinnaar van de Top Tien krijgt ook een geldprijs en een mogelijkheid om mee te doen aan de Extreme Tech Challenge (XTC) die wordt gehouden op Sir Richard Branson's privé-eiland, Necker Island.

Alle finalisten van deze editie van de wedstrijd krijgen exclusieve toegang tot AutoMobility LA, tentoonstellingsruimte in het Technologiepaviljoen en kaarten voor de NVIDIA GPU Technology-conferentie 2018 voor AI en zelfrijdende auto's. Daarnaast worden de start-ups erkend voor 25.000 mediaprofessionals, invloedrijke opinieleiders, autoproducenten, tech-titanen, ontwerpers, ontwikkelaars, investeerders, handelaren, overheidsfunctionarissen, analisten, andere start-ups en meer.

Finalisten krijgen volledige toegang tot alle belangrijke netwerkevenementen op AutoMobility LA en krijgen een uitnodiging voor een VIP-receptie met het AutoMobility LA's directieteam, leden van de adviesraad, topinvesteerders en leidinggevenden uit de sector.

In samenhang met de Top Tien-prijzen zal Top Tien dit jaar een nieuwe onderscheiding introduceren. Tijdens AutoMobility LA 2017 wordt de beste automotive start-up die gebruikmaakt van AI bekendgemaakt. Dit wordt gepresenteerd door technologiegigant NVIDIA. Het winnende bedrijf krijgt een NVIDIA DRIVE(TM) PX 2 AI-computerplatform voor in de auto, en een open software framework van EB robinos.

AutoMobility LA's Top Tien start-ups worden geselecteerd uit de kandidaten door een panel van juryleden bestaande uit topmanagers van Elektrobit, NVIDIA, Time Inc.'s The Drive, Porsche Consulting en Microsoft, en de directie van LA Auto Show. Vorige finalisten als Spatial.ai en HAAS Alert, hebben na deelname aan de wedstrijd aanzienlijke financiering ontvangen.

Zodra de Top Tien start-ups zijn geselecteerd, zal de gerenommeerde jury het aantal bedrijven terugbrengen van tien naar drie finalisten. Vervolg wordt bepaald wie de hoofdprijswinnaar is. De winnaar van de hoofdprijs neemt vervolgens deel aan een adviserende sessie met de juryleden tijdens AutoMobility LA en ontvangt aanzienlijke prijzen die helpen de bedrijven verder te groeien.

"Wij zijn zeer verheugd om Magna International Inc. als een officiële sponsor te hebben van de Top Ten Automotive Startups(TM)-wedstrijd," aldus Lisa Kaz, President en CEO van de LA Auto Show en AutoMobility LA. "Door de toevoeging van Magna en het feit dat de juryleden en mentors enkele van de bekendste leidinggevenden zijn van hun respectieve sectoren, tillen we deze wedstrijd naar een hoger niveau. We kijk ernaar uit de disruptieve start-ups van de volgende generatie die de autotechnologie gaan veranderen te ontdekken."

Vanwege de vele aanmeldingen voor deze editie van de Top Tien-wedstrijd, heeft AutoMobility LA de inschrijftermijn verlengd tot vrijdag 11 augustus. Kijk voor meer informatie of voor aanmelding op www.automobilityla.com/top-ten-automotive-startups [https://automobilityla.com/top-ten-automotive-startups/].

Over de Los Angeles Auto Show en AutoMobility LA

De Los Angeles Auto Show (LA Auto Show®), opgericht in 1907, is ieder jaar de eerste grote Noord-Amerikaanse autoshow van het seizoen. In 2016 zijn de Press & Trade Days van de show gefuseerd met de Connected Car Expo (CCE) om AutoMobility LA(TM) te worden. Het is de eerste beurs van de industrie die de technologie- en de automotivebranches convergeert om nieuwe producten en technologieën te lanceren en om te discussiëren over de meest prangende kwesties met betrekking tot de toekomst van vervoer. AutoMobility LA 2017 vindt van 27 tot en met 30 november plaats in het Los Angeles Convention Center, met verschillende voertuigdebuten van producenten. De LA Auto Show 2017 is van 1 tot en met 10 december geopend voor het publiek. AutoMobility LA is de plaats waar de nieuwe auto-industrie zaken voor elkaar krijgt, baanbrekende producten onthult en strategische bekendmakingen doet aan media en professionals van over de hele wereld. De LA Auto Show wordt gesteund door de Greater L.A. New Car Dealer Association en wordt uitgevoerd door ANSA Productions. Om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en informatie over de show, volg LA Auto Show op Twitter via twitter.com/LAAutoShow [https://twitter.com/LAAutoShow], op Facebook via facebook.com/LAAutoShow [https://www.facebook.com/LAAutoShow] of op Instagram via https://www.instagram.com/laautoshow/ [https://www.instagram.com/laautoshow/] en meld je aan voor alerts via http://www.laautoshow.com/ [http://www.laautoshow.com/]. Kijk voor meer informatie over AutoMobility LA op http://www.automobilityla.com [http://www.automobilityla.com/].

Mediacontacten: Sanaz Marbley/Brian Alexander JMPR Public Relations (818) 992-4353 smarbley@jmprpublicrelations.com [mailto:bbuhr@jmprpublicrelations.com] balexander@jmprpublicrelations.com [mailto:balexander@jmprpublicrelations.com]

Web site: http://www.laautoshow.com/

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234