Van riad tot ryokan: Booking.com laat zien dat unieke accommodaties zetten de toon voor 2019

AMSTERDAM, January 16, 2019 /PRNewswire/ --

Heb je er ooit van gedroomd om in een lodge te slapen en wilde dieren in hun natuurlijke leefomgeving te zien? Of om in een idyllisch huisje op het platteland weer één te worden met de natuur? Je bent niet de enige! Onderzoek van Booking.com wijst uit dat één op de vijf (20%) Nederlandse reizigers in 2019 in dergelijke, unieke accommodatietypes wil verblijven. Het onderzoek toont ook aan waaróm reizigers geïnspireerd raken om de traditionele wegen te verlaten en een alternatieve accommodatie kiezen voor hun volgende vakantie. Zie jij jezelf al in een botel of iglo overnachten?

Omdat vakanties de kans bieden iets nieuws te proberen is het geen verrassing dat wereldwijd meer dan een derde (37%) van de reizigers van plan is om in 2019 minstens één keer in een unieke accommodatie zoals een kasteel of boomhut te verblijven. Door een woning-achtige accommodatie te boeken, kunnen reizigers de omgeving van hun bestemming goed verkennen en ervaren ze ver van huis toch een thuisgevoel. Naast het feit dat je je bestemming op een andere manier kunt beleven en ontdekken met alternatieve accommodatietypes, kunnen ze ook goedkoper uitvallen dan je gewend bent; bijna de helft (45%) van de reizigers wereldwijd zegt dat ze met een woning-achtige accommodatie het meeste waar voor hun geld krijgen.

OVER BOOKING.COM

Bij Booking.com verbinden we reizigers met de grootste keuze wereldwijd van geweldige plekken om te verblijven. De Booking.com-website en mobiele apps zijn beschikbaar in 43 talen, bieden 29 miljoen+ gerapporteerde listings, inclusief vermeldingen van vakantiehuizen, appartementen en andere unieke accommodaties en dekken meer dan 144.000 bestemmingen in 229 landen en gebieden over de hele wereld. Dagelijks worden er meer dan 1,5 miljoen kamernachten geboekt op ons platform. Dankzij ons klantenserviceteam kunnen klanten Booking.com 24/7 bereiken voor ondersteuning in 40 talen, dag en nacht.

Booking.com B.V. is in 1996 opgericht in Amsterdam en van een kleine Nederlandse startup uitgegroeid tot een van de grootste e-commerce bedrijven ter wereld. Booking.com is onderdeel van Booking Holdings Inc. , Booking.com heeft meer dan 17.000 werknemers, in meer dan 200 kantoren wereldwijd.

Volg ons op Twitter [https://twitter.com/bookingcom ] en Instagram [https://www.instagram.com/bookingcom ], vind ons leuk op Facebook [http://www.facebook.com/bookingcom ], en bezoek onze global media room [https://globalnews.booking.com ].

Neem voor vragen contact op met Edelman: nomi.meijs@edelman.com

CONTACT: +31(0)20-3010-980

PR Newswire