Bloggers welcome - De grootste verrassing was Hannover

HANNOVER, Duitsland, December 19, 2017 /PRNewswire/ --

Het afgelopen jaar zijn er zo'n zeventig reisbloggers op bezoek geweest in Hannover, die hun persoonlijke hoogtepunten en ontdekkingen hebben gepresenteerd op hun blogs en op social media.

(Photo:http://mma.prnewswire.com/media/621233/Hannover_Marketing_und_Tourismus_GmbH.jpg )

Zo zijn er ongeveer tachtig blogbijdragen, vijf video's en talrijke foto's op Instagram verschenen met de hashtag #visithannover. Veel reisbloggers waren voor het eerst in Hannover en hebben de stad op eigen houtje verkend. Ze doen actueel en uit eigen oogpunt verslag en hebben vaak veel handige tips met video's en foto's te bieden. Zo zijn er mooie beschrijvingen, nieuwe uitspraken en zienswijzen verschenen, zoals:

"Hannover, het (relaxte) zusje van Berlijn!"

(verschenen in Spoor 4/2017, tijdschrift van de NS)

"De grootste verrassing was Hannover!"

(de Finse blogger Laura van http://www.urbaaniviidakkoseikkailijatar.fi)

"Het vuurwerk in de Herrenhausen Gardens [https://www.hannover.de/Tourismus/Sehensw%C3%BCrdigkeiten-Stadttouren/Sehensw%C3%BCrdigkeiten/Die-Herrenh%C3%A4user-G%C3%A4rten ] was magisch, net als de plaats waar we vertoefden."

(Belgische blog: http://www.justyentl.com)

De bloggers kwamen voornamelijk uit Nederland, België, Oostenrijk en Duitsland, maar ook uit Finland, Polen, Zweden, Brazilië en China kon Hannover Marketing und Tourismus GmbH (HMTG) bloggers verwelkomen. Zo'n veertig bloggers waren in de Nedersaksische deelstaathoofdstad te gast in het kader van de eerste reisbloggersmeeting op 5 augustus 2017. Daarbij stonden buurtwandelingen door Linden en de Nordstadt op het programma, evenals een gezamenlijk bezoek aan het Maschseefest. Als je alle blogs waarin dit jaar over Hannover geschreven is bij elkaar optelt, komt je tot een achtenswaardig bereik: zo'n 1,7 miljoen 'unique visitors' per maand, bijna 4 miljoen 'page impressions' per maand en in totaal ongeveer 850.000 vaste volgens op social media.

Hans Christian Nolte, directeur van HMTG, is blij met de talrijke blogs: "Bloggers brengen hun eigen beeld van Hannover over. Ze zijn daarbij authentiek en geloofwaardig, en wijzen soms op plekken die wij bij onze klassieke toeristische marketing helemaal niet in ons blikveld hebben."

De invloed van reisblogs bij het plannen van stedentrips en vakanties neemt steeds verder toe. Vooral bij de voorpret voor de reis spelen de persoonlijke ervaringen en 'tips van insiders' een steeds grotere rol. HMTG beschikt momenteel over de overnachtingscijfers van het Nedersaksische bureau voor de statistiek tot en met september: de deelstaathoofdstad laat tot nu toe een stijging van 2,4 procent zien, en de regio Hannover zelfs een stijging van 3,6 procent ten opzichte van het voorafgaande jaar.

Een overzicht van alle blogs over Hannover is te vinden op: http://www.hannover.de/bloggerswelcome  

Daar vind je ook de video's, informatie over de bloggersmeeting en enkele hoogtepunten uit de blogs zelf.



Perscontact:
Maike Scheunemann
Hannover Marketing und Tourismus GmbH
Vahrenwalderstrasse 7, 30165 Hannover
Telefoon: 0511-123-490-26, e-mail:presse@hannover-marketing.de




 



Photo:
http://mma.prnewswire.com/media/621233/Hannover_Marketing_und_Tourismus_GmbH.jpg




PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234