AutoMobility LA(TM) kondigt thema aan van de door Microsoft gepresenteerde '2017 Design & Developer Challenge'

In het kader van de wedstrijd dit jaar moeten de deelnemers nadenken over de toekomst en een concept van vervoer/mobiliteit ontwikkelen voor de kandidaatstelling van de stad Los Angeles als gaststad voor de Olympische en Paralympische Zomerspelen van 2060

LOS ANGELES, 17 augustus 2017 /PRNewswire/ -- De LA Auto Show [http://laautoshow.com/press-home/]® en AutoMobility LA [http://automobilityla.com/](TM) hebben vandaag het thema aangekondigd voor de "Design & Developer Challenge presented by Microsoft" dit jaar die zal plaatsvinden in het Los Angeles Convention Center op woensdag 29 november. Met de titel "Smarter L.A. 2060" nodigen de wedstrijdorganisatoren en Microsoft toonaangevende automobiel-, vervoers-, mobiliteits-, technologie-, architectuur- en designbedrijven uit om samen met hun meest creatieve teams te bedenken hoe het leven in Los Angeles er zou uitzien als de stad zou worden gekozen als gaststad voor de Olympische en Paralympische Zomerspelen van 2060.

https://mma.prnewswire.com/media/479829/LAAS___Logo.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/479829/LAAS___Logo.jpg]

Het thema dat zich afspeelt in het jaar 2053 is gericht op de kandidaatstelling van de stad Los Angeles als gaststad voor de vierde Olympische en Paralympische Zomerspelen in 2060. In zijn presentatie aan het Internationaal Olympisch Comité moet de stad een intelligent vervoers- en mobiliteitsplan voorleggen dat toont hoe 20 miljoen burgers, atleten, vrijwilligers, hoogwaardigheidsbekleders en bezoekers zich kunnen verplaatsen in Los Angeles door gebruik te maken van nieuwe en bestaande openbare, private en alternatieve vervoers- en mobiliteitsmiddelen.

"Dit jaar nodigen we auto-ontwerpers en innovators in de mobiliteitssector uit om samen te werken met architecten, ontwerpers en stadsplanners en een bron van inspiratie te zijn voor de creatie van de intelligentere steden en ecosystemen van de toekomst," zei Bryan Biniak, EIR bij Nokia Growth Partners en ceremoniemeester van de wedstrijd dit jaar. "De jaarlijkse Design & Developer Challenge van AutoMobility LA is een unieke kans voor een samenwerking van ontwerpers en uitvinders met de stad Los Angeles en de LA Auto Show en om dit jaar leiding te geven aan de discussies rond mobiliteit."

Ontwerp- en/of ontwikkelingsafdelingen of individuele ontwerpers worden aangemoedigd hun interesse te delen door het onlineformulier in te vullen samen met een samenvatting van 250 woorden op https://automobilityla.com/design-developer-challenge/ [https://automobilityla.com/design-developer-challenge/] uiterlijk tegen 15 september.

Teams moeten de volgende onderdelen in hun plan opnemen (tot nu toe):


-- Een beschrijving van wat "intelligentere" steden, mobiliteit en plaatsen
zijn. Waarin verschillen ze van hun "intelligente" voorgangers van begin
de 21e eeuw?
-- Op welke manier zullen de voertuigen en infrastructuur van Los Angeles
veranderen om plaats te bieden aan het verticale vervoer en een
autonomie van ten minste niveau vijf?
-- Nu we dieper in het tijdperk van het Internet van de dingen (IoT)
duiken, welke soort ervaringen zullen de atleten, fans en burgers van
over de hele wereld ...en daarbuiten ...kunnen hebben tijdens de
Olympische Spelen in 2060? En wat betekent dit voor de mensen met
bijzondere behoeften?
-- Een beschrijving van de ervaringen die het L.A. Convention & Visitors
Bureau en het Internationaal Olympisch Comité zullen gebruiken om de
Spelen in Los Angeles te promoten (zowel massale als gerichte promotie)
onder de atleten, de bezoekers en de lokale bevolking.
-- Rekening houden met de drie moderne Olympische waarden (Vriendschap,
Respect en Uitmuntendheid) en de Paralympische waarden (Vastberadenheid,
Inspiratie, Moed en Gelijkheid).
De teams die hun concepten tegen 31 oktober indienen, zullen een kans hebben hun plan voor te leggen aan professionals van de branche en de media die aanwezig zullen zijn op AutoMobility LA dit jaar, met inbegrip van een gewaardeerde jury. Onmiddellijk na de presentaties zal de jury het winnende team kiezen - op basis van diverse criteria - en de Judges' Pick-prijs toekennen.

Naast de Judges' Pick-prijs (die op 29 november zal worden toegekend), zullen de teams nog twee kansen hebben om een onderscheiding te winnen, waaronder de Industry Pick-prijs, die een kans biedt aan professionals van de branche en de media om de plannen van de deelnemers te bekijken op automobilityla.com [http://automobilityla.com/] en online voor hun favoriet te stemmen. Voorts kunnen bezoekers en fans van de LA Auto Show van de hele wereld in het kader van de People's Pick-prijs voor hun favoriete plan stemmen op laautoshow.com [http://laautoshow.com/]. De online-stemming eindigt op 10 december en wordt op 11 december gevolgd door een aankondiging van de winnaar(s) van de Industry Pick en People's Pick prijzen dit jaar.

"Verbonden voertuigen en intelligente infrastructuurtechnologie leiden een nieuw tijdperk in met een intelligente mobiliteit die het vervoer zoals we dat vandaag kennen opnieuw definieert," zei Doug Seven, directeur bij Azure IoT Mobility met inbegrip van het Microsoft Connected Vehicle Platform. "Bij Microsoft richten we ons niet alleen op de nabije toekomst maar tegelijkertijd ondersteunen we creatieve ideeën die een impact zullen hebben op de wereld in de volgende decennia. We zijn verrukt om dit jaar de Design & Developer Challenge te sponsoren en de knapste en creatiefste koppen op het gebied van de toekomst van vervoer en connectiviteit te steunen."

Met medesponsoring van Autodesk [https://www.autodesk.com/] en Lacks Enterprises [http://www.lacksenterprises.com/] zal de door Microsoft [http://microsoft.com/] gepresenteerde Design & Developer Challenge van 2017 plaatsvinden in het technologiepaviljoen (waar ook het ontwerppanel, tentoonstellingen, prijzen en industry social zich bevinden). Alle bezoekers aan AutoMobility LA en alle deelnemers in de Design & Developer Challenge zullen getuige zijn van de Challenge-presentaties en de debuterende voertuigen van dit jaar. Voorts zullen ze toegang hebben tot de tentoonstellingen in het technologiepaviljoen en het Los Angeles Convention Center.

Als onderdeel van het epicentrum van het automobielontwerp en de automobielinnovatie is de Design & Developer Challenge de enige jaarlijkse wedstrijd wereldwijd voor geavanceerde ontwerpers en ontwikkelaren in de automobielsector. In de afgelopen jaren hebben diverse automobiel-, entertainment- en consumentenmerken hieraan deelgenomen, waaronder BMW Group Designworks USA, Crayola, Fandango, Honda Advanced Design Studio, Lego en Mercedes-Benz Advanced Design Center.

Voor meer informatie over AutoMobility LA of om u aan te melden voor de autoshow, kunt u terecht op: http://www.automobilityla.com/ [http://www.automobilityla.com/].

Over de Los Angeles Auto Show en AutoMobility LA

De in 1907 opgerichte Los Angeles Auto Show (LA Auto Show®) is elk jaar de eerste grote Noord-Amerikaanse autoshow van het seizoen. In 2016 werden de pers- en handelsdagen van de show samengesmolten met de Connected Car Expo (CCE) om samen AutoMobility LA(TM) te worden, de eerste vakbeurs in de branche die technologie en de auto-industrie samenbrengt om nieuwe producten en technologieën te lanceren en de dringendste problemen rond de toekomst van transport en mobiliteit te bespreken. AutoMobility LA 2017 zal gehouden worden in het Los Angeles Convention Center van 27 tot en met 30 november. Verschillende fabrikanten zullen tegelijkertijd hun nieuwe auto's voorstellen. De LA Auto Show 2017 is open voor het publiek van 1 tot en met 10 december. AutoMobility LA is de plek waar de nieuwe auto-industrie zaken doet, baanbrekende producten onthult en strategische aankondigingen doet in aanwezigheid van de internationale media en professionals van de autobranche. De LA Auto Show wordt onderschreven door de Greater L.A. New Car Dealer Association en wordt geëxploiteerd door ANSA Productions. Voor bijkomende informatie en het laatste shownieuws, volg LA Auto Show op Twitter twitter.com/LAAutoShow [https://twitter.com/LAAutoShow], op Facebook facebook.com/LAAutoShow [http://www.facebook.com/LAAutoShow/] of op Instagram https://www.instagram.com/laautoshow/ [https://www.instagram.com/laautoshow/] en meld u aan voor alerts op http://www.laautoshow.com/ [http://www.laautoshow.com/]. Voor meer informatie over AutoMobility LA, bezoek http://www.automobilityla.com [http://www.automobilityla.com/]/.

Contacten met de Media:
Sanaz Marbley/Brian Alexander
JMPR Public Relations
(818) 992-4353
smarbley@jmprpublicrelations.com [mailto:smarbley@jmprpublicrelations.com]
balexander@jmprpublicrelations.com [mailto:balexander@jmprpublicrelations.com]

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/479829/LAAS___Logo.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/479829/LAAS___Logo.jpg]

Web site: https://automobilityla.com/

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234