Supermicro lanceert een 4-socket server met uitstekende prestaties voor een brede reeks zakelijke werklasten

Met een gebalanceerd ontwerp voor maximale reken-, opslag- en I/O-middelen, ondersteunt de nieuwe SuperServer vier 3e generatie Intel Xeon schaalbare processoren, tot 18 TB systeemgeheugencapaciteit, 24 hot-swap NVMe-schijven en verbeterde beveiliging

SAN JOSE, Californië, 18 juni 2020 /PRNewswire/ -- Super Micro Computer, Inc. , een wereldleider op het gebied van zakelijke computers, opslag, netwerkoplossingen en groene computertechnologie, heeft vandaag een nieuwe hoogpresterende X12-generatie 4-socket SuperServer gelanceerd die is geoptimaliseerd voor de nieuwe 3e generatie Intel Xeon schaalbare processoren (codenaam Cooper Lake) en de Intel Optane Persistent Memory 200-serie (codenaam Barlow Pass), die beide vandaag officieel werden gelanceerd door Intel. De enorme groei in applicaties en use cases die real-time analyse en manipulatie van big data vereisen, heeft Supermicro's 4-socket serverfamilie geholpen om een van de snelst groeiende productlijnen van de afgelopen tijd te worden.

https://mma.prnewswire.com/media/1191821/Supermicro_X12_Image.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/1191821/Supermicro_X12_Image.jpg]

"Als het eerste X12-generatie systeem van Supermicro is deze nieuwe 4-socket server ons meest robuuste zakelijke platform met de krachtigste Intel Xeon schaalbare processoren, Intel Optane Persistent Memory en een nieuwe op silicium gebaseerde Root-of-Trust implementatie voor een verbeterde beveiliging," aldus Charles Liang, algemeen directeur en voorzitter van Supermicro. "Deze nieuwe SuperServer biedt een krachtige en vertrouwde basis voor uw veiligste en meest bedrijfskritieke werklasten in bedrijfs-, cloud- of hybride omgevingen."

Deze nieuwe Supermicro 2U 4-socket server is de nieuwste generatie van een lange reeks beproefde zakelijke 4-socket Supermicro-platforms die een aantal van de meest veeleisende werklasten hebben aangedreven, zoals SAP HANA, Oracle Enterprise Applications & Database, in-memory computing en opkomende AI-use cases voor sommige van de topondernemingen en hyperscalers in de wereld. Dit platform is uitgerust met de nieuwste Intel CPU- en opslagtechnologieën: tot 112 Xeon-kernen in de 4 CPU-sockets en tot 18 TB systeemgeheugen bij inrichting in een mix van DDR en Intel Optane Persistent Memory. De CPU-verbindingen zijn verdubbeld van 3 UPI-lanen naar 6 UPI-lanen, wat voor een enorm verbeterde systeemlatentie en -doorvoer zorgt. Ten slotte voegt dit nieuwste Intel Xeon schaalbare platform ondersteuning toe voor het bfloat16 numerieke formaat in Intel Deep Learning Boost, die AI-training en -inferentie versnelt, terwijl dezelfde nauwkeurigheid behouden blijft als bij grotere FP32-formaten.

Andere nieuwe functies die door deze nieuwe server worden ondersteund, zijn:

-- Tot 24 NVMe-schijven verbonden via directe PCI-E-lanen symmetrisch met
de vier CPU's voor een snellere toegang tot opslag
-- Ondersteunt 100 Gb/s netwerken samen met OCP3.0 compatibele Advanced IO
Module form-factor
-- Verbeterde beveiligingsfuncties zoals een nieuwe op silicium gebaseerde
Root-of-Trust (RoT) implementatie, ondertekende en gecodeerde
firmware-levering voor een echte, onwrikbare keten van vertrouwen
"Platforms die zijn gebaseerd op de nieuwe 3e generatie Intel Xeon schaalbare processor, zoals de Supermicro X12 SuperServer, zijn klaar voor de grootste AI-, analytics- en bedrijfskritieke applicatie-uitdagingen", aldus Lisa Spelman, zakelijk vicevoorzitter en algemeen manager van de Xeon en Memory Group bij Intel. "Deze platforms vergroten de voorsprong van de Intel Xeon-processor op het gebied van ingebouwde AI-versnelling, evenals de capaciteits- en prestatievoordelen van het Intel Optane persistent geheugen."

Naast de nieuwste Intel-technologieën ondersteunt deze nieuwe Supermicro 4-socket SuperServer tot tien PCI-E uitbreidingssleuven die twee GPU-kaarten van dubbele breedte of zes GPU-kaarten van enkele breedte kunnen bevatten. De energie- en thermische subsystemen bieden onderhoud zonder uitvaltijd met hot-swappable, redundante 2000-watt zeer efficiënte voedingen en vier hot-swappable ventilatoren voor een zware belasting.

Meer over Supermicro MP Systems op https://www.supermicro.com/en/products/MP [https://c212.net/c/link/?t=0&l=nl&o=2832813-1&h=244704981&u=https%3A%2F%2Fwww.supermicro.com%2Fen%2Fproducts%2FMP&a=https%3A%2F%2Fwww.supermicro.com%2Fen%2Fproducts%2FMP].

Volg Supermicro op LinkedIn [https://c212.net/c/link/?t=0&l=nl&o=2832813-1&h=2818852850&u=https%3A%2F%2Fc212.net%2Fc%2Flink%2F%3Ft%3D0%26l%3Den%26o%3D2832813-1%26h%3D3935789132%26u%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.linkedin.com%252Fcompany%252Fsupermicro%26a%3DLinkedIn&a=LinkedIn], Twitter [https://c212.net/c/link/?t=0&l=nl&o=2832813-1&h=151803651&u=https%3A%2F%2Fc212.net%2Fc%2Flink%2F%3Ft%3D0%26l%3Den%26o%3D2832813-1%26h%3D3506495518%26u%3Dhttp%253A%252F%252Ftwitter.com%252FSupermicro_SMCI%26a%3DTwitter&a=Twitter] en Facebook [https://c212.net/c/link/?t=0&l=nl&o=2832813-1&h=700919282&u=https%3A%2F%2Fc212.net%2Fc%2Flink%2F%3Ft%3D0%26l%3Den%26o%3D2832813-1%26h%3D1227584225%26u%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.facebook.com%252FSupermicro%26a%3DFacebook&a=Facebook] om het laatste nieuws en aankondigingen te ontvangen.

Over Super Micro Computer, Inc.

Supermicro , de toonaangevende vernieuwer op het gebied van hoogwaardige en zeer efficiënte servertechnologie is een toonaangevende leverancier van geavanceerde server Building Block Solutions® voor Data Center, Cloud Computing, Enterprise IT, Hadoop/Big Data, HPC en Embedded Systems wereldwijd. Supermicro zet zich in voor de bescherming van het milieu door middel van haar "We Keep IT Green®"-initiatief en biedt klanten de meest energie-efficiënte, milieuvriendelijke oplossingen die op de markt verkrijgbaar zijn.

Supermicro, Server Building Block Solutions en We Keep IT Green zijn handelsmerken en/of gedeponeerde handelsmerken van Super Micro Computer, Inc.

Intel, het Intel-logo, Xeon en Optane zijn handelsmerken van Intel Corporation of haar dochterondernemingen.

Alle andere merken, namen en handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

SMCI-F

CONTACT: Michael Kalodrich, Super Micro Computer, Inc., PR@supermicro.com