Webhelp neemt het Franse Greenpoint over en vergroot haar belang in Regtech BPO

AMERSFOORT, Nederland, September 18, 2017 /PRNewswire/ --

Webhelp, de Europese marktleider in customer experience en business process outsourcing, kondigt de overname aan van het Franse Greenpoint.  

Het snel groeiende Greenpoint is een pionier in digitaal en mobiel Know Your Customer management (KYC); het digitaal controleren van klantgegevens. De vraag naar compliant digitale en mobiele oplossingen voor het onboarden en identificeren van klanten neemt toe. Bovendien zijn er steeds meer eisen op het gebied van wet- en regelgeving die de consument beschermen als hij zich bij een bedrijf aanmeldt als klant.

Het belang van deze sector wordt onderstreept door Roland Berger. Volgens het strategisch adviesbureau zullen de jaarlijkse uitgaven van Europese banken in 2020 aan KYC management meer dan 1 miljard euro bedragen.

Met deze overname kan Webhelp gereguleerde opdrachtgevers nog beter van dienst zijn en verstevigt het haar zogenaamde Regtech BPO-aanbod (nieuwe technologieën op het gebied van wet- en regelgeving) met de oprichting van Webhelp KYC Services (WKS).

Gert-Jan Morsink, CEO Webhelp Nederland en lid Raad van Bestuur van de Webhelp Groep: "Webhelp is zeer enthousiast over de acquisitie van Greenpoint. Er is synergie op het gebied van business, operatie en techniek. Door deze samenwerking biedt Webhelp haar opdrachtgevers nieuwe oplossingen op het gebied van digitalisering van KYC en het vereenvoudigt het onboarding proces van klanten."

Greenpoint verwerkt miljoenen documenten per jaar en ondersteunt een aantal belangrijke spelers in gereguleerde sectoren, zoals: Mangopay (Fintech), Plutus (Blockchain Tap & Pay), Bourse Direct (Online Trading), Unilend (Crowdlending), Verlingue (Verzekeringen), Century21 (Onroerend goed) and Winamax (Online Games & Gambling).

De oprichters van Greenpoint, Benoît Dumortier en Hervé de Kermadec, blijven nauw betrokken bij de ontwikkeling van het nieuw geformeerde Webhelp KYC Services (WKS) dat gevestigd blijft in Issy-Les-Moulineaux, Frankrijk, en houden de dagelijkse leiding.

Hervé de Kermadec en Benoît Dumortier, lichten toe: "We zijn erg blij dat we nu onderdeel zijn van Webhelp. Met behulp van de internationale footprint en expertise in de groep kunnen wij onze groei verder versnellen. Onze gezamenlijke know-how vergroot onze innovatiekracht in onboarding solutions, zowel online als via video.

Webhelp heeft de ambitie een wereldwijde business process outsourcer te worden met een portfolio in service, solution design en technology enablement. Deze overname volgt op de recente opening van een vestiging van Webhelp in Riga, Letland, en de overname van het Nederlandse Telecats, specialist in spraaktechnologie. Bovendien heeft Webhelp in 2016 Netino (social media strategie en monitoring) en MyStudioFactory (digital & mobile customer experience) overgenomen. Webhelp laat hiermee zien dat zij een business process partner voor haar klanten wil zijn.

Over Webhelp 

Webhelp is een wereldwijde business process outsourcer (BPO), gespecialiseerd in customer experience en payment management. Het bedrijf onderscheidt zich in marketing en sales in zowel de digitale als non-digitale sfeer.

Met 35.000 medewerkers in 28 landen richt Webhelp zich op het verbeteren en opleveren van solutions die onze klanten financieel en operationeel beter maken. Wij werken samen met wereldwijde marktleiders en vooraanstaande internationale merken, zoals Sky, Shop Direct, Bouygues, Direct Energie, KPN, ING, NUON (Vattenfall), Vodafone, La Redoute, Michael Kors en Valentino.

We hebben de afgelopen vier jaar een omzetgroei gerealiseerd van meer dan 250% door te investeren in onze mensen, de werksfeer en onze analytische en operationele vaardigheden. Met deze mensen en kennis dragen wij elke dag bij aan het opleveren van transformaties in onze outsourcing propositie om de uitdagingen van de omnichannel wereld aan te kunnen.

Webhelp, met haar hoofdkantoor gevestigd in Parijs, is sinds februari 2016 eigendom van het management en KKR, een toonaangevende wereldwijde investeringsmaatschappij.

Meer informatie is beschikbaar op http://www.webhelp.nl  

CONTACT: Meer informatie: Helma Klompenhouwer, communicatieadviseur T: 06-51194923 of hklompenhouwer@nl.webhelp.com, Heather Astbury, head of PR at Webhelp, on +44(0)7825 593242 heather.astbury@uk.webhelp.com

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234