Fastned versterkt vermogen

AMSTERDAM, January 18, 2019 /PRNewswire/ --

Snellaadbedrijf trekt 6 miljoen euro nieuw kapitaal aan

Fastned, dat bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations, heeft haar vermogen versterkt met 6 miljoen euro. Het betreft 3,5 miljoen euro aan nieuw kapitaal en daarnaast de conversie van een lening van 2,5 miljoen euro van Flowfund. Het nieuwe kapitaal zal ingezet worden ter financiering van verdere uitbreiding van het Fastned netwerk.

Voor deze uitgifte zijn nieuwe certificaten uitgegeven op een koers van 10 euro per stuk. De certificaten Fastned zijn verhandelbaar via effectenbeurs Nx'change.

Bart Lubbers, mede-oprichter Fastned: "Met deze vermogensversterking kan Fastned het netwerk van laadstations verder uitbreiden en daarmee nog meer vrijheid bieden aan de elektrische rijders. Flowfund heeft Fastned vrijwel vanaf de oprichting gesteund. De convertering van haar lening naar kapitaal is een blijk van vertrouwen in de toekomst."

Algemene informatie Fastned

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle elektrische auto's snel kunnen laden met 100% groene stroom. De stations worden gebouwd op A-locaties langs de snelweg en in steden, waar elektrische auto's in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Fastned's doel is om een Europees netwerk van 1000 snellaadstations te bouwen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om straks door heel Europa te kunnen rijden. Momenteel heeft Fastned 86 snellaadstations operationeel in Nederland en Duitsland. Er wordt actief gewerkt aan snellaadstations in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Fastned is genoteerd aan de Nxchange effectenbeurs.

De bouw van een Europees netwerk van snellaadstations door Fastned speelt in op de snelle ontwikkeling van elektrisch rijden. Fabrikanten investeren miljarden in de ontwikkeling en productie van deze auto's. Het aantal elektrische auto's op de weg groeit steeds sneller en daarmee groeit de vraag naar kwalitatieve laadinfrastructuur. Voor meer informatie ga naar http://www.fastned.nl.

PRN NLD

CONTACT: Voor meer informatie, zie fastned.nl. Of ga naar de pressroom, in de presskit zijn logo's, foto's en filmpjes beschikbaar. Voor meer informatie en/of een interview met een van de oprichters, Bart Lubbers of Michiel Langezaal, kun je contact opnemen met Kyra Hartlief: kyra.hartlief@fastned.nl, tel nr 020-7055320 (ook buiten kantooruren bereikbaar).

PR Newswire