Geef ook eens een Vliegende Ovatie - Icelandair Stuurt Personeel naar Toneelschool voor Uniek Initiatief in Klantenservice

REYKJAVIK, June 20, 2017 /PRNewswire/ --

Het luchtruim wordt décor voor vermaak van nieuw soort passagier als onderdeel van Icelandair Stopover Pass, een revolutionaire nieuwe service die vandaag ingaat.  


- Passagiers kunnen hun instapkaart gratis omzetten in een Icelandair Stopover Pass
- en krijgen daarmee toegang tot een reeks ongelooflijke voorstellingen met Icelandair
personeel en IJslands talent
- De service wordt gelanceerd naar aanleiding van een nieuw onderzoeksrapport* waaruit
blijkt dat vliegpassagiers steeds veeleisender worden en op zoek zijn naar zowel
betere service als meer uniek in-flight entertainment
- Reizigers willen persoonlijker contact, maar liefst 78 procent geeft aan dat het
cabinepersoneel hun reis kan maken of breken
- Passagiers vervelen zich enorm onderweg, haast vier op de tien beschouwt een vlucht
als verspilde tijd; de Icelandair Stopover Pass gaat de verveling tegen
- Voor meer informatie en om mee te dingen naar een stoel op de 'opening flight' van het
personeel met bestemming New York, ga naar: Icelandair.us/stopover-pass
[http://icelandair.us/stopover-pass ]
- Bekijk hier de lanceringsvideo: https://www.youtube.com/watch?v=3AcYsnWeFsY


Icelandair, de transatlantische vliegmaatschappij, lanceert een nieuwe gratis service: de Icelandair Stopover Pass, bedoeld om uw verloren tijd op reis goed te maken. Passagiers kunnen gebruikmaken van deze service om hun instapkaart te laten omtoveren tot een Stopover Pass, waarmee zij toegang krijgen tot een serie onderhoudende voorstellingen. Deze lopen uiteen van een toneelstuk in drie akten op de vlucht London - New York via IJsland tot tickets voor concerten, IJslandse voetbalwedstrijden, backstagepassen naar een muziekfestival, en nog veel meer.

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/524611/Icelandair_Stopover_Pass.jpg )

De introductie van de nieuwe service valt samen met de viering van het 80-jarig bestaan van de maatschappij en is naar aanleiding van een nieuw trendrapport waaruit blijkt dat de wereld anders wil gaan vliegen. Vliegmaatschappijen moeten dan ook meer inspanning gaan leveren om aan de eisen van de verwende vliegreiziger te voldoen. Hogere verwachtingen van passagiers betekenen vraag naar zowel betere klantenservice als meer uniek entertainment - precies wat Icelandair gaat serveren.

Personeelsleden van de IJslandse maatschappij oefenen naast hun dagelijkse taken allerlei creatieve werkzaamheden uit, bijvoorbeeld als professioneel muzikant, danser, komiek, acteur of kunstenaar. Voor Icelandair is dit getalenteerde personeel het stralend middelpunt op het werk en voor de passagiers onderweg. Op  een eigen toneelschool worden de creatieve vaardigheden verder getraind en de klantgerichtheid verbeterd. In een immersieve omgeving leren Icelandair-medewerkers geavanceerde theatertechnieken ter aanvulling op hun bestaand repertoire aan vaardigheden, zodat zij in allerlei opzichten de ervaring van de passagier verbeteren, van de sfeer aan boord tot actief luisteren, figuurlijk met beide benen op de grond blijven staan, onrustige kinderen kalmeren en bange passagiers geruststellen.

Een wereldwijd onderzoek* onder 9.000 vliegpassagiers heeft uitgewezen dat een derde sneller zal kiezen voor een maatschappij die gratis live entertainment aanbiedt als onderdeel van het in-flight programma. Naar aanleiding hiervan is Icelandair gaan samenwerken met een immersief theatergezelschap dat leiding geeft aan hun toneelschool en in-flight entertainment heeft gerevolutioneerd door middel van een uniek toneelstuk in drie akten, uitgevoerd door het personeel. In het stuk worden passagiers meegenomen door de tijd vanaf 1937 tot in de toekomst, en dit alles wordt vertoond tijdens een transatlantische vlucht van London naar New York via IJsland. Het stuk is de eerste in een serie voorstellingen die gedurende het hele jaar worden gehouden ter gelegenheid van 80 jaar Icelandair - en u kunt hiervan ook gaan genieten!

Uit onderzoek blijkt verder dat 52 procent van vliegreizigers zich verveelt aan boord en bijna vier op de tien passagiers de vlucht als verspilde tijd beschouwen. Maar liefst 78 procent geeft aan dat hun ervaring grotendeels bepaald wordt door de anderen aan boord van het vliegtuig, waaronder het cabinepersoneel. Vier op de tien gaf aan dat zij cabinebemanning hoger aanslaan wanneer deze vermaak bieden tijdens een vlucht, bijvoorbeeld door grappen te vertellen, te spelen met kinderen of een eenvoudige taalles te presenteren. Passagiers zien dit helemaal zitten en vragen om meer.

Birkir Hólm Guethnason, CEO van Icelandair, verklaart: "Met trots presenteren wij ter gelegenheid van ons 80-jarig bestaan een serie gratis voorstellingen in de vorm van de Icelandair Stopover Pass. Uit onderzoek weten wij dat we de kans hebben om verspilde tijd onderweg te transfomeren tot welbestede reistijd. Voor ons staat de klant altijd al centraal, en met deze nieuwe service gaan wij onze passagiers verrukken en vermaken, met in de hoofdrol onze getalenteerde medewerkers."

Icelandair stop-over passagiers kunnen tot maart 2018 gebruikmaken van de Stopover Pass. Deze verleent toegang tot een serie voorstellingen gegeven door IJslands talent en vaardig cabinepersoneel. Sommige passagiers zullen gezelschap krijgen van een Stopover Buddy op weg naar de voorstellingen. De Buddies zijn toegewijde medewerkers met uitstekende kennis van de omgeving, die de passagiers een authentieke ervaring zullen bieden. Voor de prijs van uw vliegticket kunt u genieten van:


- Een privéconcert in de huiskamer van een plaatselijke bewoner
- Exclusieve toegang tot een live lounge sessie op de luchthaven
- Aanzitten bij de chef's table tijdens het IJslands Food & Fun festival
- Backstagepassen voor een ontmoeting met een IJslandse band voordat zij gaan optreden


Meld u nu aan om tickets te winnen voor de 'openingsvlucht' naar New York en tover uw instapkaart om, of ga voor meer informatie naar Icelandair.us/stopover-pass.

#MyStopover @Icelandair

Notitie voor redacteurs  

*Voor het rapport is onderzoek onder 9.000 reizigers door Noord-Amerika, Europa en Scandinavië gecombineerd met verdere meta-analysise van wereldeconomische cijfers en algemeen toegankelijke onderzoeksresultaten. Markten die onderzocht werden: Canada, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland en Scandinavië. Het onderzoek werd in mei 2017 uitgevoerd in opdracht van Explain The Market & Icelandair.

CONTACT: Voor meer informatie, bel of mail Teddy van The Brooklyn Brothers op +44(0)20-7292-6200 / teddy@thebrooklynbrothers.com.

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234