Ping An gebruikt FinTech om het initiatief "One Belt, One Road" te volgen: Lu International-platform gaat live in Singapore

SINGAPORE, 18 juli 2017 /PRNewswire/ -- Op 17 juli heeft Ping An Group in Singapore bekendgemaakt dat de Monetary Authority of Singapore (MAS) in principe een Capital Markets Services-licentie (CMS) heeft toegekend aan Lu International (Singapore) Financial Asset Exchange Pte. Ltd. ("Lu International"). Lu International is geopend in Singapore en gaat in K3 van 2017 live. Lu International volgt de strategie 'One Belt, One Road' van de Chinese overheid en is de eerste Chinese FinTech-onderneming in Singapore, een belangrijk financieel centrum van het initiatief 'One Belt, One Road'. De oprichting van Lu International in Singapore maakt tevens deel uit van het streven van Ping An om internationaal te gaan met diens innovatieve internet- en FinTech-modellen en markeert een nieuwe richting van wereldwijde ontwikkeling voor Chinese financiële instanties.

Peter Ma, voorzitter en CEO van Ping An Group, zegt dat Lufax Holdings ("Lufax") gebruik heeft gemaakt van de dertig jaar aan ervaring van Ping An in financiële diensten en ervaring met FinTech. De oprichting van Lu International in Singapore betekent dat het succesvolle en unieke businessmodel van Ping An in China zal worden ingezet binnen het geavanceerde financiële systeem en regelgevingskader van Singapore en wordt getest door wereldwijde investeerders.

Lufax heeft vanaf het begin kunnen profiteren van de aanmoediging door China van de ontwikkeling van FinTech. Door het innovatieve businessmodel te combineren met geavanceerde technologieën en rigoureus risicobeheer kan Lufax veilige, praktische en efficiënte vermogensbeheerdiensten voor diens investeerders.

In Singapore zal Lu International profiteren van de professionele, rationele en innovatieve regelgeving van de Republiek en de activiteiten van diens financiële centrum. Singapore is al een gevestigd, internationaal vermogensbeheercentrum met een uitgebreid scala aan relevante expertise.

In China heeft Lufax uitvoerige ervaring opgebouwd in online vermogensbeheer voor retailinvesteerders. Het moederbedrijf van Lufax, Ping An Group, is de grootste geïntegreerde financiële dienstverlener in China met een sterke reputatie in innovatie en implementatie van FinTech-bedrijven. Met dit soort voordelen zou Lu International goed moeten kunnen gedijen in Singapore en een online vermogensbeheerplatform moeten kunnen worden dat graag wordt gebruikt door investeerders in Azië en moeten bijdragen aan de voortdurende welvaart van de financiële sector in Singapore.

Lufax, opgezet door Ping An Group in Shanghai in 2011, is het grootste onlineplatform voor vermogensbeheer in China. Sinds de oprichting heeft het meer dan 31 miljoen geregistreerde gebruikers. Lufax heeft degelijke risicobeheermechanismen ontwikkeld en innovatieve, big data-gedreven Know Your Customer- (KYC) en Know Your Product-programma's (KYP) opgezet die zeer goed worden ontvangen door de klant.

De CEO van Lufax, Greg Gibb, zegt: "Lu International leert van de FinTech-ervaring van Lufax en helpt investeerders waarde te creëren door middel van diens premium vermogensbeheerdiensten online. Lu Holdings is altijd open, innovatief en responsief en deelt de FinTech-ervaring die China heeft met de wereld."

Puur onlineplatform voor vermogensbeheer voor retailinvesteerders uit de hele wereld.

Lu International werd in januari 2017 in Singapore omgezet in een NV. In juli 2017 gaf de Monetary Authority of Singapore (MAS) in principe goedkeuring voor de aanvraag van Lu International voor een CMS-licentie (Capital Markets Services). Met deze licentie kan Lu International investeerders bedienen die offshore vermogen hebben, met een product- en dienstensuite voor vermogensbeheer, inclusief effectenhandel, vermogensbeheerdiensten en bewaring.

Lu International is het eerste vermogensbeheerplatform van Singapore dat een 100% mobiel account met gezichtsherkenning voor openen en investeren biedt. Door toonaangevende technologieën voor account openen op afstand te gebruiken van Ping An Group Technology stelt Lu International investeerders in staat al hun investeringsactiviteiten op een mobiel apparaat uit te voeren. Deze indrukwekkende doorbraak werd gedaan op basis van de gezichtsherkenningstechnologie van Ping An dat onlangs verschillende prijzen in de wacht heeft gesleept, en technologieën voor id- en adresverificatie op afstand. Alle kwaliteitsproducten op het platform van Lu International worden geleverd door toonaangevende regionale of internationale instituten. Op het Lu International-platform kunnen investeerders eenvoudig gebruikmaken van KYP-programma's (Know Your Product) en KYC-programma's (Know Your Customer) om producten te selecteren die het beste aansluiten op hun investeringsverwachtingen en risicovoorkeuren.

In navolging van de financiële inclusieve benadering van China, biedt Lu International overzeese retailinvesteerders betere en praktischere investeringskanalen en -services. De uitvoerige ervaring van Lufax in de inzet van efficiënte online, end-to-end-processen en andere technologische innovaties heeft het in staat gesteld retailinvesteerders op efficiënte wijze en tegen lagere kosten te bedienen. Lu International streeft ernaar deze capaciteiten te integreren om retailinvesteerders over de hele wereld te voorzien van gediversifieerde producten waar voorheen alleen particuliere bankklanten van konden profiteren.

Het Chinese FinTech gaat internationaal

De voorzitter van Lu International, Dr. Teh Kok Peng, zegt dat het de uitvoerige ervaring van China in FinTech belangrijke leerpunten oplevert die kunnen bijdragen aan de innovaties en ontwikkeling van financiële markten buiten China. Hij denkt dat het doel van Lu International om te voldoen aan de eisen die internationale retailinvesteerders stellen aan vermogensbeheer, een groep waar nog niet voldoende voor wordt gedaan, een belangrijk onderdeel is van financiële marktontwikkeling en dat dit sociaal wenselijk is. In de initiële fase zal Lu International zich meer richten op Aziatische markten en zich geleidelijk begeven op andere markten.

Om te voldoen aan het geavanceerde financiële systeem en regelgevingskader van Singapore, heeft Lu International verschillende innovaties aangebracht in FinTech. Door de inzet van big data en biometrie heeft Lu International een volledig digitaal KYP-proces (Know Your Product), KYC-proces (Know Your Customer), onlinebeheer van Anti-Money Laundering (AML) en een antifraudesysteem ontwikkeld. In 2016 tekende Lufax strategische partnerverbanden met de toonaangevende investeringsbanken van de wereld en FinTech-bedrijven.

Met de snelle groei van FinTech in recente jaren hebben de FinTech-bedrijven uit China snel uitgebreid naar de rest van de wereld en zijn ze de trendsetters geworden op verschillende gebieden. Daarnaast werken de ontwikkelde landen die zijn gericht op traditionele financiële diensten samen met FinTech-bedrijven om hun economische groei en ontwikkeling van financiële diensten te helpen versterken.

Ping An loopt voorop in de Chinese FinTech-markt en heeft in de afgelopen vijf jaar circa USD 1 miljard per jaar geïnvesteerd in FinTech- en healthtech-innovaties. De groep heeft 1500 patentaanvragen en staat daarmee onder alle Chinese financiële instituten op de eerste plaats.

Ping An of China streeft ernaar een wereldleider te worden op het gebied van persoonlijke financiële dienstverlening. Ping An promoot de algemene ontwikkeling van diens belangrijkste financiële activiteiten en financiële activiteiten op internet waardoor de ervaring ontstaat van 'expertise maakt het leven eenvoudiger' en continue winstgroei wordt gerealiseerd met langdurige, stabiele omzet voor aandeelhouders. Lufax Holdings (Lufax), opgezet door Ping An Group in Shanghai in 2011, is het grootste onlineplatform voor vermogensbeheer in China. Sinds de oprichting heeft het meer dan 31 miljoen geregistreerde gebruikers. Lu International (Singapore) Financial Asset Exchange (Lu International) is een dochteronderneming van Lufax en is opgezet in januari 2017.

CONTACT: Yang Lin, +86 181 2882 6609, yanglin049@pingan.com.cn

PR Newswire