Aegon maakt aandelenfractie slotdividend 2016 bekend

DEN HAAG, Nederland, June 20, 2017 /PRNewswire/ --

Aegon heeft zijn aandeelhouders voor de uitbetaling van het slotdividend 2016 van EUR 0,13 de keuze gegeven of zij dit in contanten of in aandelen willen ontvangen. Het dividend in aandelen en het dividend in contanten zijn in waarde vrijwel gelijk aan elkaar. 46% van de aandeelhouders heeft gekozen voor een dividend in aandelen.

De aandeelhouders die voor dividend in aandelen hebben gekozen, ontvangen één gewoon aandeel Aegon per 35 gewone aandelen. De aandelenfractie is gebaseerd op de gemiddelde koers van het aandeel Aegon op Euronext Amsterdam, uitgaande van de hoogste en de laagste notering op elk van de vijf handelsdagen van 12 juni tot en met 16 juni 2017. De gemiddelde koers op deze basis bedraagt EUR 4,5254.

Het dividend wordt betaalbaar gesteld vanaf 23 juni 2017. Aegon is voornemens het verwateringseffect van het dividend in aandelen tegen te gaan.

Voor het officiële Engelstalige persbericht verwijzen wij naar de corporate website [http://www.aegon.com/news ].

Over Aegon

Aegon's geschiedenis gaat ruim 170 jaar terug - tot de eerste helft van de negentiende eeuw. Inmiddels is Aegon uitgegroeid tot een internationale onderneming met activiteiten in meer dan 20 landen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Als aanbieder van levensverzekeringen, pensioenen en vermogensbeheer behoort het bedrijf nu tot de toonaangevende financiële dienstverleners ter wereld. Aegon heeft een duidelijke doelstelling om mensen te helpen financiële zekerheid te bereiken in alle fasen van hun leven. Meer informatie: aegon.com/about [http://www.aegon.com/about ].

Noot voor de redactie (Engelstalig)

- Aegon's brands & markets
[http://www.aegon.com/en/Home/About/Brands--markets/?id=62629 ]
- Company presentation