Onderzoek: nieuw interieur begint met vakantie

AMSTERDAM, February 19, 2018 /PRNewswire/ --

Booking.com onderzoekt effecten van vakantie op interieur en vice versa 

Nieuw onderzoek van Booking.com toont aan dat het interieur van vakantieaccommodaties een 'sweet spot' is. Vier op de tien reizigers (39%) geven namelijk aan dat het interieur van hun vakantieverblijf van doorslaggevend belang is bij het kiezen voor een accommodatie. Meer dan de helft (56%) van de reizigers is zo enthousiast over het interieur van een accommodatie dat ze geïnspireerd raken om hun eigen huis onder handen te nemen.

Naast de accommodatie zijn ook 'bezienswaardigheden en geluiden' (36%) en een 'nieuwe cultuur' (32%) voor reizigers een inspiratiebron voor een nieuw interieur.

70% van de reizigers geeft aan dat het belangrijk is dat het interieur van de gekozen accommodatie anders is dan hun eigen huis. Twee derde van de reizigers (57%) geeft aan te genieten van 'even een totaal andere omgeving', naar eigen zeggen helpt het hen om het meeste uit hun vakantie te halen.

Voor maximale inspiratie bieden vakantiehuizen een meer uniek en ongebruikelijk interieur dan andere typen vakantieverblijven. Dit blijkt uit het feit dat 34% van de reizigers een woning selecteert op basis van een inspirerende inrichting, terwijl dit bij hotels slechts voor 25% van de reizigers geldt.

Het volledige bericht en beeldmateriaal zijn te vinden op de Newsroom van Booking.com Nederland [https://news.booking.com/nl ].

OVER BOOKING.COM 

Bij Booking.com verbinden we reizigers met de grootste keuze wereldwijd van geweldige plekken om te verblijven. De website en mobiele apps bieden meer dan 1,6 miljoen accommodaties, verdeeld over meer dan 120.000 bestemmingen in 228 landen en gebieden wereldwijd. Dagelijks worden er meer dan 1,5 miljoen kamernachten geboekt op ons platform. Of het nu voor zaken of vakantie is, reizigers kunnen met Booking.com snel en eenvoudig rechtstreeks hun ideale accommodatie boeken. Ze betalen geen reserveringskosten en kunnen vertrouwen op de belofte dat als ze elders een lagere prijs vinden, het verschil altijd wordt terugbetaald. Dankzij ons klantenserviceteam kunnen klanten Booking.com 24/7 bereiken voor ondersteuning in 43 talen, dag en nacht.

Booking.com B.V. is opgericht in 1996 in Amsterdam. Als onderdeel van The Priceline Group telt Booking.com nu meer dan 15.000 werknemers in 204 kantoren en 70 landen wereldwijd.

Volg ons op Twitter [https://twitter.com/bookingcom ] en Instagram [https://www.instagram.com/bookingcom ], vind ons leuk op Facebook [http://www.facebook.com/bookingcom ], en bezoek onze global media room [https://globalnews.booking.com ].

Neem voor vragen contact op met Edelman: annebelle.voorbach@edelman.com

CONTACT: +31(0)20-3010-980

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234