Invest AD slaat handen ineen met Calypso voor geïntegreerde front-to-back-oplossing

ABU DHABI, Verenigde Arabische Emiraten, 18 oktober 2017 /PRNewswire/ -- Calypso Technology Inc. [http://www.calypso.com/], een toonaangevende leverancier van softwareoplossingen voor de financiële markt, heeft vandaag bekendgemaakt dat Invest AD, een investeringsbedrijf in Abu Dhabi, de geïntegreerde front-to-back-oplossing van Calypso heeft gekozen om diens activiteiten in kas- en assetbeheer te ondersteunen.

Met de implementatie van Calypso vervangt Invest AD haar bestaande investeringsoplossing, een verouderde back-office-oplossing alsook diverse andere intern ontwikkelde toepassingen. "Met Calypso krijgen we een alomvattende oplossing die ons investeringsproces kan stroomlijnen, ons STP kan verbeteren en waarmee we kunnen profiteren van een unieke, functionele dekking die de groei van ons werk in kas- en assetbeheer kan bevorderen, en dat op één platform", verklaart mevrouw Fatema Jumaa Al Junaibi, dienstdoend hoofd van operations. "Na een uitvoerig selectieproces stak Calypso met kop en schouders boven de rest uit als de meest alomvattende oplossing voor onze wensen. Daarnaast is Calypso een robuust platform dat we ook in de toekomst voor meer functionaliteit kunnen gebruiken."

"We verheugen ons op de samenwerking met zo'n gerespecteerd bedrijf in het Midden-Oosten en om bij te dragen aan operationele efficiëntie, verbeterde investeringen en lagere totale eigendomskosten", stelt Edmond Tehini, Managing Director, Midden-Oosten.

Over Invest AD

Invest AD werd opgericht in 1977 en is een toonaangevend bedrijf in financiële services uit Abu Dhabi dat zich richt op de groeimarkten van het Midden-Oosten en dan met name op de GCC. Invest AD biedt investeerders toegang tot beursgenoteerde aandelen en vaste-inkomstenmogelijkheden in deze regio's, waarbij internationale best practices worden gecombineerd met diepgaande kennis van de markten, netwerken en dynamiek per land.

Over Calypso Technology, Inc.

Calypso Technology, Inc. is een provider van cloudgebaseerde front-to-back-oplossingen voor diverse assets voor financiële markten. De bekroonde software verbetert de betrouwbaarheid, flexibiliteit en schaalbaarheid voor verschillende verticals, waaronder kapitaalmarkten, beleggingsbeheer, centrale banken, clearing, kas- en liquiditeiten en zekerhedenbeheer. De afgelopen 20 jaar heeft Calypso innovatieve oplossingen geleverd voor handel, risicobeheer, verwerking en accounting, en heeft daarbij eenvoud aangebracht in complexe uitdagingen.

Met meer dan 35.000 gebruikers in meer dan 60 landen loopt Calypso voorop wat betreft nieuwe technologieën zoals big data, Blockchain en AI. Calypso is een gedeponeerd handelsmerk van Calypso Technology, Inc. in de VS, EU en andere rechtsgebieden. Handelsmerken of servicemerken van andere partijen zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars en dienen ook als zodanig te worden behandeld.

CONTACT: Calypso Technology, Yuni Iwata, yuni_iwata@calypso.com, +1 415 530 4088

Web site: http://www.calypso.com/

PR Newswire