Booking.com onthult 8 reistrends voor 2019

AMSTERDAM, October 18, 2018 /PRNewswire/ --

Op zoek naar reisinspiratie voor 2019? Booking.com heeft de data van 163 miljoen gastbeoordelingen gecombineerd met informatie uit een onderzoek onder 21.500 reizigers uit 29 landen wereldwijd. Op basis hiervan heeft Booking.com de 8 reistrends voor 2019 opgesteld:

1. Reizen om te leren   

Voor reizigers wordt het maken van betekenisvolle keuzes steeds belangrijker. Meer dan de helft (56%) van de reizigers zegt dat reizen hen nieuwe kennis en vaardigheden heeft bijgebracht. In 2019 stijgt zowel de wens om op reis iets nieuws te leren als de focus op vrijwilligerswerk.

2. Zo gemakkelijk mogelijk   

In 2019 wordt 'gemak' de nieuwe gouden standaard voor alle technologische reisvernieuwingen. In de afgelopen jaren hebben reizigers veel gehoord over artificial intelligence (AI), virtual reality (VR) en spraakherkenning: de innovaties die komend jaar succes zullen boeken zijn degene die deze drie technologieën combineren en zo een praktische oplossing bieden aan reizigers.

3. De ruimte lokt - op naar onbekend terrein 

We gaan de reisgrenzen tot in het extreme blijven verleggen, en daar hoort ook ruimtetoerisme bij. Dat lijkt niet meer onmogelijk nu de ruimtevaarttechnologie zo'n vooruitgang boekt. Vier op de tien reizigers (40%) bevestigt dat ze het vooruitzicht van toekomstige ruimtereizen fantastisch vinden, en zouden deze ervaring ook zelf overwegen (38%).

Bezoek de newsroom [https://news.booking.com/nl ] voor de complete lijst met reistrends voor 2019.

OVER BOOKING.COM 

Bij Booking.com verbinden we reizigers met de grootste keuze wereldwijd van geweldige plekken om te verblijven. De Booking.com-website en mobiele apps zijn beschikbaar in 43 talen, bieden 29 miljoen+ gerapporteerde listings, inclusief meer dan 5,6 miljoen vermeldingen van huizen, appartementen en andere unieke accommodaties en dekken meer dan 141.000 bestemmingen in 230 landen en gebieden over de hele wereld. Dagelijks worden er meer dan 1,5 miljoen kamernachten geboekt op ons platform. Dankzij ons klantenserviceteam kunnen klanten Booking.com 24/7 bereiken voor ondersteuning in 43 talen, dag en nacht.

Booking.com B.V. is in 1996 opgericht in Amsterdam en van een kleine Nederlandse startup uitgegroeid tot een van de grootste e-commerce bedrijven ter wereld. Booking.com is onderdeel van Booking Holdings Inc. , Booking.com heeft meer dan 17.000 werknemers, in meer dan 200 kantoren wereldwijd.

Volg ons op Twitter [https://twitter.com/bookingcom ] en Instagram [https://www.instagram.com/bookingcom ], vind ons leuk op Facebook [http://www.facebook.com/bookingcom ], en bezoek onze global media room [https://globalnews.booking.com ].

Neem voor vragen contact op met Edelman:nomi.meijs@edelman.com

CONTACT: +31(0)20-3010-980

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234