ZTE verwacht 29,9% groei van de nettowinst in het eerste halfjaar

Groei jaar op jaar wordt gedreven door netwerkinfrastructuur en mobiele apparaten

SHENZHEN, China, 19 juli 2017 /PRNewswire/ -- ZTE Corporation (0763.HK / 000063.SZ), een belangrijke internationale provider van solutions op het gebied van telecommunicatie en zakelijke en consumententechnologie voor het mobiele internet, heeft bekendgemaakt een groei van 29,9% van de nettowinst in het eerste halfjaar te verwachten. De activiteiten van het bedrijf op het gebied van netwerkinfrastructuur en mobiele apparaten zijn gegroeid.

Het nettoresultaat in de eerste zes maanden dat is toe te rekenen aan houders van gewone aandelen van het beursgenoteerde bedrijf bedraagt RMB 2,294 miljard, gebaseerd op de voorlopige jaarrekening die ZTE vandaag heeft gepubliceerd. De omzet in het eerste halfjaar groeide naar RMB 54,011 miljard, 13,1% meer dan vorig jaar. Dit is mede te danken aan groei van de activiteiten, onder meer op het gebied van draadloze, bedrade en dragernetwerken, naast toestellen met verbeterde brutowinstmarges.

Over ZTE

ZTE is een leverancier van geavanceerde telecommunicatiesystemen, mobiele apparaten en zakelijke technologische solutions voor consumenten, serviceproviders, bedrijven en klanten in de publieke sector. Als onderdeel van haar strategie is ZTE toegewijd aan het voorzien in geïntegreerde eind-tot-eind-innovaties voor de levering van uitmuntendheid en waarde nu de telecommunicatie- en informatietechnologiesector samenkomen. Met een notering aan de aandelenbeurzen van Hongkong en Shenzhen (H-aandelencode: 0763.HK / A-aandelencode: 000063.SZ), worden ZTE's producten en diensten verkocht aan meer dan 500 exploitanten in meer dan 160 landen. ZTE reserveert 10 procent van haar jaarlijkse inkomsten voor onderzoek en ontwikkeling en vervult leiderschapsrollen in internationale standaardisatieorganisaties. ZTE is toegewijd aan maatschappelijk verantwoord ondernemen en is lid van de VN Global Compact. Kijk voor meer informatie op www.zte.com.cn [http://www.zte.com.cn/].

Mediacontacten:

Margrete Ma Mark Lee