BEKO: Must Have 2018: De GROOVER

WENEN, November 15, 2017 /PRNewswire/ --

Nu wordt er gegrooved: Oostenrijkers bouwen de "GROOVER" - een volledig nieuwe elektrische step. De crowdfunding bij Kickstarter begint op 13-11-2017.

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/603772/BEKO_Groover.jpg )

Superlicht, simpel in gebruik, 20 km actieradius, topsnelheid van 25 km/u. - De elektrische step GROOVER is de missing link voor het intermodale verkeer van de toekomst, en is vooral bedoeld voor de "last mile". Deze elektrische "High End" Kick-Scooter-step werd in de Steiermark in Oostenrijk ontwikkeld door GROOVER GmbH. GF Gernot Hiebler van de fabrikant onderstreept de innovatieve visie die het bedrijf met dit product nastreeft: "Functionaliteit en kwaliteit, volledig 'made in EU' vormden onze belangrijkste doelstellingen bij de ontwikkeling. Het resultaat is een technisch uitontwikkeld toestel, waarmee we ineens meerdere patenten konden aanmelden." Dit laten ook de gepubliceerde gegevens zien, waaruit belangrijke voordelen ten opzichte van andere, meestal Aziatische producten naar voren komen.

De accu en de elektronica bevinden zich in de afneembare stuurkolom

Er is speciaal op eenvoud en functionaliteit bij het opladen gelet. Tot heden moesten er zeker 8 kg tot 10 kg vertild worden om een elektrische step naar het stopcontact te brengen en op te laden. Bij de GROOVER is dit maar 2 kg, want de elektronica en de accu's zijn geïntegreerd in de met een eenvoudige handeling los te klikken stuurkolom van carboncomposiet. Als alleen de lichte stuurkolom met alle elektronische onderdelen - voor de veiligheid, of om op te laden - hoeft te worden meegenomen, kan de treeplank - die toch meestal vies is - in de auto of op slot gezet buiten blijven liggen. Een mooie bijkomstigheid: dieven kunnen zonder het stuur niets met de treeplank beginnen.

Extreem lichte, meeverende treeplank

De 6 kg lichte treeplank wordt gemaakt van superelastisch, glasvezelversterkt nylon. Hierdoor zijn er geen mechanische veren nodig. De plank veert als een ski "made in Austria", waardoor de GROOVER extreem nauwkeurig bestuurd kan worden, ook bij hoge snelheden. "Wij openen met de GROOVER een nieuwe dimensie op het vlak van urbane e-mobility", merkt Prof. Peter Kotauczek, innovator en vennoot van GROOVER GmbH trots op.

Hoge rijveiligheid

De extra grote wielen met een doorsnede van 20 cm garanderen ook bij slechte omstandigheden een optimale veiligheid voor de hippe step, die een behoorlijke topsnelheid van 25 km/u bereikt. Voorzien van een voor- en achterlicht of reflectoren voldoet de GROOVER vanzelfsprekend aan alle voorschriften voor het rijden op straat en op fietspaden. Met een eigen smartphone-app worden individuele rij-eigenschappen geconfigureerd, zoals bijvoorbeeld de acceleratie of begrenzing van de snelheid. Cruise control zorgt voor rijcomfort bij langere ritten.

"Afstanden worden niet meer gereden, maar gegrooved. Ideaal voor de dagelijkse woon-werkafstand of het laatste stuk vanuit de parkeerplaats de binnenstad in", vat Michael Sinnl, GF GROOVER GmbH, de voordelen samen.

Op 13-11-2017 begint de GROOVER crowdfunding via het platform "Kickstarter".

Internet-informatie, foto's en video via https://www.groover.global/press

Crowdfunding "GROOVER worlds best electric kick scooter" via http://www.kickstarter.com

Voor vragen:

Groover GmbH